Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra kredittkort


Teserere
 Share

Recommended Posts

Det kommer litt an på hva du skal bruke det til, og hvilke medlemskap du har.

Vi har kredittkort i DnB hvor vi har lån og bankkontoer, pluss Santander som har en av de beste avtalene på drivstoff.

Og så kommer det såklart litt an på hvordan du bruker det. Vi bruker aldri kreditten, vi betaler regningene med en gang. Kortene brukes kun til kjøp og pengeuttak i utlandet, reise, og drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg det er lurest å ha det i tilknyttning med banken man har sine kontoer/lån i. Også pga de somoftes er mer villig til å tilpasse evt betaling om noe skjærer seg enn div andre selskap som "kun" driver med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaling av dyre ting, ferier etc. Ellers er jeg ute etter noe som kan gi gode tilbud som gjør at det lønner seg å bruke det. Skjønner?

Ja, det er klart, men kommer du til å faktisk benytte deg av kreditten? Dvs. For det har jo ganske mye å si. Altså å betale ned i avdrag med renter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt timing, jeg tenkte nettopp å ta en runde for å se om vi har mer å hente hos annen leverandør.
Vi har Coop Mastercard, 3% cashback i Coop-kjeden, 1% på alt annet, 30 øre pr liter hos Statoil (og Best?), 35 øre hos Esso. Drivstoff avtalen gjelder for alle som har Coop kort for øvrig, ikke kun Mastercard, de har også mange andre avtaler.

Coop har ingen øvre grense for kjøpeutbytte. Det er den øvre grensa som har gjort at jeg ikke har byttet enda, pluss at vi har høy kredittgrense hos Coop. På 3 år har vi fått tilbake nesten 12.000 kr på å bruke kortet, og vi har ikke betalt et øre i renter eller omkostninger. For oss har det vært et godt valg fordi vi bruker kortet til alt og vi får utbytte av alt også, men da vi pusset opp kjøkkenet hadde det kanskje vært greit å bruke en annen leverandør for eksempel.

For å sjekke ut hva de forskjellige leverandørene har å tilby, lister Kredittportalen opp på en lettforståelig måte, men jeg er usikker på om det er en uavhengig kilde.

Ikano Bank har veldig mange gode avtaler, men de beste er kun på månedsbasis og de større innkjøpene hvor det er mest å hente passer det ikke alltid å betale for akkurat den måneden.

Kredittkort passer ikke for alle, man skal ha selvdispiplin og gode kjøreregler for bruk. Gjennom jobben ser jeg hvor fort det kan bære avsted og ut av kontroll, og det er jammen ikke lett for alle å betjene en kreditt med over 25% rente om man først havner på feilsiden.

Santander som har en av de beste avtalene på drivstoff.

Hvordan er disse? Kan man ha to kort på samme konto uten å betale ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...