Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskeutstillingen Leto 4-5 april


Belgerdama
 Share

Recommended Posts

Nei, men om ingen andre vil, så kan jeg gjerne stille ham om det skulle bli krise :) Vet bare ikke helt hvor bra det måtte bli :P

*knis*, det blir jo som det blir uansett ;) Han har jo en feil, så det kan jo være dommer trekker ned for denne uansett hvem som holder i båndet. Ikke vær bekymret du, jeg er helt trygg på å la deg få vise ham :) OG om han ikke skulle gjør det så bra/ikke få cert, så er ikke det så farlig, for han kan ikke motta noe annet enn nkk cert uansett ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes bare det er kjiiiiipt å måtte si, jeg .... *mugger litt om teit regel*.

Jeg er hun med pulien Kommer det mer enn en Puli er jeg hun med det mørke lange håret.. Og for de som ikke har sett en Puli i pelsutvikling - ser dere en hund som ser ut som en ustelt

Laffen er påmeldt og tenk om jeg kan, med nesen høyt i sky, si...."nei, denne er full-certet den så bare gi certet videre du *hahahahahhahahahahaha*

Posted Images

*knis*, det blir jo som det blir uansett ;) Han har jo en feil, så det kan jo være dommer trekker ned for denne uansett hvem som holder i båndet. Ikke vær bekymret du, jeg er helt trygg på å la deg få vise ham :) OG om han ikke skulle gjør det så bra/ikke få cert, så er ikke det så farlig, for han kan ikke motta noe annet enn nkk cert uansett ;)

Jaja, du finner meg nok i aussieringen :P Vet ikke om vi har samme ring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble kastet rett ut pga tannmangel :P

Fikk ellers en fin kritikk da. Alt var akkurat som det skulle være ( denne dommeren hadde tilmed vett til å se at pelsen var typical for age ) , bortsett fra de manglende og viktige tennene :P

Fikk ikke pratet med så voldsomt mange soniser egentlig ( noen selvfølgelig ), men fikk endelig møtt Lani til @AnetteN i rl og det må jeg si er den peneste Kelpien jeg har sett! Hun hadde et nydelig utrykk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var dommeren i ring 1?

En Russer jeg ikke kan uttale navnet til :P

Tror hun bladde opp og ned i standarden til Staffen på nettbrettet? sitt i 5 min når hun kjente halen til Vigdis. Synes det er greit at dem har standarden tilgjengelig når dem ikke er 100% sikre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun bladde opp og ned i standarden til Staffen på nettbrettet? sitt i 5 min når hun kjente halen til Vigdis. Synes det er greit at dem har standarden tilgjengelig når dem ikke er 100% sikre :)

Jeg tenker også sånn. Det er betryggende med en dommer som faktisk har med seg standarden og sjekker ut punkter dersom man blir usikker. Det er jo umulig for en dommer å huske alle standarder til punkt og prikke liksom. Selv jeg kan ikke min rases standard så godt at jeg kan si at det står si eller så i den :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også sånn. Det er betryggende med en dommer som faktisk har med seg standarden og sjekker ut punkter dersom man blir usikker. Det er jo umulig for en dommer å huske alle standarder til punkt og prikke liksom. Selv jeg kan ikke min rases standard så godt at jeg kan si at det står si eller så i den :).

Mye bedre det ja. :) Kommer ennå ikke over dogs4all da jeg fikk beskjed om at Jaro var for liten. Dommeren hadde overhodet ikke målt hundene, og fakta er at han er middels stor (63 cm - rasestandard er 60-65 cm), og at de andre hundene er store og til dels over rasestandard.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre det ja. :) Kommer ennå ikke over dogs4all da jeg fikk beskjed om at Jaro var for liten. Dommeren hadde overhodet ikke målt hundene, og fakta er at han er middels stor (63 cm - rasestandard er 60-65 cm), og at de andre hundene er store og til dels over rasestandard.

Haha, det har jeg vært ute for også med Mocca. Dommeren sa at for første gang ønsket hun seg målestav for saluki for hun mente hun var for liten. Hun er ca 5 cm over minstemålet for hanner, tisper noe mindre......

Ellers hadde vi også en fin utstillings-dag på Leto. Koselig med påskeshow syntes jeg :)

Laffen var atter flink gutt og danset seg inn til BH-3. Han er en ung, sprelsk guttunge og var noget ukonsentrert denne gangen, men dommer sendte han en runde rundt først for å "relax from the noice" som han sa, og det syntes jeg var veldig sympatisk gjort. Beste hannhund eies av oppdretter til Laffen så det var gøy. Ringsekretæren var søt da, "BH-1 cert, BH-2 res cert, BH-3..." og da var det visst ikke mer å dele ut så hun trakk litt sånn beklagende på skuldrene mens hun smilte, men da kunne jeg si at det gjør ikke noe for han er full-certet så vi er like blid uansett vi :D

Veldig fornøyd med plassering i det hele tatt jeg, min goe, fine krembolle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...