Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Det er klart :) Virker ikke akkurat som om de koser seg så veldig sammen nå om dagene, men. Tror egentlig de trenger litt tid uten bror! Må være sykt intenst å være tvilling. Men de har stor omsorg for hverandre da! Forter seg og henter pute og smokk hvis broren gråter, og stryker på kinnet og håret og sier: "Glåte! Leis!" (Leis=lei seg) 

:wub:  fine gutter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Den første voksentanna er på god vei opp,  men den ser så sinnssykt skjev ut??? 

Er det noe jeg bør bekymre meg over allerede?  Eller vil det sannsynligvis rette seg magisk etterhvert som han bytter tannsett? Den ser ut som den kommer opp på tvers liksom, men den kommer på riktig plass i det minste.  

Mamma passet A lørdag og han koste seg, men var litt skuffet over at han ikke fikk være med å lage middag fordi de var redde han skulle skjære seg og brenne seg. Her hjemme har han håndtert kniver og komfyr i flere år alt,  jeg mener jo at han ikke kan lære seg å passe seg for ting han aldri får prøve,  men mamma mener jeg driver Ronja Røverdatter - logikk i oppdragelsen :lol: 

Det er litt sant , faktisk.  Men til mitt forsvar har jeg brent og skjært meg 100 ganger mer enn poden de siste årene.  Fordi jeg IKKE fikk lov å holde på med sånt når jeg var liten. A har kuttet seg litt en gang hos bestemoren sin og ALDRI brent seg så det har blitt merke :aww: 

Endret av Mud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål igjen... Hva ville dere gjort? L ønsker seg paraply til jul. Det er egentlig hennes eneste ønske. Hun har ikke spesifisert hvordan den skal være. Frost er stas, men hun er også veldig glad i prinsesser, blonder og rosa. Og dansing. Jeg KUNNE gått for Frost- paraply, men en del av meg har ikke lyst til at hun skal ha fullt opp med Frostting og at det skal være det eneste som teller, og jeg ser for meg en fin ensfarget rosa (kan godt være knallrosa, jeg innser at det er mer populært enn mitt bilde av en fin paraply) en med sånne blonder i kanten... Faren i den alderen hun er nå (snart 4) er jo at hun har sett en paraply, og den er den hun vil ha... Hva slags løsning skal mor gå for i denne i-landsproblemstillingen? Den glorete, disneyfiserte løsningen som garantert blir en hit (akkurat nå), eller den søte, fine, nesten smakfulle, som kanskje matcher kåpen som hun antagelig får av bestemor til jul, men som kanskje trenger litt tid for å modnes som "fin" for henne?

Må legge til at hadde det vært klær eller noe sånn hverdagslig som jeg kjøper til henne som en nødvendighet, ville jeg ikke kjøpt Frost, men siden det er noe hun ønsker seg så veldig, og det er julegave, så skal det jo være litt ekstra stas...

Endret av *Marianne*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål igjen... Hva ville dere gjort? L ønsker seg paraply til jul. Det er egentlig hennes eneste ønske. Hun har ikke spesifisert hvordan den skal være. Frost er stas, men hun er også veldig glad i prinsesser, blonder og rosa. Og dansing. Jeg KUNNE gått for Frost- paraply, men en del av meg har ikke lyst til at hun skal ha fullt opp med Frostting og at det skal være det eneste som teller, og jeg ser for meg en fin ensfarget rosa (kan godt være knallrosa, jeg innser at det er mer populært enn mitt bilde av en fin paraply) en med sånne blonder i kanten... Faren i den alderen hun er nå (snart 4) er jo at hun har sett en paraply, og den er den hun vil ha... Hva slags løsning skal mor gå for i denne i-landsproblemstillingen? Den glorete, disneyfiserte løsningen som garantert blir en hit (akkurat nå), eller den søte, fine, nesten smakfulle, som kanskje matcher kåpen som hun antagelig får av bestemor til jul, men som kanskje trenger litt tid for å modnes som "fin" for henne?

Må legge til at hadde det vært klær eller noe sånn hverdagslig som jeg kjøper til henne som en nødvendighet, ville jeg ikke kjøpt Frost, men siden det er noe hun ønsker seg så veldig, og det er julegave, så skal det jo være litt ekstra stas...

Kjøp en hvit og vannfast maling/tusjer så kan hun lage sin egen? 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OooOo kreativt! Den hadde jeg ikke tenkt på... *Noteres*

Det kan jo også godt hende du kan kjøpe noe ala veggdekor som tåler vann (i frost eller noe som matcher det andre du snakket om) som man kan ta på paraplyen i tillegg til å male feks. :) Evt spraymaling. Finnes i alle mulige farger fra gull og sølv til "vanlige" farger og tåler vann :) 

Endret av soelvd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også godt hende du kan kjøpe noe ala veggdekor som tåler vann (i frost eller noe som matcher det andre du snakket om) som man kan ta på paraplyen i tillegg til å male feks. :) Evt spraymaling. Finnes i alle mulige farger fra gull og sølv til "vanlige" farger og tåler vann :) 

Hvor finner man bra utvalg av sånne farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavetips til de små: I fjor til jul lurte vi veldig på hva vi skulle kjøpe til Tuva, hun var i underkant av 2 år og forstod jo ikke så mye sånt enda. Vi fant frem noen gamle skumgummimadrasser, kjøpte voksduk og fikk en venninne til å sy store puter. En pølseformet og to firkantet, sånne til å turne og leke på og de er også geniale som stoler til de små og sånn. Det har vært så populært og ble ikke så veldig dyrt heller :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kjøpt Frost. E elsker frost, og har allerede masse klær med Frost på. Hadde en Frostparaply vært det hun ønsker seg, så hadde jeg kjøpt den, og evt kjøpt en vanlig ensfarget eller noe i tillegg/senere. De barneparaplyene koster ikke så mye at jeg syns de bør vare i mange år. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man bra utvalg av sånne farger?

Her har jeg kjøpt gullfarget for å lage skatter til skattejakt på barnesvømmingen og det fikk vi tak i på en mekk-butikk. Ser for meg sånne butikker gjerne har litt forskjellig sånt. Eller kanskje Panduro og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Marianne* Dersom du tror hun ønsker seg en paraply med frost, så hadde jeg nok gått for det.

Her var det fullstendig panikk mot å vaske håret, så for noen uker siden kjøpte jeg en skumgummi-aktig brem til å ha rundt hodet slik at vannet ikke kommer i øynene. At en så liten ding til 8 kr kan gjøre en så stor forskjell! Nå kan hun til og med dusje og ikke bare bade! trenger ikke alltid ha på bremmen heller. Hverdagen ble plutselig litt enklere! 

Hun var på teater og så på dyrene i hakkebakkeskogen med besteforeldre og kusiner. Det var kjempestas! Jeg var så redd for at hun ville være for liten og ikke sitte stille. Hun ville sitte på fanget for å se bedre og kommenterte visst mye underveis :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kjøpt Frost. E elsker frost, og har allerede masse klær med Frost på. Hadde en Frostparaply vært det hun ønsker seg, så hadde jeg kjøpt den, og evt kjøpt en vanlig ensfarget eller noe i tillegg/senere. De barneparaplyene koster ikke så mye at jeg syns de bør vare i mange år. 

Og Fillerya : Takk for tips. Får se hva jeg finner. Ser jo at det egentlig er snakk om småpenger for de disneyparaplyene... Tror jeg skal fiske litt ift type. Bestevenninna i barnehagen har nemlig paraply har jeg oppdaget, og jeg trooor det er den hun tenker på...

Hun var på teater og så på dyrene i hakkebakkeskogen med besteforeldre og kusiner. Det var kjempestas! Jeg var så redd for at hun ville være for liten og ikke sitte stille. Hun ville sitte på fanget for å se bedre og kommenterte visst mye underveis :P

Kanskje vi var der samtidig:) Hvis det var på nasjonaltheatret? Vi var der på lørdag og det var stort:) L gledet seg i laaang tid på forhånd, og var superfornøyd etterpå, selv om jeg tror turen med buss og tog (buss for tog) var like stas (om enn ikke fullt så stas for foreldrene)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Fillerya : Takk for tips. Får se hva jeg finner. Ser jo at det egentlig er snakk om småpenger for de disneyparaplyene... Tror jeg skal fiske litt ift type. Bestevenninna i barnehagen har nemlig paraply har jeg oppdaget, og jeg trooor det er den hun tenker på...

Kanskje vi var der samtidig:) Hvis det var på nasjonaltheatret? Vi var der på lørdag og det var stort:) L gledet seg i laaang tid på forhånd, og var superfornøyd etterpå, selv om jeg tror turen med buss og tog (buss for tog) var like stas (om enn ikke fullt så stas for foreldrene)...

Ja, var på nationaltheateret kl 13. Det var stor stas med både tog og buss hjem her også :) Hun underholdt på togen med høy sang med "nede på stasjonen tidlig en morgen" . Regner med at medpassasjerene var fornøyd med underholdningen :aww:  Lett å glede unger i denne alderen :) 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også gjennomsiktig, da:P Tenker den hadde vært rimelig populær...

Jeg personlig syns denne var finere; http://www.jollyroom.no/produkter/jabadabado-paraply-lime (men nå er det jo ikke jeg som skal ha den)

Endret av *Marianne*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Den første voksentanna er på god vei opp,  men den ser så sinnssykt skjev ut??? 

Er det noe jeg bør bekymre meg over allerede?  Eller vil det sannsynligvis rette seg magisk etterhvert som han bytter tannsett? Den ser ut som den kommer opp på tvers liksom, men den kommer på riktig plass i det minste.  

Mamma passet A lørdag og han koste seg, men var litt skuffet over at han ikke fikk være med å lage middag fordi de var redde han skulle skjære seg og brenne seg. Her hjemme har han håndtert kniver og komfyr i flere år alt,  jeg mener jo at han ikke kan lære seg å passe seg for ting han aldri får prøve,  men mamma mener jeg driver Ronja Røverdatter - logikk i oppdragelsen :lol: 

Det er litt sant , faktisk.  Men til mitt forsvar har jeg brent og skjært meg 100 ganger mer enn poden de siste årene.  Fordi jeg IKKE fikk lov å holde på med sånt når jeg var liten. A har kuttet seg litt en gang hos bestemoren sin og ALDRI brent seg så det har blitt merke :aww: 

Å bare vent til sløv kniv på skolefritidsordningen Da får han også erfare hva det er å skjære seg. Flere som har fått den erfaringen først da. Og det gjelder unger som har brukt kniv siden dem var tre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg @Toya? :)

Joda, det vagger fremover? :lol: 
Begynner å merke at jeg er sliten nå, så hun er HJERTELIG velkommen når hun bestemmer seg for det :D 
Var på kontroll i uke 38 og hun er estimert til 4 kg pluss om jeg går full termin :lol: 

10157166_10153553083471391_8214223856336
Magehuset har vokst godt? :D 

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det brått ble så stille, og alle småbarnsforeldre (og hundeeiere) vet at det er et dårlig tegn:lol:
Så jeg snudde meg og ser at junior har funnet dentastick-lageret mitt, og holder på å dele broderlig til to hunder som tror de har kommet til himmelen:lol: Begge lå med hver sin dentastick i munnen, og fire-fem hver rundt seg:lol: 
Og junior satt og delte ut, en til deg og en til deg og en til meg. (med en dentastick i munnen selv, nom nom:lol:)

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider