Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har byttet innsitt i LP?


Siljesen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en ung (16 måneder) labrador, og har trent inn innsitt ved at han går rundt meg istedenfor direkte inn på venstre side. Jeg synes det var penest da jeg trente det inn. Var på kurs i helgen og instruktøren anbefalte meg å bytte innsitten så han kommer direkte inn fra venstre. Hun mente jeg kunne trene det inn og når jeg skal legge å kommando bruke samme kommando ord.

Jeg forstår grunnene til det, og jeg har tenkt flere ganger at jeg burde valgt den andre innsitten, men det føles litt overveldende å endre på det nå.

Er det noen som har endret innsitt og lykkes med det? Blir hunden forvirret av å bruke samme ordet? Eller er det noe som går seg til? Andre som har noen tips til hvordan få til dette raskt?

Jeg hadde håpet å debutere i konkurranse i slutten av april, men om jeg endrer innsitt er jeg usikker på om jeg rekker det. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok helst brukt et annet kommando ord selv om hunden sikkert venner seg til bytte og bruk av samme også. Det er litt individuelt hvordan de takler det, men det kan ta lang tid og bli vanskelig. Det kan jo også skape konflikt som vises i andre øvelser også, ikke bare innsitten. Men hvorfor skal du bytte?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kurset mente de at det ville bli penere og gi mer flyt. Han har problemer med å rette seg opp om han blir skjev, da tar han en runde rundt meg. Instruktøren mente det ville gi mer fart og dynamikk for min hund ved innkalling, og de ulike øvelsene der innsitt er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ung (16 måneder) labrador, og har trent inn innsitt ved at han går rundt meg istedenfor direkte inn på venstre side. Jeg synes det var penest da jeg trente det inn. Var på kurs i helgen og instruktøren anbefalte meg å bytte innsitten så han kommer direkte inn fra venstre. Hun mente jeg kunne trene det inn og når jeg skal legge å kommando bruke samme kommando ord.

Jeg forstår grunnene til det, og jeg har tenkt flere ganger at jeg burde valgt den andre innsitten, men det føles litt overveldende å endre på det nå.

Er det noen som har endret innsitt og lykkes med det? Blir hunden forvirret av å bruke samme ordet? Eller er det noe som går seg til? Andre som har noen tips til hvordan få til dette raskt?

Jeg hadde håpet å debutere i konkurranse i slutten av april, men om jeg endrer innsitt er jeg usikker på om jeg rekker det. :icon_confused:

Det skader jo ikke å lære inn den andre innsitten, feks med kassemetoden for å skille de to, og så være 100% konsekvent på innsittene så snart du har den i boks. Om du ser at han er på vei inn på feil side så får du heller snu deg litt for å hindre/hjelpe han litt.

Jeg har for så vidt lyktes med å bytte, så det er ikke umulig, men hvis du skal ha det klart på 1,5 mnd så har du det litt travelt :P

Hvor mange øvelser er det som krever innsitt i klasse 1, da? Innkalling og hopp over hinder. Det burde være overkommelig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader jo ikke å lære inn den andre innsitten, feks med kassemetoden for å skille de to, og så være 100% konsekvent på innsittene så snart du har den i boks. Om du ser at han er på vei inn på feil side så får du heller snu deg litt for å hindre/hjelpe han litt.

Jeg har for så vidt lyktes med å bytte, så det er ikke umulig, men hvis du skal ha det klart på 1,5 mnd så har du det litt travelt :P

Hvor mange øvelser er det som krever innsitt i klasse 1, da? Innkalling og hopp over hinder. Det burde være overkommelig :)

Kjekt å høre at noen har lykkes med å bytte :) Det er kanskje en mindre sak en det jeg føler akkurat nå. Har endelig fått en fin innsitt o så skal jeg endre det liksom. Føles bakvendt, men om det er det som skal til for å få best flyt og fart for min hund må jeg vel bare prøve.

Er vel bare innkalling og hopp over hinder som har innsitten, men jeg bruker den av og til for å gjøre oss klar til øvelsene og komme på riktig plass. Om han går rundt meg da, trekker det vel ned helhetsinntrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet innsitt på Canarioen, da hun var ung. Lærte innsitt rundt meg først, men fant ut at det så mye bedre ut med "svenskeinnsitt". Trente bare endel bakpartskontroll, så gjorde det seg egentlig selv. Kuttet helt ut den gamle innsittet, og byttet heller ikke kommando.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rallylydighet bruker man begge. Jeg lærte først inn venstre-innsitten ved hjelp av kassemetoden i tidligere konkurransekurs, og brukte kommandoen "på plass" der. Da jeg begynte med rally lærte jeg inn høyre-innsitten med kommandoen "rundt" (dvs han skal gå rundt meg på plass). Begge innlært med shaping, hunden har ikke noe problem med å skille. I starten favoriserte han tydelig venstre-innsitten, nå er han bedre på den andre. Det går litt i perioder. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er bare å bruke to forskjellige kommandoer. Ikke noe problem å bytte, men det krever jo en del trening og det er ikke noe jeg ville gjort rett før konkurransen. Personlig ville jeg nok heller jobba for å få den innsitten hunden allerede har skikkelig god istedenfor å bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange innspill :) Om jeg skal bytte kommando er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke? Fot bruker jeg når jeg går forover og på plass er den gamle innsitten. Instruktøren i helgen mente jeg skulle bruke samme ord, men om jeg tenker å konkurrere i rally etterhvert er det kjekt å beholde innsitten rundt. Tenker det forvirrer ham om det også skal få et nytt ord?

Tenkte litt på å bruke venstre, på direkte innsitt, men det høres kanskje litt rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bruke to forskjellige kommandoer. Ikke noe problem å bytte, men det krever jo en del trening og det er ikke noe jeg ville gjort rett før konkurransen. Personlig ville jeg nok heller jobba for å få den innsitten hunden allerede har skikkelig god istedenfor å bytte :)

Det er det som er så kjedelig, jeg er egentlig fornøyd med innsitten slik den er. Har trent mye på det og hunden forstår det, men instruktøren mente det ble penere, og passet min hund bedre å ha direkte innsitt. Tror hun tenkte at det hjelper oss når vi kommer lenger opp i klassene, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange innspill :) Om jeg skal bytte kommando er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke? Fot bruker jeg når jeg går forover og på plass er den gamle innsitten. Instruktøren i helgen mente jeg skulle bruke samme ord, men om jeg tenker å konkurrere i rally etterhvert er det kjekt å beholde innsitten rundt. Tenker det forvirrer ham om det også skal få et nytt ord?

Tenkte litt på å bruke venstre, på direkte innsitt, men det høres kanskje litt rart ut?

Inntil?

Det er det som er så kjedelig, jeg er egentlig fornøyd med innsitten slik den er. Har trent mye på det og hunden forstår det, men instruktøren mente det ble penere, og passet min hund bedre å ha direkte innsitt. Tror hun tenkte at det hjelper oss når vi kommer lenger opp i klassene, men er litt usikker.

Om du er fornøyd med den så ville jeg beholdt den slik den er, og heller jobbet litt med den. Instruktøren din har ikke nødvendigvis fasiten. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil?

Om du er fornøyd med den så ville jeg beholdt den slik den er, og heller jobbet litt med den. Instruktøren din har ikke nødvendigvis fasiten. ;)

Inntil var fint, takk :)

Skal trene på den andre innsitten og se hvordan han tar det, uansett kjekt i tilfellet vi skal trene rally. Det eneste jeg savner med innsitten jeg har er at han ikke justerer seg selv om han blir skjev, men tar en ny runde meg. Det gjelder også når han står på min venstre side, da setter han seg ikke ned i riktig posisjon, men går rundt meg. :P Vet det er det jeg har trent, så forstår det absolutt, det bare ser mye penere ut om han kan flytte baken sin litt inn eller sette seg istedenfor å ta en ny runde. :)

Jeg forsøkte å få tips på å trene på det, og da anbefalte hun meg å endre innsitten. Hun mente det var gjort i en fei, så kanskje hun ser noe annet i hunden min enn det jeg gjør. :icon_confused: Jeg tenker jeg gir det en sjans, men bytter kommando, så jeg ikke ødelegger den innsitten jeg allerede har. (og kan konkurrere i rally) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange innspill :) Om jeg skal bytte kommando er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke? Fot bruker jeg når jeg går forover og på plass er den gamle innsitten. Instruktøren i helgen mente jeg skulle bruke samme ord, men om jeg tenker å konkurrere i rally etterhvert er det kjekt å beholde innsitten rundt. Tenker det forvirrer ham om det også skal få et nytt ord?

Tenkte litt på å bruke venstre, på direkte innsitt, men det høres kanskje litt rart ut?

Jeg bruker samme ord på innsitt og fvf. På varga heter begge på plass og på vims kommer jeg til å bruke fot. Fot betyr jo egentlig hold deg ved foten samme om jeg går, står, løper eller rygger, eller om hunden er et stykke unna og skal komme inn i fot.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder korrigering av innsitten så tror jeg du kan få mye av dette ved å jobbe med noe ala kassemetoden uten å nødvendigvis bytte til svenskeinnsitt.

Kan godt hende det vil hjelpe masse. Ang fart og flyt trente jeg en hund med samme innsitt som deg. Da belønnet jeg ofte bare hunden ved å kaste leke bak meg når han var i full fart mot meg på feks innkalling.

Med andre ord, jeg ser ikke poenget med å endre innsitt med mindre du virkelig vil selv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet på min når har var et par år gammel tror jeg. Ingen problem overhode og har ikke hatt problemer med det i ettertid, men så prøvte jeg å lære inn innsitt forran med da var han 6år og det nyttet ikke. La ikke alt for mye energi i det heller når jeg så hvor forvirra han ble.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er det som er så kjedelig, jeg er egentlig fornøyd med innsitten slik den er. Har trent mye på det og hunden forstår det, men instruktøren mente det ble penere, og passet min hund bedre å ha direkte innsitt. Tror hun tenkte at det hjelper oss når vi kommer lenger opp i klassene, men er litt usikker.

Personlig liker jeg direkte innsitt bedre, men noen hunder (spesielt de litt store og tunge) syns jeg faktisk går penere rundt. Det er litt smak og behag. Det er smak og behag hos dommere også, men en god innsitt er en god innsitt uansett den er direkte eller hunden går rundt.

Nå vet jeg ikke hvem denne instruktøren var, og siden hun har sett dere og ikke jeg, så kan det godt hende hun har helt rett i at du bør bytte. Men nå er det ikke sånn at alle instruktører alltid har rett heller. Kanskje instruktøren ikke visste hvordan hun skulle hjelpe deg med å få henne til å rette seg opp når dere har den innsitten dere har og at hun dermed anbefalte å heller gjøre det på en måte hun kan? Man har ikke alltid rett eller erfaring med alt selv om man er instruktør :) Ikke ta alt noen sier for god fisk bare for at de er instruktører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er instruktøren?

Med mindre innsitten din er helt fryktelig, og du er fornøyd med den selv, ser jeg virkelig ingen grunn til at du skal forandre på den. Hvis du sliter med at hunden går rundt når den skal justere posisjonen i utgangsstilling, så trener du på det separat fra innsitten (fest på et kobbel så hunden ikke får gått rundt). Tren bakpartskontroll, rygging, sidebevegelser osv så får du raskt kontroll på justering av posisjonen i utgangsstilling. Hvis hunden har problemer med å rette seg opp når han er skjev, så ser jeg ikke at det kommer til å bli noe bedre med svenskeinnsitt, for da er du enda mer avhengig av god bakpartskontroll for å få en god innsitt. Når han går rundt så kommer han jo så å si i korrekt posisjon inn, og trenger ikke nødvendigvis å bruke bakparten så mye.

Jeg kjenner forøvrig flere som har endret innsitt, men da fordi de ville det selv, og det har kun tatt et par økter, ergo ikke noe problem, men hvorfor skifte hvis det ikke er noe problem?

Angående kommando så har jeg ÉN kommando på utgangsstilling, lineføring, fvf osv, "på plass". "På plass" betyr "vær på min venstre side i en bestemt posisjon ved mitt venstre bein. Dersom jeg går skal du gå og dersom jeg står skal du sitte. Er du ikke på min venstre side skal du innfinne deg der snarest (innkalling)."

Svenskeinnsitt og innkomst rundt spiller liten rolle når det gjelder LP, er innsitten god, så er den god, uavhengig av om hunden går rundt eller direkte inn på venstre side. Hos tyngre hunder synes jeg ofte det ser best ut om hunden går rundt, da den får litt bedre tid til å bremse uten at tempoet på selve innkallingen synker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at dette er noe du må velge selv. Instruktøren din har kanskje bare kommet med et råd, til syvende og sist er det ditt valg.

Jeg byttet selv på min første hund. Hun hadde gå rundt på plassen, men jeg syntes det var finere at hun kom direkte inn. Jeg husker ikke helt fremgangsmåten, det er lenge siden, men jeg tror jeg bare lokket henne inn i den nye posisjonen og det fungerte supert. Vi har ikke hatt noe problemer etter bytte. Kommandoen før var "på plass" nå er den bare "plass. Så ikke noe store forandringer på kommandoen heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg direkte innsitt bedre, men noen hunder (spesielt de litt store og tunge) syns jeg faktisk går penere rundt. Det er litt smak og behag. Det er smak og behag hos dommere også, men en god innsitt er en god innsitt uansett den er direkte eller hunden går rundt.

Nå vet jeg ikke hvem denne instruktøren var, og siden hun har sett dere og ikke jeg, så kan det godt hende hun har helt rett i at du bør bytte. Men nå er det ikke sånn at alle instruktører alltid har rett heller. Kanskje instruktøren ikke visste hvordan hun skulle hjelpe deg med å få henne til å rette seg opp når dere har den innsitten dere har og at hun dermed anbefalte å heller gjøre det på en måte hun kan? Man har ikke alltid rett eller erfaring med alt selv om man er instruktør :) Ikke ta alt noen sier for god fisk bare for at de er instruktører :)

Ja, enig i at det er smak og behag. Jeg valgte innsitt rundt siden jeg synes det var finest da, og det fungerte med den forrige hunden min. Med han jeg har nå fungerer det og bra, men jeg ser at objektivt sett er den ikke like god som den forrige hunden min hadde. Da vi trente innkalling hørte jeg hun si til de andre på kurset at bare jeg får endret innsitten kommer dette til å bli kjempebra. tror hunden min gikk i for stor bue rundt meg eller noe. Litt vanskelig for meg å se uten speil.

Hun sa det ikke var noe problem å lære han å rette seg opp uten å gå rundt, men at det kom til å bli penere med direkte innsitt, så hun anbefalte det.

Jeg har alltid tenkt at jeg er for uerfaren og hunden min mangler trøkk nok til å komme høyt i klassene, og da har jeg ikke tenkt at det er så farlig. Instruktøren mente det var bare var tull, og vi fikk veldig fine, konstruktive tilbakemeldinger på de andre tingene vi jobbet med på kurset. Problemet mitt er at jeg var så innstilt på å starte i klasse 1 i april, at når jeg ble anbefalt å endre store ting som innsitten føler jeg at treningsplanen min raknet litt, og at jeg er helt på scratch. Det er helt sikkert en overreaksjon, må la det synke litt så håper jeg det føles mer overkommelig. :)

Hvem er instruktøren?

Med mindre innsitten din er helt fryktelig, og du er fornøyd med den selv, ser jeg virkelig ingen grunn til at du skal forandre på den. Hvis du sliter med at hunden går rundt når den skal justere posisjonen i utgangsstilling, så trener du på det separat fra innsitten (fest på et kobbel så hunden ikke får gått rundt). Tren bakpartskontroll, rygging, sidebevegelser osv så får du raskt kontroll på justering av posisjonen i utgangsstilling. Hvis hunden har problemer med å rette seg opp når han er skjev, så ser jeg ikke at det kommer til å bli noe bedre med svenskeinnsitt, for da er du enda mer avhengig av god bakpartskontroll for å få en god innsitt. Når han går rundt så kommer han jo så å si i korrekt posisjon inn, og trenger ikke nødvendigvis å bruke bakparten så mye.

Jeg kjenner forøvrig flere som har endret innsitt, men da fordi de ville det selv, og det har kun tatt et par økter, ergo ikke noe problem, men hvorfor skifte hvis det ikke er noe problem?

Angående kommando så har jeg ÉN kommando på utgangsstilling, lineføring, fvf osv, "på plass". "På plass" betyr "vær på min venstre side i en bestemt posisjon ved mitt venstre bein. Dersom jeg går skal du gå og dersom jeg står skal du sitte. Er du ikke på min venstre side skal du innfinne deg der snarest (innkalling)."

Svenskeinnsitt og innkomst rundt spiller liten rolle når det gjelder LP, er innsitten god, så er den god, uavhengig av om hunden går rundt eller direkte inn på venstre side. Hos tyngre hunder synes jeg ofte det ser best ut om hunden går rundt, da den får litt bedre tid til å bremse uten at tempoet på selve innkallingen synker.

Takk for svar :) Fint å høre at andre har klart det uten større problem, og at en god innsitt er en god innsitt. Jeg tror jeg skal filme oss når når vi trener så jeg kan se mer objektivt om innsitten bør byttes, eller bare korrigeres.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite forslag fra meg, behold original innsitt ihvertfall frem til konkurransen også terper du heller på andre momenter og lar innsitt være innsitt (i klasse 1 tviler jeg på at de trekker så voldsomt for innsitten).

Så kan du heller bestemme deg etter konkurranse for om du vil endre innsitt, og sette av tid til det, uten å ha en konkurranse dinglende i front. For alt du vet så får du kanskje opprykk og må uansett begynne å terpe på klasse 2 øvelser :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt motsatt, skal du endre så ville jeg gjort det med en gang og før start. Rett og slett for å minimere sjansen for at det blir forvirring, komplikasjoner osv. Det er jo liksom ikke bare innsitten som er problemet, selve momentet tar nok hunden fort, det som kan bli et større problem er å få den nye innsitten når man gjør hele øvelser. Innkalling feks, selv om hunden har lært seg direkte innsitt så kan det bli vanskelig til hodet igjen når man kjører innkallingen, fordi det er en egen øvelse, med andre momenter hvor hunden har erfart hva den skal gjøre og vil antagelig trekke mot høyre for å gå rundt. Det går nok helt fint og skifte, men jo flere erfaringer hunden får med å gjøre det på en måte jo større forvirring når man skal gjøre det på annen måte senere. Og jeg ville absolutt ikke hatt den erfaringen i konkurranseringen om jeg hadde hatt et annet valg. Enn så lenge så har dere ikke startet, og dere har da ihvertfall blanke ark i ringen, hold på det :) Og mens du trener inn ny innsitt så ville jeg droppet og gjort hele øvelser med innsitt rundt deg og heller holdt en leke på venstre side å la henne springe rett i leka for å skifte fokus fra høyre til venstre side også legge på den nye innsitten når den er bra nok, og for å kutte ut den gamle så tidlig som mulig for å minske forvirring hos hunden. Sånn om du skal skifte.

Edit: Jeg har jo heller ikke sett hunden eller dere, men jeg tenker at ting må jobbes med, skjeve innsitter osv er ikke et ukjent fenomen på direkte innsitt heller. Så, med mindre det er store utfordringer så hadde jeg nok heller holdt på den jeg har og trent mer på å få den bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvt å endre innsitten allerede nå hvis du skal gjøre det. Er du heldig så tar det faktisk ikke lang tid. Min forstod jeg veldig godt allerede når jeg endret innsitten "fot" var å sitte snorbeint på min venstre side så det var jo "bare" å endre på måten han kom seg til min venstre side på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite forslag fra meg, behold original innsitt ihvertfall frem til konkurransen også terper du heller på andre momenter og lar innsitt være innsitt (i klasse 1 tviler jeg på at de trekker så voldsomt for innsitten).

Så kan du heller bestemme deg etter konkurranse for om du vil endre innsitt, og sette av tid til det, uten å ha en konkurranse dinglende i front. For alt du vet så får du kanskje opprykk og må uansett begynne å terpe på klasse 2 øvelser :)

takk :) Vi har andre ting vi må jobbe med så tenkte å fokusere på dem mens jeg bestemmer meg ihvertfall. Opprykk hadde vært morsomt, men jeg er fornøyd bare vi starter :D

Jeg tenker litt motsatt, skal du endre så ville jeg gjort det med en gang og før start. Rett og slett for å minimere sjansen for at det blir forvirring, komplikasjoner osv. Det er jo liksom ikke bare innsitten som er problemet, selve momentet tar nok hunden fort, det som kan bli et større problem er å få den nye innsitten når man gjør hele øvelser. Innkalling feks, selv om hunden har lært seg direkte innsitt så kan det bli vanskelig til hodet igjen når man kjører innkallingen, fordi det er en egen øvelse, med andre momenter hvor hunden har erfart hva den skal gjøre og vil antagelig trekke mot høyre for å gå rundt. Det går nok helt fint og skifte, men jo flere erfaringer hunden får med å gjøre det på en måte jo større forvirring når man skal gjøre det på annen måte senere. Og jeg ville absolutt ikke hatt den erfaringen i konkurranseringen om jeg hadde hatt et annet valg. Enn så lenge så har dere ikke startet, og dere har da ihvertfall blanke ark i ringen, hold på det :) Og mens du trener inn ny innsitt så ville jeg droppet og gjort hele øvelser med innsitt rundt deg og heller holdt en leke på venstre side å la henne springe rett i leka for å skifte fokus fra høyre til venstre side også legge på den nye innsitten når den er bra nok, og for å kutte ut den gamle så tidlig som mulig for å minske forvirring hos hunden. Sånn om du skal skifte.

Edit: Jeg har jo heller ikke sett hunden eller dere, men jeg tenker at ting må jobbes med, skjeve innsitter osv er ikke et ukjent fenomen på direkte innsitt heller. Så, med mindre det er store utfordringer så hadde jeg nok heller holdt på den jeg har og trent mer på å få den bedre.

Enig i at det kan være lurt at han ikke har erfaring med den andre innsitten i konkurranse. Vi deltar på LP cup, men der kan jeg velge å bruke godbit (og ikke få poeng) kan da evt lokke ham til rett side i øvelsene som krever det. Vi jobbet mye med å rette skjeve innsitter i begynnelsen og har nå klart å få det bort (stortsett) så jeg tenkte ikke over det som er problem. Fikk ikke kommentar på skjeve innsitter av instruktøren, mer at det ble mer flyt, og mer fart for oss om jeg valgte den andre. Jeg burde spurt mer, men jeg ble så satt ut av tanken på å bytte at jeg ikke fikk spurt nok.

Jeg ville også prøvt å endre innsitten allerede nå hvis du skal gjøre det. Er du heldig så tar det faktisk ikke lang tid. Min forstod jeg veldig godt allerede når jeg endret innsitten "fot" var å sitte snorbeint på min venstre side så det var jo "bare" å endre på måten han kom seg til min venstre side på :)

Jeg har forsøkt å se hvordan han responderer på lokking i direkte innsitt, og det klarer han helt fint. Så det er kanskje håp. Hadde du mange økter før du begynte å bruke kommando ordet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med @SiriEveline. Start på den konkurransen du ville, bruk gamle innsitten, også tenker du frem til da om du vil bytte eller ikke. Jeg tviler på det ødelegger for noe å starte en konkurranse med en annen innsitt. Om man i Rally kan ha to innsitter, hvorfor blir ikke hunden forvirret der?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...