soelvd Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 Oj, såpass.. de forandrer seg mye i denne tiden! Jeg kaller mi fortsatt for baby, men det høres jo teit ut.. For hun er jo ikke baby Sent from my iPhone using Tapatalk Ja, det går helt hinsides fort. Det går så fort at vi omtrent hører utviklingen i språket fra dag til dag. Phø, de er da alltid de små babyene våre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 Min sier enda ingen ting annet enn mamma og bruuuuum -_- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 Pyse! Jeg fikk til å sikte meg inn på nesa når det var litt høyt trykk, og traff faktisk (og litt overalt ellers ) Men var veldig effektivt da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 Ja, det går helt hinsides fort. Det går så fort at vi omtrent hører utviklingen i språket fra dag til dag. Phø, de er da alltid de små babyene våre Vi har ingen særlig utvikling på språk enda:. Men hun skjønner bare mer og mer.. Det er feks litt kleint når hun rydder etter meg kaster ting osv ellers er det å få sette på plass varer en stor hit! Da kan til og me pappa få hjelpe til Min sier enda ingen ting annet enn mamma og bruuuuum -_- Mi sier heller ingenting enda.. Vi bare knurrer Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 9. Mai 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 @soelvd hun er så nydelig! Her går vi rundt å sier "fosiktig". Tro om vi sier mye at hun må være forsiktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 Min lille baby 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 For noen grimaser i søvne, og plutselig et grynt og en promp. Må holde meg skikkelig for ikke å sprute ut i latter!Han er bare så søt å se på 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 9. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2015 For noen grimaser i søvne, og plutselig et grynt og en promp. Må holde meg skikkelig for ikke å sprute ut i latter! Han er bare så søt å se på De har utrolig masse morsome grimaser og uttrykk frøkna "grøsser" med hele seg når hun tisser, det er komisk å se på også får hun skikkelig konsentrert mine når hun bæsjer, også super happy når hun er ferdig kan heller ikke ha øyenkontakt under amminga for da begynner hun bare å glise, le og tulle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 De har utrolig masse morsome grimaser og uttrykk frøkna "grøsser" med hele seg når hun tisser, det er komisk å se på også får hun skikkelig konsentrert mine når hun bæsjer, også super happy når hun er ferdig kan heller ikke ha øyenkontakt under amminga for da begynner hun bare å glise, le og tulle Bæsjinga er samme her! Utrolig morsomt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Nå var det nettopp en som prøvde å plassere vannflaska oppå hodet sitt, og ble rasende når den datt ned... Høres ut som om jeg må på Sverigetur snart ;-) De var jo stille sist :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Siden dere her inne har barn og vet hva som er fint å få i gave så spørr jeg her. Har ei venninne som nylig har fått en liten gutt, fra før så har hun en gutt på 2 og et halvt år. Jeg har lyst å kjøpe en liten gave til den nye gutten og storebroren. Problemet er at jeg ikke hvet hva. De har så mye klær og leker at det vil jeg helst ikke kjøpe. Så da spørr jeg dere, hva hadde dere syntes var kjekt å få til deres barn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Siden dere her inne har barn og vet hva som er fint å få i gave så spørr jeg her. Har ei venninne som nylig har fått en liten gutt, fra før så har hun en gutt på 2 og et halvt år. Jeg har lyst å kjøpe en liten gave til den nye gutten og storebroren. Problemet er at jeg ikke hvet hva. De har så mye klær og leker at det vil jeg helst ikke kjøpe. Så da spørr jeg dere, hva hadde dere syntes var kjekt å få til deres barn? Bøker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Språkutvikling er artig. A har alltid vært påtagelig langt fremme språklig. Han har virket eldre enn barn som er 1-2 år eldre enn han pga ordforrådet. Nå har de rast forbi han.. Han har noen små uttalefeil, de andre på hans alder + ( de yngste er 5, han kjenner ikke andre 4 åringer ) prater renere stort sett. I fjor var det ikke slik. Selv han som var omtrent uten språk når A var 2 og han ca 3 prater renere enn A og ser ut til å ha et like stort ordforråd.. Det der har jeg sagt siden han ble testet første gangen. Språkutvikling i 1-2 års alderen hos normalt utviklede barn av norsktalende foreldre er bortkastet å teste. De forandrer seg så ekstremt mye og ting går i rykk og napp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Så det er sjans min også snakker i setninger en vakker dag altså ? Han er en racer på å støvsuge da, han støvsuger et rom alene og er så utrolig nøye. Heldig er den som får han om noen år, holder kjeft og gjør husarbeid nøye 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Barnas hus har tilbud på pysj og body fra Refleks i dag. To pysjamasr til 89kr og tre bodyer til 89kr Pysj med og uten fot 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Barnas hus har tilbud på pysj og body fra Refleks i dag. To pysjamasr til 89kr og tre bodyer til 89kr Pysj med og uten fot Fikk mail om det i stad, passet perfekt siden vi mangler glidelås pysj med fot nå ----- Nå er jeg veldig glad for at mamma tok vare på ting jeg mente jeg ikke kom til å ville ha senere når hun flyttet og vi tømte barndomshjemmet mitt... Disse kom hun med i dag, hun hadde tittet på loftet sitt etter de siden jeg kom på de bøkene når hun ga Den Store Sangboken til frøkna her for noen uker siden. Fine fine bøkene, gleder meg til lesestunder sammen fremover 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Tror jeg har den kuleste tantebarnet! 1 år gammel og sier "Kom an igjen!" om ting går litt for sent, og sier "på toalettet" istedenfor på do når hun må tisse xDHun gjorde ikke baby syken min mindre akkuratt ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Tror jeg har den kuleste tantebarnet! 1 år gammel og sier "Kom an igjen!" om ting går litt for sent, og sier "på toalettet" istedenfor på do når hun må tisse xD Hun gjorde ikke baby syken min mindre akkuratt ;p Wow! 1 år gammel og avvent fra bleier? Høres ut som en superunge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Wow! 1 år gammel og avvent fra bleier? Høres ut som en superunge Huk bruker fortsatt bleier, men de går veldig ofte på do med henne så hun får tisse i do, så hun har skjønt greia (: men bleier blir hun nok ikke avvent med før om en god stund vil jeg tro for sikkerhets skyld, hun har fortsatt uhell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Fikk mail om det i stad, passet perfekt siden vi mangler glidelås pysj med fot nå ----- Nå er jeg veldig glad for at mamma tok vare på ting jeg mente jeg ikke kom til å ville ha senere når hun flyttet og vi tømte barndomshjemmet mitt... Disse kom hun med i dag, hun hadde tittet på loftet sitt etter de siden jeg kom på de bøkene når hun ga Den Store Sangboken til frøkna her for noen uker siden. Fine fine bøkene, gleder meg til lesestunder sammen fremover Her har jeg funnet Den store sangboka fra når jeg var liten, og den holder på å falle fra hverandre Så jeg har tatt kopi av de sangene vi liker så tenker jeg å lage en liten mappe med dem 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Her har jeg funnet Den store sangboka fra når jeg var liten, og den holder på å falle fra hverandre Så jeg har tatt kopi av de sangene vi liker så tenker jeg å lage en liten mappe med dem Vi lagde sånne sangkort i barnehagen. Fargela selv på de der det var en liten tegbing til og laminerte kortene. Varer evig og ungene elsker dem! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Hvordan er regelen på bruk av paracet/ibux under prøving? Bør det unngåes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 10. Mai 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Hvordan er regelen på bruk av paracet/ibux under prøving? Bør det unngåes? Ibux bør unngås, skal heller ikke tas under svangerskap. Paracet er greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Hvordan er regelen på bruk av paracet/ibux under prøving? Bør det unngåes? http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=3&S=8263&R=X Jeg anbefaler Relis.no på det varmeste når man lurer på noe om medikamenter. Der får man gode og utfyllende forklaringer og forskningsbaserte svar fra forskere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2015 Ibux bør unngås, skal heller ikke tas under svangerskap. Paracet er greit. OK, bruker paracet fra legen pga kraftige hodepiner, men kuttet ut ibux http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=3&S=8263&R=X Jeg anbefaler Relis.no på det varmeste når man lurer på noe om medikamenter. Der får man gode og utfyllende forklaringer og forskningsbaserte svar fra forskere. Takk for link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts