Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår snille Joplin


tigerstripps
 Share

Recommended Posts

Verdens beste hund selv om hun kan terge på seg gråstein. Snill som dagen er lang. Sta som fanden sjøl. Sokketyv uten like er hun også. Elsker å leke gjemmsel med meg og lillebror. Alltid med der det fåregår og elsker fart og spenning. Av knappen tok det to år å finne, men nå kan hvirvelvinden selv legge seg ned for å sove.

No dressur champion blir hun nok aldri, men smart og flink til å lære er hun. kan alle regler og vet nøyaktig hvordan hun skal tøye grenser. Hun er perfekt for akkurat vår familie, fordi hun er tøff, hardhudet og tåler at det er liv, bråk og røre. Det er mange ting vi kunne gjort anderledes, men Joplin er perfekt uansett <3

Som familiehund tror jeg det er få raser så egnet som boxer, både med tanke på barn og det nivået aktiviteten kan ligge på.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Joplin har jo atopi og mat allergi så har vært mye prøving og feiling med hva som funker å belønne med.

Jeg har slitt mye med å lære henne spesielt å ikke trekke i bånd og passere fremmede dyr og mennesker uten å låse seg, legge seg, bykse eller annet. Avstanden hun har trengt har også vært såpass stor at man sjeldent har kunnet gå langt nok utenom pga gjerder, vann og myr eller rett og slett ting i veien. Dette å sitte å vente til de går forbi har også vært både og. I tilleg har hun en sånn greie hun gjør når hun blir overkokt. Da hopper hun på stein og springer etter løv, isklumper, snøfnugg, skygger, hva som helst.

Etter jeg begynte å bruke pipeballene fra kong som belønning så har ting bare falt på plass. Jeg var veldig skeptisk først siden hun har denne pinne/stein manien som gjør at hun blir helt tullete. Tenkte at ball og leker generelt bare ville skaffe mer stress og gjøre at hun på ingen måte klarte fokusere på noe annet på tur.

Likevel måtte jeg prøve for det ble bare mer ufyselig å gå på tur med henne. I dag så har vi null problemer. Alt ble liksom bare borte, hun reagerer litt på barnevogner og hunder sammen men det er liksom det. Og hvor mange går tur med baby og hund? Det er jo ikke et problem vi møter mye på i hverdagen. Så jeg gleder meg vilt til æ gå på kurs nå tirsdag for nå blir det mer for å øke distraksjoner heller enn å prøve å finne løsning på problemene. Det beste er jo at hun ikke går rundt og styrer over disse ballene. Hun snuser og surrer nå like mye som før på tur, men nå trekker hun ikke og hun kan passere hva som helst uten å låse seg. Vi har sånn titte lek og det funker knall.

Herre jeg er stolt over hunden. Hun er alltså så flink. Jeg vet hvor ille det har vært og hvor tøft det kan være for henne og styre den der impulsen for jeg har ADHD selv så kjenner mye på det samme som jeg tror hun har, Derfor er det så ekstra stas når jeg kan gi henne noe for å utøve så stor kontroll.

post-12330-0-76349000-1432995652_thumb.j

post-12330-0-43829900-1432997394_thumb.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...