Gå til innhold
Hundesonen.no

På tide å velge hundeklubb, men hvilken?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i Sande, så det er like langt til Holmestrand hundeklubb og Drammens brukshundklubb. Horten er kanskje også et alternativ. Jeg vet lite om miljøene og hvor praktisk/bra det er å trene i noen av disse klubbene - det er der dere kommer inn i bildet :)

Planen er først og fremst lydighet, men bruks og rally er også interessant. Jeg synes egentlig det er veldig fint i sånne klubber hvor alt foregår på samme sted så det er lett å få oversikt, men det viktigste er miljøet, at det er muligheter for kurs, og at det trenes fornuftig.

Noen som kjenner til noen av disse?

(Jeg tror jeg har spurt om noe lignende i AN før, men med en egen tråd håper jeg på mer respons)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare må dra på noen treninger i de ulike klubbene for å se og prate med folk. Blir bra miljøtrening for oss det :P

Holmestrand har jeg vært i et par ganger siden jeg har hørt så mye skryt. Men det er jo aldri trening når jeg kommer dit. Den ene gangen var treningen avlyst, og neste gang var det valpekurs, selv om det var satt opp trening. Jeg vet de har fine innetrenemuligheter om vinteren... men vi har jo aldri vinter.

Det jeg skal frem til er at Horten og Drammen er mer aktuelle, kanskje spesielt Drammen fordi tilbudet er så bra. Drammen hadde lp-treninger på Skoger i sommer, og det er rett borti der jeg bor. Det er verre å kjøre til andre siden av Drammen.. iflg google tar det 32 minutter. (Mens Holmestrand tar 27 og Horten 30, som er nesten det samme, men gjelder hele året..)

Ja, så konklusjonen er altså fortsatt at jeg må dra rundt og sondere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge websidene deres så trener de på Konnerud. ;)

http://www.dbhk.no/hvordbhk.html

Ja, det ser slik ut, men i praksis så holdes LP-treningene i Drammen hundepark, inne og ute. På siden du lenket til så listes det opp en haug med ulike steder, så miljøet virker ganske splittet etter hvilken gren man trener. (Men sommeren 2014 tror jeg altså lp-treningene foregikk på Skoger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært i Horten og trent, itillegg har jeg trent et annet sted med instruktør som egentlig trener i Horten :) Var mye hyggelige folk i Horten(ihvertfall på LP-treninga) så hadde det ikke vært for at de ikke har agility der og at det det er kortere dit jeg trener nå, så hadde jeg nok trent der enda ;) Jeg vurderte å trene rally der i vinter hvis jeg ikke trivdes i Sandefjord, men så ble det heller til å fortsette å trene agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...