Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Anbefaler også citycross. :)

For oss var en vugge livreddende, mens andre ikke trenger det i det hele tatt. Vi kjøpte en brukt på loppemarked da hun var 3 - 4 mndr gammel og det var første gang hun klarte å sove noe annet sted enn oppå meg. (Hun sov ikke i bæresjal heller.) 
Ellers hadde vi stor glede av badebalje og babygym, og en matte til gulvet når de begynner å bevege seg litt. :)

Citycross er kjøpt inn i dag! Vi har fått en brukt vugge fra 1800-tallet (faktisk) av svigers, som oldefaren til mannen har laget. Den er litt finurlig, for den vipper "andre veien" enn det moderne vugger gjør. Det skal visstnok være veldig bra for barnet, jeg aner ikke jeg, jeg synes bare det er innmari stilig at den er så gammel! :P Vi tenker å ha den som dagseng i stua, og så ha bed side crib på nettene (for enkelthetsskyld for meg ... Hehe). 

Grattis! Det har jeg ikke fått med meg før nå! Så gøy da! :hug:

Tusen takk!! :)

Liten oppdatering, 15+2 og har ikke kastet opp på en uke! Er fremdeles skikkelig kvalm stadig vekk, men kan ikke sammenlignes. Det hjelper med litt sykmelding og å ta det litt mer med ro altså ... 

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har kastet opp på en uke! @Aya :) Det er forresten veldig gøy å bruke ting som har litt historie. Vi hadde en kjempegammel skuvseng som har vært i pappans familie siden oldefar hadde den. Vi hadde også en kurv som jeg hadde da jeg var liten.

Vi flyttet barnet på eget rom da hun var ett år.

Når slutter man å vaske klærne før bruk? Jeg merker at jeg har blitt litt slappere på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

Jeg vil nå anbefale å vurdere å kjøpe ammeklær (om man planlegger å amme) fra feks Boob. De koster litt men kan brukes mye og lenge :)

Men nå er jeg nesten avhengig av ammeklær da og kjøpte inn litt av det og angrer bare på at jeg ikke kjøpte det som gravide klær.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så stas at @Aya skal bli mamma , altså :D 

Her har jeg fått poden til å avsky alt godteri ved å tullenekte han å spise sunn mat. Han har aldri vært noen søtmons uansett forsåvidt,  men det er litt morsomt å se hvordan han føler  seg skikkelig rampete fordi han gafler i seg "voksemat " i stedenfor "krympemat ". Det var nesten slosskamp om brokkolien,  for den vokser man av og mammaen hans mener han vokser for fort :aww:  Han vet jo at jeg tuller, men det funker okke som :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå anbefale å vurdere å kjøpe ammeklær (om man planlegger å amme) fra feks Boob. De koster litt men kan brukes mye og lenge :)

Men nå er jeg nesten avhengig av ammeklær da og kjøpte inn litt av det og angrer bare på at jeg ikke kjøpte det som gravide klær.

mens jeg derimot brukt aldri noe ammeklær :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så stas at @Aya skal bli mamma , altså :D 

Her har jeg fått poden til å avsky alt godteri ved å tullenekte han å spise sunn mat. Han har aldri vært noen søtmons uansett forsåvidt,  men det er litt morsomt å se hvordan han føler  seg skikkelig rampete fordi han gafler i seg "voksemat " i stedenfor "krympemat ". Det var nesten slosskamp om brokkolien,  for den vokser man av og mammaen hans mener han vokser for fort :aww:  Han vet jo at jeg tuller, men det funker okke som :lol: 

Den teknikken brukte jeg også. "dere får ikke LOV til å spise fisk". Vips, tom tallerken ?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teknikken brukte jeg også. "dere får ikke LOV til å spise fisk". Vips, tom tallerken ?

A har alltid ELSKET fisk, men han hadde en periode hvor han var negativ til enkelte grønnsaker.  Han liker fortsatt ikke tomat og løk, men alt annet går ned på høykant gitt :lol: 

Før mamma tar dem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva flyttet på eget rom når hun var 5 mnd. Da ble hun tydelig forstyrret når vi gikk for å legge oss og hun sov i utgangspunktet gjennom natten. Så da fant vi ut det var lurest.

Alenemamma noen dager med kranglete bekken, konstant kvalme og såå sliten. Men vi har vært på Karsten og Petra og kost oss stort allikevel, de er jo verdt det de søte små <3

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi skal teste eget rom i natt :yawn:

hun våknet 10 minutter etter jeg la meg og brukte godt og vel 2 timer på å sovne, så la samboer seg og da tok det ikke lange tiddn før hun våknet igjen gitt, kapitulerte vi og la hun i vår seng for da kan

man holde armer og bein nede og da sovner hun "fort". Med hun sov ikke lenge og dagen startet 06. Vi fikk vel rundt 4 timer søvn til sammen i natt :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut å teste eget rom. Vi gjorde det samme da frøkna våknet når vi la oss. Hun har sovet på eget rom siden hun var 6 mnd. Vi sover bedre alle mann :-) 

Vi er på hytta og koser oss. Fyr på peisen og leker. Snart frokost. Planen er en tur på fjellet men vi får se. Veldig grått ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har aldri våknet av at jeg har lagt meg. Faktisk våkner  han ikke av noe som helst. 

Det er nesten bekymringsverdig.. Han sover som stein i mellom brannalarmen b.l.a. Jeg får overhodet ikke vekt han når han først har sovnet. Det eneste som "vekker" han ( Får han til å sove lettere ), er hvis han ikke har hunder eller mennesker i nærheten.  Bikkjene har tilmed hatt brytekamp oppå ungen uten at han har våknet :|

Jeg var veldig nøye på å " herde " han som baby,  ved at vi aldri tok hensyn til at han sov mtp lydnivå.  Det bråker jo masse i magen,  det er derfor nyfødte ofte sliter med å sove i stille rom , men jeg tror jeg gjorde en litt for god jobb rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt på eget rommer overstått og vi sov vel alle bedre. Tok litt tid før hun sovnet og våknet en gang i halv 1 tiden og var våken til 2, hun gråt ikke eller noe og prøvde stadig å sovne. Måtte inn å sette i smokk et par ganger, pakket til slutt et teppe strant rundt henne og under nestet og da sovnet hun fort. Våknet så vidt i 3-4 tiden som vanlig, hørte et par knirk men hun sovnet igjen med engang av seg selv :)

jeg derimot slet litt med å sovne og fulgte masse med på babycallen :P

edit: vi har heller aldri tatt hensyn til når hun skal sove med tanke på lyder osv, men det blir innmari stille på soverommet her på bygda på natta (nå som naboen er busta i stor narko sak og ikke lager leven lenger :P ) og da blir det tydeligvis for mye lyd igjen når vi legger oss. På dagen sover hun ute og sover glatt igjennom sprenging og den varsleren før og etter :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M slår C med smokkesnora... 

Jeg: "nei nei, ikke gjør sånn, det kan gjøre vondt jo!"

M: "Ja!"

Jeg: "....er det derfor du gjorde det...?"

M: "Ja!"

:ermm:  :lol: 

? Eldste min beit lillebroren p ryggen. Festlig å komme til legen med syk unge som måtte lyttes på og etterhvert ta spinalpunksjon ? Mange som observerte gebissavtrykk på den 1,5- årsgamle lille ryggen.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Eldste min beit lillebroren p ryggen. Festlig å komme til legen med syk unge som måtte lyttes på og etterhvert ta spinalpunksjon ? Mange som observerte gebissavtrykk på den 1,5- årsgamle lille ryggen.

Er ofte tannmerker her og der på de her også. Festlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i går tok Tuva baklengs salto ned fra sengen vår, rev et glass med seg i farten og smalt bakhodet rett ned i det. Som om ikke det var ekkelt nok at hun datt så kjente jeg panikken spre seg litt når jeg så glass og blod overalt.. Det blødde helt hinsides og jeg har aldri ønsket meg mannen min hjemme så mye før som da, synd han var mange timer unna. Opp på legevakten og der ble det 5 sting i bakhodet. Blodig og fæl og det så jo fryktelig dramatisk ut men gikk heldigvis fint. En tur på lekebutikken der hun fikk velge seg en ting (som selvsagt ble en bamse) så var jenta lykkelig igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i går tok Tuva baklengs salto ned fra sengen vår, rev et glass med seg i farten og smalt bakhodet rett ned i det. Som om ikke det var ekkelt nok at hun datt så kjente jeg panikken spre seg litt når jeg så glass og blod overalt.. Det blødde helt hinsides og jeg har aldri ønsket meg mannen min hjemme så mye før som da, synd han var mange timer unna. Opp på legevakten og der ble det 5 sting i bakhodet. Blodig og fæl og det så jo fryktelig dramatisk ut men gikk heldigvis fint. En tur på lekebutikken der hun fikk velge seg en ting (som selvsagt ble en bamse) så var jenta lykkelig igjen :) 

Så skummelt! Det ser ofte verre ut enn det er, men det er jo ekkelt for det. Går som regel fort over, heldigvis! :) God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så utrolig ekkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider