Wanderlust Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Jeg er ute etter en pen blomst eller plante som er litt dekorativ av seg som skal stå i vinduene på kjøkkenet, men den må tåle MYE sol. Hadde orkidé der, men bladene tåler tydeligvis ikke sol, så det utgår (dessverre). Noen som har lyst til å komme med noen forslag? Jeg vet om Hawaiirose, og den står foreløpig øverst på lista. Ellers har jeg også sett på noen Chiliplanter (går bare ut ifra at de tåler mye sol, men usikker). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Sukkulenter tåler godt sol og også tørke, så bare å finne en du liker. Har hatt sånne stående i et solrikt vindu på studenthybelkjøkken, og de overlevde i fire år tross varierende vanning, ferier osv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Kaktus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Fredslilje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Fredslilje? Den skal vel ikke ha direkte sol, tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Fredslilje? Får brennmerker i for mye sil, men ellers en stødig kar. Svigermors tunge er knallsolid i sola, tåler ukesvis med tørke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hundebasillen Skrevet 23. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2015 Passiflora er en nyydelig plante som får flotte blomster! Tåler full sol men må vanne mer enn sukkulenter. De fleste planter med blomster tåler sol endel, men da i ett nordvendt vindu. aloe vera tåler også endel sol og duftranke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts