Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Føler meg heldig med lite nattproblemer, men det dukker nok opp en periode etterhvert.

Men vil tro det er lettere å våkne opp noen ganger om natten for amming når man allikevel i permisjon.

Idag var faktisk første økten på 5t og neste 3t og siste 2t, og det er ganske greit med søvn for meg (snek meg attpåtil med på 2 t til med ham inntil meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Foreløpig har vi motsatt problem her, han sover MYE :P Han må vekkes hver 3. time for å spise, men om natten blir det ofte litt lengre fordi jeg forsover meg. Ikke mye over altså, men må ha på en ekstra vekkerklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å gjøre ting enda værre her i huset, så har alle rutinene våre kollapset igjen etter jeg drog på hundetrening på tirsdagen og hun ikke la seg til riktig tid..

Så det har endt med at jeg får henne ikke til å sove i dag :(

Ting var så enkelt da hun var baby :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har så lyst på den nye stokkevognen.. Stokke Trailz :) Må bli gravid først da, haha, men den er så stilig :D

Noen med erfaring? Hvilken vogn har dere?

Stokke-vognen er rålekker! Kjenner ikke til den utover det dessverre. Vi har hatt tfk og vært strålende fornøyd med den. ELSKER håndbrems. Om noen trenger vogn må de forøvrig rope ut, for nå selges den da jeg har kjøpt meg babyjogger City elite, da den er litt mindre og mer praktisk når Tuva er to år. Den er også fantastisk, spesielt sammenleggingen. Det må du Google ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke-vognen er rålekker! Kjenner ikke til den utover det dessverre. Vi har hatt tfk og vært strålende fornøyd med den. ELSKER håndbrems. Om noen trenger vogn må de forøvrig rope ut, for nå selges den da jeg har kjøpt meg babyjogger City elite, da den er litt mindre og mer praktisk når Tuva er to år. Den er også fantastisk, spesielt sammenleggingen. Det må du Google ;)

Vi har også city elite. Den er helt fantastisk, både å trille og å pakke i bagasjen ved siden av hundeburet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle... Guttene fikk sine første skrubbsår i dag. De løp, og datt. På samme sted, og fikk skrubbsår på samme kne... :|

De har lært mange nye ord i det siste, og de kan nøyaktig de samme ordene. Ingen kan flere ord enn den andre.

Det der er faktisk ganske sprøtt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru, hatt vår første skikkelig nestenulykke. Satt på stellematta som er drøy meter over gulvet og lente seg ut for å se etter noe på gulvet og tipper og holdt på å stupe hodet først i gulvet. Jeg hadde en hånd på henne og fikk grabbet tak i pysjen og et bein og halt henne opp. Helt sjelven enda jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru, hatt vår første skikkelig nestenulykke. Satt på stellematta som er drøy meter over gulvet og lente seg ut for å se etter noe på gulvet og tipper og holdt på å stupe hodet først i gulvet. Jeg hadde en hånd på henne og fikk grabbet tak i pysjen og et bein og halt henne opp. Helt sjelven enda jeg.

Nesten det samme skjedde her for en tid tilbake. Fikk tak i et ben og dro han opp igjen, og deretter fortrengte hele greiene :P Utrolig hvor kjapp en plutselig blir i reaksjonene da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten det samme skjedde her for en tid tilbake. Fikk tak i et ben og dro han opp igjen, og deretter fortrengte hele greiene :P Utrolig hvor kjapp en plutselig blir i reaksjonene da :lol:

Ja virkelig! Hadde ankelen liksom, så hun var ikke langt over gulvet.

Avreagering er for bikkjer så jeg ser jo hele scenarioet med alvorlig skadet barn, sykehus og alt. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss ja! Alt som kan skje :|

Ja! Er det ikke @Mud som sier at det er overraskende vanskelig å holde et barn i live? Begynner å skjønne hva hun mener :aww: Heldigvis tenker jeg ikke på alt som kan skje hele tiden, mest når ting nesten går skikkelig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det må ha vært veldig skremmende.

Mannen i huset her ramlet ned når han var liten, traff heldigvis hunden på vei ned så det gikk helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt @raksha Godt det gikk bra.

Uff det må ha vært veldig skremmende.

Mannen i huset her ramlet ned når han var liten, traff heldigvis hunden på vei ned så det gikk helt fint :)

@Raksha uff! Men det er fryktelig vanskelig å holde disse små like hele.. Spesielle når noen ikke eier frykt for noe :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skikkelig ekkelt, gikk jo bra. Hun ble redd, og satt på stellematta etterpå og pekte utfor kanten og sa "fosiktig" med tårer i øya (etter at jeg hadde knuseklemt og trøstet både meg og henne). Sikkert ikke spesielt behagelig å bli halt opp etter beinet slik, men man tar virkelig tak i det man får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Er det ikke @Mud som sier at det er overraskende vanskelig å holde et barn i live? Begynner å skjønne hva hun mener :aww: Heldigvis tenker jeg ikke på alt som kan skje hele tiden, mest når ting nesten går skikkelig galt.

Det er meg ja :aww:

Men jeg er åpen for at ungen min er litt mer vågal enn gjennomsnittet ( ikke mer enn @Kiyomi sin, han kalte jeg bare mallebabyen :lol: ) , jeg hadde stellematta på gulvet for å si det sånn. .

A uten blåmerke eller skrubbsår ville vært svært urovekkende.

Men han har faktisk ENDA ikke ramlet ned trappa hjemme! Til tross for at jeg må rope GÅ daglig.

Det er så ekstremt ubehagelig når det er slike alvorlige nestenulykker :hug:

A gikk jo i betonggulvet som liten, kastet seg ut av armene til pappaen når han var 4 mnd og fikk en snål hodeform i noen måneder.

Det var skikkelig skikkelig ekkelt..Spesielt for pappaen.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider