Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi mistenker at Albert har fått nesemidd og veterinæren mente at siden han skal ta ormekur nå til uken, kunne vi vente å se om symptomene på nesemidd også blir bort, da ormekurer også virker på annet (uten at det var spesispesifisert hva). Har noen erfart dette? Ev andre erfaringer verdt å dele om temae? Det virker ubehagelig (motsatt nysing/ nysing) pluss smittefaren gjør at jeg tenker rett behandling raskt, samtidig vil jeg jo ikke medisinere han unødvendig.

Skrevet

Hva basserer dere misstanken på? Varga er jeg litt usikker på, men ihvertfall begge malamutene hadde innovernys i perioder, men aldri nesemidd, aldri samtidig og sjeldent lenge om gangen, bare random tilfeller innimellom.

Skjønner ikke helt hva du mente med resten? At ormkuren kunne ta nesemidd? Eller at dere skulle se an til dere alikevell skal inn til dyrlegen og ta prøver/få medisin der samtidig som dere alikevell er inne?

Skrevet

Han har nyst (vanlig nysing) mye i snart en uke og innovernysing har det blitt mer og mer av de siste dagene. Vi var hos veten for røntgen for to dager siden og da sa hun at muligens ormekuren kunne ta nesemidden også (..for den virket jo på flere ting..virket som at det var verdt å prøve snarere enn at hun visste at den tok spesifikt nesemidd også..). Ho så ikke og påviste det.. Forsto det generelt var vanskelig å påvise og at behandling ofte gis ved mistanke.

Guest lijenta
Skrevet

Har hatt tre hunder med nese midd kun den ene hadde snising og nysing. De to andre var mer difise ting på. Aølle behandlet pga indikasjoner på at det var tett i lukteorganet alle ble friske

Skrevet

Milbemax inneholder samme virkestoff som interceptor, og skal ta nesemidd. Men om dere mistenker at hunden har nesemidd, må dere gi tre piller med en ukes mellomrom :)

Skrevet

Må medgi at jeg synes det er dårlig dyrevelferd "å vente og se om ormekuren tar nesemidden" om en uke. Har hunden nesemidd bør den behandles for det med en gang, da det er svært ubehagelig for hunden.

Skrevet

Det forklarer teorien, men da "hjelper det" alikevell ikke med ormekuren iom at det kreves tre piller over tre uker..? Han bør da få de tre pillene i tillegg til ormekuren?

Skrevet

Vi avventer nærmere helgen med ormekur, da vi kanskje skal til sverige over helgen og må ha hos vet. Vet faktisk ikke hvordan type han skal ha...? Men da mener dere den ormekurer x 3 i stedet for nesemiddpillen blir bra?

Skrevet

Her i huset hadde vi nesemidd for en stund siden – veldig mye reversed sneezing, så veterinæren mente nesemidd var mest sannsynlig (det kan visst ikke påvises 100% sikkert uten obduksjon, og det er jo mildt sagt uaktuelt). Vi fikk først resept på noe som ingen apotek hadde inne da det var tatt av markedet for en stund, mulig det var milbemax?, så vi måtte få ny resept, da ble det stronghold. Ga en dose en gang i uken i tre uker og symptomene ble borte og bikkja friskmeldt.

Guest Klematis
Skrevet

Mine hadde innovernys, ble behandlet med Millbemax, selv om de ikke kan påvise nesemidd.

Jeg hadde ikke likt å måtte "se det an", det er jo ubehagelig for hunden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...