Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bø: 21.-22. februar


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Det er usannsynlig da denne hunden er av showlinjer som ikke har vist seg innen gjeting, samt ingen registrerte prøveresultat hverken i Norge, Sverige eller dens hjemland Finland, heller ikke notert på hundens hjemmeside.

Stilt i Langesund ja, akkurat. Mistenker at det er tullet veldig med papirer her...

Om den BCen er CIB så har den jo brukskravet for å bli Internasjonal Champion. Ett av de er jo godkjent gjeterhundprøve (på min rase iallefall) for å få WCC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur".

Hjemme, og stjålet et bilde på fb av vakre Rim som ble BIS3 i dag Helt utrolig moro, og jeg forbeholder meg retten til å være veldig stolt av frøkna. NO DK CH SEJW12 NW13 Snøfrost Isend

Jeg stilte Dixon i dag, han ble 2BHK med Cert og R-Cacib så dermed ble han også Norsk og Nordisk Utstillingschampion

Posted Images

Om den BCen er CIB så har den jo brukskravet for å bli Internasjonal Champion. Ett av de er jo godkjent gjeterhundprøve (på min rase iallefall) for å få WCC.

Det er godt mulig, men så er kravet for norsk cert ganske mer omfattende enn bare én godkjent gjeterhundprøve.

Sier meg mistenksom, jeg, noe flere utstillingsinteresserte også har gjort. Men jaja, et CERT for mye eller for lite skader ikke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det er godt mulig, men så er kravet for norsk cert ganske mer omfattende enn bare én godkjent gjeterhundprøve.

Sier meg mistenksom, jeg, noe flere utstillingsinteresserte også har gjort. Men jaja, et CERT for mye eller for lite skader ikke meg :)

Jeg bare forteller hva CIB betyr jeg :P

Men om den er utenlansk champion så skal den faktisk bli NUCH om det er godkjent cert. Det finner man jo ut av etterhvert som NKK skal godkjenne søknad om championat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, men så er kravet for norsk cert ganske mer omfattende enn bare én godkjent gjeterhundprøve.

Sier meg mistenksom, jeg, noe flere utstillingsinteresserte også har gjort. Men jaja, et CERT for mye eller for lite skader ikke meg :)

Nå står det i utstillingreglene at norskeide hunder må ha gjeterhundprøve fra to forskjellige år blablabla - mens for utenlandsk hund skal det framlegges WCC, og det er da finsk raseklubb/kennelklubb som avgjør hva som skal til for å få WCC. For eksempel kan det være at hundens sporresultat er tilstrekkelig, eller agilitychampionat eller ferdselsprøve eller bestått karaktertest, og så kan den med WCC ta cert i Norge, om jeg ikke tar helt feil.

Men om en har spørsmål, kommer en lenger med en telefon til NKK framfor å være "mistenksom" på forum og i rasemiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en har spørsmål, kommer en lenger med en telefon til NKK framfor å være "mistenksom" på forum og i rasemiljøet.

Jeg har ingen videre interesse av saken, jeg undret bare :)

Noen har sendt mail til NKK angående saken, da dette ikke ville vært første gang et CERT er feilaktig tildelt innen vår rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...