Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Jeg la meg halv ti i går, og dyttet bonden ut av senga ti på halv åtte i dag. Da hadde lillemor skravlet i et kvarter og var lei av bare kaninen som selskap :ahappy:

Det er håp for dere og, jeg lover!

Bra du får sove for tiden, så får du være hjernen min i helga.. Min slår seg nemlig av ved for lite søvn :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Her i huset sto vi opp halv 9 i går, for å så droppe duppen, sovne kl 12 i natt, for å så stå opp igjen halv 9 i dag...

Både jeg, ungen og barnepikene i går er kjempe slitne, men sove.. Pff.. For pyser :P

Sove? Hvem har tid til det? :ike: Hilsen junior :banana:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig :lol: Edit: har dog en nødløsning ; iskaffe.. Det funker fjell, men da blir jeg jo høy på koffein omtrent :lol: og da pleier folk om å be meg holde kjeft :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: ! Jeg har heavy duty sovepiller :aww::lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellpå helsesøstere ja! Hun vi var hos i dag siden vår har ferie sa rett ut at hun aldri hadde startet sånn styr siden hun faktisk følger SIN kurve perfekt, hun blir ikke sånn baby med masse valker, men hun følger sine kurver. Og så våken, aktiv og blid hun er var og er det ingen grunn til bekymring.

Fikk mye bedre kjemi med hun her, så lurer litt på å høre om vi kan bytte men...

Fikk også 5 mnds vaksinene i dag, litt hyl og skrin men roet seg fort ned igjen og skravlet og smilte. Så krysser fingrene for at det ikke blir noe særlig feber og reaksjoner utover dagen.

Og fortalte mengden melk hun drikker i gjenomsnitt og det var vist mer enn nok sa hun, og da med grøt og diverse moser var det bare bra, kunbe godt gi hun litt vann til grøten istedet :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør bytte jeg @Krilo for kjemi er alfa omega når det kommer til helsesøstre ;)

Ja er det jeg å føler, også skal vi jo tross alt gå der i mange år. Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere det, og kan jeg sende mail? Hater å ringe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det jeg å føler, også skal vi jo tross alt gå der i mange år. Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere det, og kan jeg sende mail? Hater å ringe :lol:

Dersom du allerede har fått time til neste kontroll, ville jeg bare ringt helsestasjonen og sagt at du vil flytte den og ha videre oppfølging hos hun du var hos nå. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med å bo på liten plass, vi har kun ei helsesøster... Hadde god kjemi med hun gamle, men hun gikk av med pensjon så nå har vi ei nyutdannet ung ei som ikke har unger selv, og er veldig glad i Ferber... Heldigvis skal vi ikke så ofte til helsesøster lenger med lillemor hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du allerede har fått time til neste kontroll, ville jeg bare ringt helsestasjonen og sagt at du vil flytte den og ha videre oppfølging hos hun du var hos nå. :)

Neste time er bare hos legen, og timen etter der er det felles gruppetime (førstehjelp) og den skulle hun jeg var hos i dag holde.

Edit: på helsestasjonen her er det 3 helsesøstere, og vi går til samme hele veien om det da ikke er ferie o.l. Får bare "utlevert" en hs på første hjembesøket, og det blir da "din" hs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste time er bare hos legen, og timen etter der er det felles gruppetime (førstehjelp) og den skulle hun jeg var hos i dag holde.

Edit: på helsestasjonen her er det 3 helsesøstere, og vi går til samme hele veien om det da ikke er ferie o.l. Får bare "utlevert" en hs på første hjembesøket, og det blir da "din" hs.

Det er helt innafor å ønske å bytte helsesøster. Det er bare å si i fra neste gang det skal settes opp til time at du ønsker å komme til NN.

Det er viktig å være på bølgelengde med den personen som skal følge dere opp. Det blir mye unødvendig frustrasjon når man ikke er på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi skulle hatt en fast helsesøster men det er ulike jeg kommer til hver gang. Skal dit neste uke på 1 års kontroll.

Hvor lenge kan de ha diaré før man bør ringe legen? Almenntilstanden er normal/bra. Drikker godt.

Jeg ville ha sett det litt an.. Både alder, størrelse, vær, hvor kraftig diaré osv.. Men hvis det er både varmt og ille, ville jeg nok ha kontaktet fastlegen i morgen for å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor å ønske å bytte helsesøster. Det er bare å si i fra neste gang det skal settes opp til time at du ønsker å komme til NN.

Det er viktig å være på bølgelengde med den personen som skal følge dere opp. Det blir mye unødvendig frustrasjon når man ikke er på nett :)

Ja, får gjøre det, for det er greit å være på bølgelengde som du sier. Og hun vi har er litt fort hysterisk, og det trenger virkelig ikke jeg, for jeg klarer fing det selv :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sett det litt an.. Både alder, størrelse, vær, hvor kraftig diaré osv.. Men hvis det er både varmt og ille, ville jeg nok ha kontaktet fastlegen i morgen for å høre :)

Baby 1 år og hatt diaré siden mandag. Mandag til tirsdag hadde hun litt feber og var slapp. Lite matlyst. Vi trodde at tennene endelig kom, hun har ingen foreløpig. Tirsdag ettermiddag var frøkna pigg igjen. Og vært det siden. Spiser og drikker bra. Men har fortsatt diaré. I stad skiftet jeg fire bleier på en time ...... Ringer nok legen i morgen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby 1 år og hatt diaré siden mandag. Mandag til tirsdag hadde hun litt feber og var slapp. Lite matlyst. Vi trodde at tennene endelig kom, hun har ingen foreløpig. Tirsdag ettermiddag var frøkna pigg igjen. Og vært det siden. Spiser og drikker bra. Men har fortsatt diaré. I stad skiftet jeg fire bleier på en time ... Ringer nok legen i morgen uansett.

Jeg hadde ringt legen med bakgrunn av det du forteller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prøveperiode snart over og kjenner litt pp skuffelsen over negativ test idag, og forventer at mensen kommer innen helgen er omme.. Ingen hyggelig overraskelse med andre ord. :(

Fornuften forteller meg jo at det sjeldent skjer på første forsøk, at det vil ta tid og at det vil gå fint, men kjente veldig på skuffelsen over negativ test. Det er jo et lite nederlag.

Problemet mitt denne måneden var jo at jeg ikke vet om jeg har hatt EL. Hadde klare tegn for 2 uker siden, men ikke positiv LH-test. Neste måned blir det temping, LH-tester og happy humping - eller "bare å kjøre på" som mannen sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prøveperiode snart over og kjenner litt pp skuffelsen over negativ test idag, og forventer at mensen kommer innen helgen er omme.. Ingen hyggelig overraskelse med andre ord. :(

Fornuften forteller meg jo at det sjeldent skjer på første forsøk, at det vil ta tid og at det vil gå fint, men kjente veldig på skuffelsen over negativ test. Det er jo et lite nederlag.

Problemet mitt denne måneden var jo at jeg ikke vet om jeg har hatt EL. Hadde klare tegn for 2 uker siden, men ikke positiv LH-test. Neste måned blir det temping, LH-tester og happy humping - eller "bare å kjøre på" som mannen sier ;)

Bare kjøre på ville jeg ha sagt :) ikke begynn å stress med all testinga osv.. Stress kan fort stoppe mye.. Ta det som kos, og kos dere! Så blir det når det blir ;)

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk alle arbeidsuhellene som har skjedd, og i alle fall ved et one-night-stand.. Det skulle egentlig ikke vært mulig :lol:

Så senk skuldrene, dere fikser da biffen! Det viktigste er faktisk å ha sex, ikke stresse rundt ;) utforsk hverandre ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier noe der.. Kanskje testefri de neste månedene er det lureste :)

Det tror jeg! Slapp av og kos deg ;)

Vekta viste 3745g så ikke store økningen. Men denne HS sa at det ikke var noe å bekymre seg over. Han lå jo og sprella på den vekta konstant så man så jo at han var frisk og god :)

Så da fortsetter jeg med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider