Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne fradømt til å ha hund i Norge – tiltalt for dyreplageri i Sverige


Artemis
 Share

Recommended Posts

Jeg slettet selv, om det er mine innlegg du sikter til. Jeg synes det ble feil å diskutere en person som sannsynligvis er syk. Ja, hun har vært direkte ond mot mange dyr, men det er nok lovstridig å diskutere det på et åpent forum på internett.

Aha, jeg trodde nemlig ikke det gikk an å slette ting i sine egne poster etter så så lang tid - derfor trodde jeg det var moderatorjobb. Da skjønner jeg hvorfor det ikke er sagt et ord om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har damen også fått fred, tipper hun har slåss med mange demoner i sitt liv. 

Telefonnr er til Camilla Leoson sin kontortelefon i alle fall ... Eller, det var nå det som ble sagt på svareren. Uten at det er noe bekreftelse på at meldingen er sann. Har sittet og lest et par

En sånn burde dømmes til en eller annen form for behandling..hun må jo være alvorlig (p)syk

Posted Images

Aha, jeg trodde nemlig ikke det gikk an å slette ting i sine egne poster etter så så lang tid - derfor trodde jeg det var moderatorjobb. Da skjønner jeg hvorfor det ikke er sagt et ord om det.

Man har X antall timer (husker ikke i farta) som man kan redigere sine egne poster. Desverre blir det noenganger misbrukt av nye folk som f.ex fjerner alt innhold i en tråd osv. Den er der egentlig mest for å kunne redigere skrivefeil :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På bøgda" har møkkspredning en positiv effekt på det som vokser og gror. Jeg er litt usikker på hvilken effekt du mener å oppnå ved innlegget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På bøgda" har møkkspredning en positiv effekt på det som vokser og gror. Jeg er litt usikker på hvilken effekt du mener å oppnå ved innlegget ditt?

Effekt? Må det ha mer effekt enn hvilken som helst annen sak det linkes til på forumet her? Er alt som deles av negative nyheter om hunder/mennesker i hundemiljøet "møkkaspredning"? Kan vi videreføre det til alle slags nyheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekt? Må det ha mer effekt enn hvilken som helst annen sak det linkes til på forumet her? Er alt som deles av negative nyheter om hunder/mennesker i hundemiljøet "møkkaspredning"? Kan vi videreføre det til alle slags nyheter?

Kall det gjerne nytteverdi :D Damen er dømt og har fått sin straff her til lands og har senere flyttet ut av landet. At hun senere har begått lovbrudd ved å avle valper og solgt dem har ingenting å gjøre med de norske lovbruddene som hun ble dømt for. At hun stakk av etter en bilkollisjon har heller ingen ting å gjøre med de norske lovbruddene. Å nekte å betale en drosjeregning samt sperre en drosjesjåfør inne i bilen sin til vedkommende fikk hjelp til å komme ut og fikk betalt for turen har heller ingen ting med sakene i Norge. Man må gjerne grave møkk til man står med møkka langt over lårene, men det bør vel ha en viss relevans til de konkrete sakene som damen ble dømt for i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det gjerne nytteverdi :D Damen er dømt og har fått sin straff her til lands og har senere flyttet ut av landet. At hun senere har begått lovbrudd ved å avle valper og solgt dem har ingenting å gjøre med de norske lovbruddene som hun ble dømt for. At hun stakk av etter en bilkollisjon har heller ingen ting å gjøre med de norske lovbruddene. Å nekte å betale en drosjeregning samt sperre en drosjesjåfør inne i bilen sin til vedkommende fikk hjelp til å komme ut og fikk betalt for turen har heller ingen ting med sakene i Norge. Man må gjerne grave møkk til man står med møkka langt over lårene, men det bør vel ha en viss relevans til de konkrete sakene som damen ble dømt for i Norge?

Ah. Men hun omgikk den norske straffen ved å flytte til Sverige, ikke sant? Og hva er det første hun gjør? Bryter de svenske lovene så hun får den svenske dyrevernsnemda på nakken.

Om dette er faktiske forhold, så er det ikke "møkkaspredning" som du kaller det, det er "saksopplysning". Det er relevant i forhold til det hun har gjort i Norge (hva brukte hun til å sperre drosjesjåføren inne i bilen? Løse hunder..). Å selge valper under falsk navn, er relevant i forhold til det hun gjorde i Norge. Å bryte svensk lov er relevant i forhold til det hun gjorde i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Men hun omgikk den norske straffen ved å flytte til Sverige, ikke sant? Og hva er det første hun gjør? Bryter de svenske lovene så hun får den svenske dyrevernsnemda på nakken.

Om dette er faktiske forhold, så er det ikke "møkkaspredning" som du kaller det, det er "saksopplysning". Det er relevant i forhold til det hun har gjort i Norge (hva brukte hun til å sperre drosjesjåføren inne i bilen? Løse hunder..). Å selge valper under falsk navn, er relevant i forhold til det hun gjorde i Norge. Å bryte svensk lov er relevant i forhold til det hun gjorde i Norge.

Du må gjerne kalle det for formidling av saksopplysning til krampa tar deg :ahappy: jeg kaller det for noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mennesker begår urett mot forsvarsløse vesener så er det naturlig at det kommer sterke reaksjoner. Når det er sagt så minner jeg om at man i de fleste velutviklede land har både utøvende, dømmende og styrende makter - det er ikke forsegpåeres jobb å dømme og å spotte andre mennesker. Slike tendenser gir meg bilder som når tilskuere ønsker å spytte på de som straks skal i galgen.

Som regel er det en årsak til alt, og man vet sjeldent den hele sannhet, helt uavhengig av hvor grusom eller uforståelige handlingene måtte være. Og det som mennesker liker å kalle ondskap finnes overalt, det er bare i virkelighetsfjerne sinn at man tror at alle mennesker oppfører seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det der trur jeg INGENTING på at kommer fra politiet! Selvsagt gir ikke de opplysninger om dødsfall via e-post, og absolutt ikke til utenforstående, som jeg tolker denne personen å være, ettersom vedkommende får beskjed å ta kontakt med pårørende ved ytterligere spørsmål. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonnr er til Camilla Leoson sin kontortelefon i alle fall ...
Eller, det var nå det som ble sagt på svareren. Uten at det er noe bekreftelse på at meldingen er sann.

Har sittet og lest et par av kommentarene under bildet som deles. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men, hun har pårørende og jeg synes ikke det passer seg med det som enkelte skriver. Man kan synes hva man vil om henne, mene og føle hva man vil, tenke hva man vil, men, det er ikke alt man bør skrive ned på offentlige fora ...
 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
17 minutter siden, Justisia skrev:

Nysgjerrig som jeg er, så sendte jeg mail til politiet vedrørende bildet som deles på Facebook. 
Fikk svar i dag hvor de bekrefter at Aud Stokman er død.

Trodde ikke at det var mulig å få informasjon om slikt fra politiet jeg. Men da vet vi det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Trodde ikke at det var mulig å få informasjon om slikt fra politiet jeg. Men da vet vi det. 

Så lenge de pårørende er varslet, tror jeg ikke dødsfall regnes som sensitiv informasjon. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, bardmand skrev:

Så lenge de pårørende er varslet, tror jeg ikke dødsfall regnes som sensitiv informasjon. 

Er nok ikke det. :)

 

Undres nå mer over navnet, trodde hun hadde byttet navn eller holdt hun det bare skjult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, Joachim skrev:

Er nok ikke det. :)

 

Undres nå mer over navnet, trodde hun hadde byttet navn eller holdt hun det bare skjult?

Hun har brukt mange forskjellige navn, men det trenger ikke være slik at hun har fikset det i folkeregisteret. Tviler på at hun har gjort det. 

Er vel regler rundt hvor ofte og hvilke etternavn man kan ta også om jeg ikke husker helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bardmand skrev:

Så lenge de pårørende er varslet, tror jeg ikke dødsfall regnes som sensitiv informasjon. 

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Jeg sjekka Camilla Leoson på FB, og hun er jo ansatt i politiet i Sverige, så da tar jeg tilbake all min skepsis fra første innlegg. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...