Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordaland hundeklubb - Knarvik


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Jeg var der i dag med Storm og halvbroren Kayak på 4,5 måned. Vi var eneste stabijer og eneste i gruppe 7 og jeg spurte pent om vi kunne få komme bittelitt seinere for å unngå å stå opp midt i natten. Det fikk vi og ble flyttet til siste rase i ringen.

Da vi kom fram så hadde den beskjeden ikke kommet fram til rette vedkommende så vi var blitt ført opp som ikke møtt :blink: Da fikk jeg jo nesten litt åndenød.... men det ble rettet raskt opp heldigvis og arrangøren skal ha stor takk!!!

Dommer var Knut Sigurd Wilberg og jeg har aldri vært borti en dommer som ham før - vi ville nesten flire oss ihjel så mye rart han fant på i ringen :P
Han spøkte og lo og pratet engelsk og norsk om hverandre og var ferdig med bedømmelsen omtrent før guttene hadde satt potene innenfor ringbåndet.... schmack schmack så var han ferdig liksom og man lurte på hva som egentlig hadde skjedd.

IMG_2872_zpswv5hfd5c.jpg

Lille Kayak og Storm fikk hvert sitt BIR og skulle seinere inn i hver sin gruppefinale. Både valp og voksen i gruppe 7 var slått sammen med gruppe 8.

Først ut var Kayak der han gikk mot en supersøt sussex spaniel fra gruppe 8. Han trakk det lengste strået og ble BIG 1 :wub:

IMG_2917_zpseehbd02j.jpg

Så var det Storm sin tur hvor han hadde en lagotto og en portugisisk vannhund fra gruppe 8 med seg.

Han gjentok samme bedrift som sin halvbror og ble også BIG 1 :D

IMG_2963_zpsoin5mpq2.jpg

Vi er superfornøyde med resultatene kan man si og nå er det bare å stille opp i BIS valp og BIS voksen i morgen :) Jeg har jo ikke noe særlig tro på at guttene kan hevde seg der men det er jaggu artig lell at begge to fikk så strålende resultater i dag!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR valp og BIG2 valp for oss. Jeg var kun med som støtte og heiagjeng denne gang, da desverre dobermann klubben har takket nei til denne tradisjonen i år. Hadde også Knut S Wilberg som dommer, og han var totalt motsatt av sitt rykte. Veldig hyggelig, rett frem og jovial - jeg skal hvertfall stille for ham selv om sjansen byr seg!! Lenge siden det har vært så hyggelig ringside.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var jo siste året de skal ha utstilling der, trist egentlig. Nå mister vi liksom enda en utstilling her i Bergen.

Men men lite å gjøre med.

Vi har hatt en strålende dag. :D

Santos ble 3.beste hannhund med CK.

Troya vant juniorklassen, fikk ck, ble bir junior, fikk sitt første cert og ikke minst ble BIS4 Junior. :D Så det var morro. :D Dette var jo ei frøken jeg tok over ifjor høst, så hun har bare vært på 3utstillinger. Komplett håpløs å stille enda, men kommer seg. :P

Cajsa vant unghundklassen og endte som 4.beste tispe med CK.

Sasha fikk exl og 2.AKK, men ingen ck. Stakkars bikkja har jo ikke pels igjen. :P

Vi stillte også oppdretterklasse for Santos og Sasha sin oppdretter. Hun kunne dessverre ikke komme, så jeg også en til tok oss av det. Dommeren var strålende fornøyd. Dessverre var det ikke flere oppdretterklasser med. Men vi ble nå da BIS Oppdretter. :)

Har vært utrolig morro hele dagen.

Men nå er den pitte lille stemmen eg hadde blitt helt borte. Halsen er vondt som søtten. :P

Så imorra blir det lege og pencillin. :P Men men kjekk dag idag lell :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har katalog for utstillingen og kan finne ut hvor mange voksne hunder som var påmeldt? Jeg regner poeng på mestvinnerlista vår, og skulle visst hvor mange poeng jeg skal gi briarden som ble BIS der i dag :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, eg hørte bare ka andre sa der idag. :)

Men håper de er tilbake i 2017 da. :)

Blir fort rykter når folk ikke stiller på infomøtene :)

Er det noen som har katalog for utstillingen og kan finne ut hvor mange voksne hunder som var påmeldt? Jeg regner poeng på mestvinnerlista vår, og skulle visst hvor mange poeng jeg skal gi briarden som ble BIS der i dag :D.

Kopi av PM-en ligger ute på hjemmesiden til klubben, om det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...