Gå til innhold
Hundesonen.no

Olje i kapsler evt i praktisk flaske


Krelise
 Share

Recommended Posts

Noen som vet om fiskeolje eller selolje til hund som kommer i enten kapsler eller i flaske som ikke søler og stinker?

Per nå får Pax seloljekapsler til mennesker (uten vitaminer) og det fungerer egentlig bra. Men det er litt i dyreste laget. Når jeg har brukt Dr Baddaky's eller Vom og Hundemat sine oljer på flaske har det fort blitt mye søl på flaska og dermed blir det grisete og stinker det fisk i hele kjøkkenskapet. Mulig det bare er jeg som er klønete :P men finnes det noen i mer praktiske "innpakninger"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å holde litt tørkepapir rundt "tuten" på flasken når jeg heller, da samler oljen som jeg evt søler seg i papiret istedenfor å renne nedover flasken.

Pleide å bruke selolje som jeg kjøpte på Coop Mega til Chicka, tror det kostet en 100lapp eller noe.

Tror det var ca 60stk i pakken, så da hadde jeg pakken i to mnd på sommeren og en mnd på vinteren, syntes egentlig ikke det var så veldig dyrt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpeflaske høre smart ut. Skal sjekke ut Brit sin :)

Jeg pleier å holde litt tørkepapir rundt "tuten" på flasken når jeg heller, da samler oljen som jeg evt søler seg i papiret istedenfor å renne nedover flasken.

Pleide å bruke selolje som jeg kjøpte på Coop Mega til Chicka, tror det kostet en 100lapp eller noe.

Tror det var ca 60stk i pakken, så da hadde jeg pakken i to mnd på sommeren og en mnd på vinteren, syntes egentlig ikke det var så veldig dyrt :)

Gjorde det, men syns det ble gris likevel jeg. Men mulig jeg er ekstra klønete :lol:

Bruker Biopharma sin selolje, kjøper på matbutikk til drøye hundrelappen, 120 kapsler per boks. Men han trenger ganske mye olje for å holde huden i orden. Varierer mellom 5 og 8 kapsler per dag. Anbefalt voksendose til mennesker er 4 kapsler.

Bruker det som støtte i tillegg til Atopica for hudproblemer, i samråd med vet selvsagt. Så skulle gjerne hatt en litt stor flaske isteden. Men har ikke regnet på det og sammenlignet med "flaskeprisen" enda, så mulig det ikke blir store forskjellen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden bytter jeg på Dr, Mercola sin krillolje og Barlean's linfrøolje. Begge deler er lette å dosere ut og det blir minimalt med gris. Favoritten er riktignok krilloljen som kommer i lufttett pumpeflaske - veldig renslig og lett å dosere ut og ekstremt drøy ikke minst.

Et annet alternativ til omega3 kilde er Floras Udos Choice pulver. Det er også veldig enkelt å dosere og blande i maten uten gris. Dette pulveret inneholder også mange gode urter og annen "supermat" samt fiber for trege mager. Jeg er veldig fornøyd med akkurat denne blandingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpeflaske høre smart ut. Skal sjekke ut Brit sin :)

Gjorde det, men syns det ble gris likevel jeg. Men mulig jeg er ekstra klønete :lol:

Bruker Biopharma sin selolje, kjøper på matbutikk til drøye hundrelappen, 120 kapsler per boks. Men han trenger ganske mye olje for å holde huden i orden. Varierer mellom 5 og 8 kapsler per dag. Anbefalt voksendose til mennesker er 4 kapsler.

Bruker det som støtte i tillegg til Atopica for hudproblemer, i samråd med vet selvsagt. Så skulle gjerne hatt en litt stor flaske isteden. Men har ikke regnet på det og sammenlignet med "flaskeprisen" enda, så mulig det ikke blir store forskjellen uansett.

Oj...ja, det var litt flere kapsler enn det Chicka spiste :D

Jeg kjøper 5l dunker med selolje og tømmer over på halvlitersflasker, bruker da tomflasker med drikketut slike som Bonaqua sine, ikke noe søl :)

Det var et LURT tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse tips :) Skal sette meg ned å sjekke ut litt forskjellig. Kapsler hadde egentlig vært best. Han er ikke så veldig glad i olje og det er lettest å få i han nok hvis den er i kapsler. Kapsler kan han spise som snacks rare hunden :P Men så er det prisen da, siden han må ha såpass mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noe på Life helsekost for noen uker siden, tror jeg ga kr 199 for 60 kapsler, Diezel får en for dagen, og jeg er strålende fornøyd. Obersten er et godt flytende produkt, men Diz rynker på nesen...bortsjemte drittungen...haha ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Yellow

Jeg kjøper Biopharma Naturlig omega-3 (fiskeoljekapsler), selges på mange matbutikker.

Uten tilsatte vitaminer og ikke fiske(lever)olje, gelatinen er fra svin for de som skulle lure på det (sjekket opp da min ikke skal ha storfe).

79,- for 180 kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg kjøper Biopharma Naturlig omega-3 (fiskeoljekapsler), selges på mange matbutikker.

Uten tilsatte vitaminer og ikke fiske(lever)olje, gelatinen er fra svin for de som skulle lure på det (sjekket opp da min ikke skal ha storfe).

79,- for 180 kapsler.

Hvor mye skal man gi? Ser det er to kapsler per dag som er anbefalt for mennesker, og jeg gir da mine en kapsel hver hver dag (25 kg). Høres det greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal man gi? Ser det er to kapsler per dag som er anbefalt for mennesker, og jeg gir da mine en kapsel hver hver dag (25 kg). Høres det greit ut?

Tja, skal vel egentlig være nok, men jeg ville gitt 2 til mellomstor/stor hund om du ikke gir noe fisk i tillegg (eller en del viltkjøtt evt.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...