Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne fradømt til å ha hund i Norge – tiltalt for dyreplageri i Sverige


Artemis
 Share

Recommended Posts

En kennel-eier i Hedmark mistet retten til å ha hunder på livstid etter å ha blitt dømt i en av Norges verste hundemishandlingssaker. Men kvinnen flyttet bare virksomheten til Sverige. Nå er kvinnen tiltalt i Sverige. For ulovlig salg av hunder og dyreplageri.

Artikkel på tv2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har damen også fått fred, tipper hun har slåss med mange demoner i sitt liv. 

Telefonnr er til Camilla Leoson sin kontortelefon i alle fall ... Eller, det var nå det som ble sagt på svareren. Uten at det er noe bekreftelse på at meldingen er sann. Har sittet og lest et par

En sånn burde dømmes til en eller annen form for behandling..hun må jo være alvorlig (p)syk

Posted Images

Tråder?

Å gurimalla hvordan skal vi finne dem, hun var her for mange år siden og hun svarte vel i de fleste tråder som alle oss andre, hun var bare veldig bedreviter osv, det kan hende hun ikke kommer opp også siden jeg vet at flere av brukernavnene hennes ble slettet (hun ble kastet ut, men kom inn igjen med andre brukernavn).

Men, finner du noen av diskusjonene hvor hun var med i så er det bare å ta frem popcorn og brus, for det var en underholdning i seg selv pocorn.gif

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårreisende!

...

Hva er "ulovlig salg" i Sverige? Forbudskåte meg vil gjerne regulere hundesalg i Norge også :P

Damen ble i Norge dømt i hovedsak i f t Lov om dyrevelferd, ikke p g a salg. I Sverige fikk hun såvidt jeg husker forbud mot å omsette hunder. Det er kanskje det som "ulovlig salg" innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da f..n ta meg ingen popcornfaktor i denne saken. En tragedie for alle som var innblandet, damen, dyrene og offentlige instanser.

Det må da være lov til å si at postene denne damen hadde på sonen hadde popcornfaktor?! Det er INGEN her som har sagt at saken i seg selv har noen form for underholdningsverdi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er snakk om en gal person i et diskusjonsforum,

Såvidt jeg vet har ikke damen fått noen diagnose. Man må gjerne mene, tro og anta men det finns ingen off bekreftelse på at vedkommende er "en gal person". Og da bør man kanskje la være å skrive som om det var et faktum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dere snakker om et levende menneske nå da, som ikke er her og kan forsvare seg.

Edit: Jeg tror jeg kaster opp. Har hun virkelig avlet amstaff og kaukasisk ovtcharka?

I hvert fall sistnevnte. Tror det var "hovedrasen" til vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man skal være forsiktig med å gi diagnoser. Spesielt om man kun har lest foruminnlegg og mediaoppslag.

Jeg har forøvrig møtt damen, og gikk derfra med bakoversveis og oppriktig VONDT av damen. Jeg håper virkelig at hun nå kan få hjelp.

Selvsagt fryktelig vondt av dyrene også, virkelig. Men der kunne jeg faktisk gjøre noe for å hjelpe et par av dem til et bra liv, jeg kunne ikke gjøre en dritt for å hjelpe damen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...