Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

@Puttiva :Jeg har brukt sånne strykefrie klistrelapper, jeg. Funker fint hvis man klemmer de litt godt inn i trådene, og de ikke blir vasket så ofte... Vet det er en del her som har dårligere erfaring med de, men her er det kun sjelden at noen faller av...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

@Puttiva :Jeg har brukt sånne strykefrie klistrelapper, jeg. Funker fint hvis man klemmer de litt godt inn i trådene, og de ikke blir vasket så ofte... Vet det er en del her som har dårligere erfaring med de, men her er det kun sjelden at noen faller av...

Så bra, da prøver vi på det. For sånne har jeg jo liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten barnehagegutt kom hjem med verandaleppe og skrubbsår på nesa i dag. Tre dager tok det :P

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Huffda? Men betyr vel at han har kost seg og ikke bare "sittet" der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda? Men betyr vel at han har kost seg og ikke bare "sittet" der :)

Han storkoser seg i barnehagen, og er over alle hauger til en hver tid. Den ene barnehagetanten hadde ledd og sagt som en spøk tidligere i uka at han der, han ender opp med en kul i panna innen en uke. Det ble kanskje ikke noen kul, men verandaleppe ble det, hehe. Han er en travel liten mann,og skal av og til gjøre mer enn hva kroppen får til. Nå hadde han snublet i en kvist mens han skulle trille en trillebår full av andre kvister, og slo seg rett i brosteinen. Sånt skjer, så jeg er ikke bekymret på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy @Aslan! :D

Mhm :ahappy: Ikke noe mer enda enn at jeg kuttet ut pilla før sommeren og vi har litt sånn "skjer det nå så er det veldig fint"-innstilling enda. Men håper jo det går av seg selv. Aner ikke om syklusen min er i orden enda engang, men vi tar det som det kommer :yes:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm :ahappy: Ikke noe mer enda enn at jeg kuttet ut pilla før sommeren og vi har litt sånn "skjer det nå så er det veldig fint"-innstilling enda. Men håper jo det går av seg selv. Aner ikke om syklusen min er i orden enda engang, men vi tar det som det kommer :yes:

Så spennende @Aslan, da er vi i samme båt :D Håper du får positiv test uten så mye bry :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Aslan og Absolute Entertainer :):flowers:

Takk :D

Jeg har bestemt meg for å ta en dag av gangen den neste tiden mot timen hos gynekolog (offentlig) i november, så får vi se hva som skjer :) Også ser jeg frem til å få endelige svar på blodprøven jeg skal ta om 2 og 6 uker hvor jeg forhåpentligvis enten har hatt EL eller får hjelp til dette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ut av nysgjerrighet, hva har folk merket av tidlige tegn på svangerskap? Hva er mulig å merke om det er noe? Det er artig å høre og lese om :)

Aldri vært så fyllesjuk som da jeg var sånn 4-5uker på vei!

Til mitt forsvar hadde jeg en følelse av at det det var noe, så tok test før fest, og den var negativ.

Men ellers merket jeg ikke noe særlig altså, men jeg ble jo gravid på første forsøk, så rakk liksom ikke vurdere så mye.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ut av nysgjerrighet, hva har folk merket av tidlige tegn på svangerskap? Hva er mulig å merke om det er noe? Det er artig å høre og lese om :)

De første: Masse "mensliknende" tegn, bare at mensen ikke kom; "ubehag" nederst i magen, krampeliknende/"muskler som strekkes", ømme pupper (de føltes dobbelt så store, og vokser jo ofte litt og i begynnelsen)

Slitenhet, behov for mer søvn

Etterhvert kvalme og oppkast, vil tippe fra ca uke 6, og for min del hele svangerskapet

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært så fyllesjuk som da jeg var sånn 4-5uker på vei!

Til mitt forsvar hadde jeg en følelse av at det det var noe, så tok test før fest, og den var negativ.

Men ellers merket jeg ikke noe særlig altså, men jeg ble jo gravid på første forsøk, så rakk liksom ikke vurdere så mye.

Takk for svar!

De første: Masse "mensliknende" tegn, bare at mensen ikke kom; "ubehag" nederst i magen, krampeliknende/"muskler som strekkes", ømme pupper (de føltes dobbelt så store, og vokser jo ofte litt og i begynnelsen)

Slitenhet, behov for mer søvn

Etterhvert kvalme og oppkast, vil tippe fra ca uke 6, og for min del hele svangerskapet

Takk for svar!

___

Jeg har tatt folat siden før jeg slutta på pilla, ellers tok jeg blodprøver i november i fjor, og de var ok. Anbefales det å bestille seg legetime når man begynner å prøve, eller skal vi heller vente og se hvordan det går? Prøver å ha minst mulig stress og press rundt det her, siden det veit at det gjør ting verre, men lell, vil jo at ting skal være ok for at vi kanskje skal få en mini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempe dårlig.. Fra uke 3, så gikk jeg på en kjempe smell virket det som. Kunne sove hele døgnet, kvalm, uvel, vondt her og der osv.. Ca 9 Mnd senere gikk det seg til da :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aslan :

(Red: Egentlig bør vel de som har hatt normale svangerskap uten noen risikomomenter si noe om dette, men jeg lar svaret mitt stå allikevel, kan jo hende det er til hjelp :P)

Hvis det ikke er noe annet som gjør at du har fått beskjed om å ta spesielle hensyn, og du har fulgt opp med jevnlig GU osv, så tror jeg ikke det er nødvendig å ha noe legetime før du begynner å prøve. Men jeg tenker at hvis man føler for det, er usikker på om ting er greit e.l, så kan det være beroligende å gjøre det. For min del var jeg nødt til å sjekke ting pga sykdom, og bli "klarert" før vi fikk begynne å prøve, men de jeg kjenner hvor alt er normalt har så vidt jeg vet ikke gjort noe spesielt før. Veldig greit å lage minst mulig stress og press rundt det, for det kan være ganske stressende den der prøvingen :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aslan :

(Red: Egentlig bør vel de som har hatt normale svangerskap uten noen risikomomenter si noe om dette, men jeg lar svaret mitt stå allikevel, kan jo hende det er til hjelp :P)

Hvis det ikke er noe annet som gjør at du har fått beskjed om å ta spesielle hensyn, og du har fulgt opp med jevnlig GU osv, så tror jeg ikke det er nødvendig å ha noe legetime før du begynner å prøve. Men jeg tenker at hvis man føler for det, er usikker på om ting er greit e.l, så kan det være beroligende å gjøre det. For min del var jeg nødt til å sjekke ting pga sykdom, og bli "klarert" før vi fikk begynne å prøve, men de jeg kjenner hvor alt er normalt har så vidt jeg vet ikke gjort noe spesielt før. Veldig greit å lage minst mulig stress og press rundt det, for det kan være ganske stressende den der prøvingen :P

Mye til hjelp lell :) Så vidt jeg vet ingen risikofaktorer, har sesongallergi, men pillene jeg tar daglig er safe med graviditet, de andre bør brukes med forsiktighet/anbefales ikke, men nå er jo sesongen uansett snart over (ihvertfall i Trøndelag :rofl: ). Så da avventer jeg lege til evt positiv test eller om ting begynner å ta tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditet - innmari kvalm og dårlig matlyst.

Andre gravidtet - null symptomer men innamari stor matlyst.

Tredje gravidtet - litt ømme pupper, kvalm i ny og ne og varierende matlyst.

Hadde ikke noen særlig symptomer på mensen noen av gangene heller.

Lege trenger du ikke å bestille før testen er possitiv og de fleste leger tar deg ikke inn til svangerskapskontroll før uke 12 :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble svimmel og utrolig sliten ganske raskt. Før forventet mens. Men jeg ignorerte det i flere uker fordi jeg hadde mye å tenke på ift jobb , så jeg oppdaget ikke graviditeten før i uke 6-7 eller noe? Husker ikke helt.

Jeg besvimte på jobb i hvert fall, og hadde bestilt legetime når xn plutselig spurte om jeg ikke burde hatt mensen for en stund siden.

Jeg har virkelig stålkontroll på kroppens signaler, syklus og sånt *ler*

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider