tonjek Skrevet 30. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2015 Hjemmelagde halsbånd i alle størrelser og fasonger lages på bestilling. Enkelte halsbånd kan også kjøpes ferdiglaget.Lages hovedsakelig i nylon med påsydd mønsterbånd (ribbons), men kan også lages i stoff med nylon på innsiden. Standard bredde på nylon er 1 cm, 2 cm, 2,5 cm og 3,8 cm, men andre bredder kan skaffes på bestilling. Mønsterbåndene er vanligvis i 10 mm, 15 mm, 22 mm, 25 mm eller 3,8 mm. Lager vanlige halsbånd med spenner, uten spenner, forskjellige typer halvstrup/ martingale, med eller uten justering. Lager også halsbånd med doble D-ringer, for ekstra sikkerhet for sterke hunder. Fortell hva du ønsker, det meste kan ordnes. Har flere forskjellige farger, mønstre og stoffer på lager eller på vei, men ønsker du noe jeg ikke har, kan det meste bestilles inn. Plastspenner med forskjellige farger kan også bestilles inn ved ønske. Ved ønske kan jeg også lage seler, men da må målene være nøyaktige. 1 cm brede halsbånd kan fås med vanlig spenne eller sikkerhetsspenne, som løser ut ved et visst trykk, f.eks hvis dyret setter seg fast. Fint for katter, eller hunder som kun bruker halsbånd som id-merking. Sikkerhetsspennene er fra produsent ganske harde, men kan enkelt files ned med f.eks en neglfil hvis det er ønskelig at de løser ut lettere. Skistad hundeutstyr har nå fått seg facebookside, hvor det stadig oppdateres med det nyeste: https://www.facebook.com/skistadhundeutstyr/Noen eksempler på halsbånd og seler: 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 30. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2015 Ferdige halsbånd til salgs: 3,3 cm bredt, 44-49 cm langt. 175 kr. 3 cm bredt, 41 cm langt. 150 kr. 2,5 cm bredt, 23-31 cm langt. 100 kr. 2,5 cm bredt, 29-40 cm langt. 150 kr. Ekstra D-ring for å avlaste spennen og sørge for at hunden ikke kommer seg løs hvis spennen skulle ryke. Kobbelet festes i begge ringene.2,5 cm bredt, 34-49 cm langt. 150 kr. Ekstra D-ring for å avlaste spennen og sørge for at hunden ikke kommer seg løs hvis spennen skulle ryke. Kobbelet festes i begge ringene.2 cm bredt, 24-37 cm langt. 100 kr. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 30. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2015 Ferdige halsbånd til salgs, fortsettelse: 3 cm bredt, 48 cm langt (inklusive 10 cm strup). 150 kr.2,5 cm bredt. 29,5-45 cm langt. 150 kr.2,5 cm bredt. 28-43,5 cm langt. 150 kr.2,5 cm bredt. 29-43 cm langt. 150 kr.2 cm bredt. 26-38 cm langt. 100 kr.3,8 cm bredt. 37-51 cm langt (inklusive 10 cm strup). 150 kr.2,5 cm bredt, 44 cm langt (inklusive 9 cm strup). 150 kr.2,5 cm bredt, 32-49 cm langt (inklusive 8 cm strup). 150 kr.1 cm bredt, 17,5-25 cm langt. Sikkerhetsspenne. 40 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minstemann Skrevet 31. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Jeg vil ha når superhelt-ribbonsen er kommet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElisabethHH Skrevet 31. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Hadde du greid å lage en regulerbar halvnome, tror du? Altså rundt halsen, brystet, men også bryststolpen... Og gjerne med påsatt D-ring i front også. Sliter med å finne akkurat det jeg ser etter. Pris er ikke så viktig, men det blir evt. ikke før hundene har vokst helt ut av de selene vi har nå da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 31. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Har du noen ca. bilder som viser hva du mener? Klart jeg kan lage. Ekstra D-ring er ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 31. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Lager du noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 31. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Lager du noe slikt? Halsbånd med kobbel festet permanent i halsbåndet? Kan vel sikkert det :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 31. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Noe ala retriverkobbel, bare at det er halvstrupe istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 31. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2015 Den på bildet er vel ikke halvstrup? Men joda, kan få til det. Hva tenkte du angående bredde, lengde og evt fòring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 4. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. April 2015 (^ Jeg så forresten at det faktisk var halvstrup litt senere, men da var det for sent å endre ) Men hei, puddelfolk! Silke er på vei. :-) Så nå går det an å velge mellom disse to, eller svart, som allerede er på lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 5. April 2015 Rapporter Share Skrevet 5. April 2015 Så veldig flink du er! Ville bare si det! Kanskje jeg må bestille sele til minien en gang.. Hun er en tøff nøtt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 5. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2015 Takk Bare å si ifra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Ny sele. 2,5 cm bred nylon, og fòret med fleece. 3 D-ringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutle Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Kjenner noen som er på leting etter halsbånd som ikke gnager (pelshundrase) også har jeg sett de det blir foreslått at du lager til puddel her, og tipsa om det. Har du noe bilde jeg kan videreføre så vedkommende får se? Strl toypuddel så hvor smal får du halsbåndet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Silke er det jo noen som har sagt at skal være skånsomt mot pels, så har muligheten til å lage det. Har laget to i sort, men ble egentlig dårlig med bilder av dem før de ble sendt av gårde. Har kun bilde av det første, og det er ikke helt representivt, siden jeg lager dem litt annerledes nå. Men kan evt lage et for syns skyld.Jeg har nylon i både 1 og 2 cm bredde, så med silke blir det kanskje ørlitte bredere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monica_n Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 De øverste halsbåndene i begge innleggene dine med bilder, hva er det bredeste du kan lage de i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 De øverste halsbåndene i begge innleggene dine med bilder, hva er det bredeste du kan lage de i? Jeg har nylon i 3,8 og 5 cm bredde, og med kunstlær blir det jo ca 5-7 mm til i bredden. Har bare D-ringer og sånt til 3,8 cm, da (straks får jeg inn plastspenner i 3,8 cm også). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Kunne også tenkt meg noe som er skånsomt for puddelpels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Kunne også tenkt meg noe som er skånsomt for puddelpels Silkebånd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Hva slags farger har du kunstlær i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Hva slags farger har du kunstlær i? Her ser du: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.469241243241005.1073741833.468676566630806&type=3 Noe av det har jeg nå, resten er på vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 15. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2015 Masse nytt på lager! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutle Skrevet 15. April 2015 Rapporter Share Skrevet 15. April 2015 Silke er det jo noen som har sagt at skal være skånsomt mot pels, så har muligheten til å lage det. Har laget to i sort, men ble egentlig dårlig med bilder av dem før de ble sendt av gårde. Har kun bilde av det første, og det er ikke helt representivt, siden jeg lager dem litt annerledes nå. Men kan evt lage et for syns skyld. Jeg har nylon i både 1 og 2 cm bredde, så med silke blir det kanskje ørlitte bredere. Har ikke sett dette før nå, men takk for svar Usikker på om hun fortsatt behøver det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 15. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2015 Har ikke sett dette før nå, men takk for svar Usikker på om hun fortsatt behøver det Du får si ifra, har nå silke i sort, blå og rosa, og kan bestille inn andre farger ved behov. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts