Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger forslag til bildemotiv - jul & nyttår


Tabris
 Share

Recommended Posts

Jeg tar bilde av Ozu som julekort, og tar også et bilde av ham på nyttår som et nyttårshilsen-kort (legger alt ut på Facebook, for gammel til å sende noe i posten. :P )

Jeg har noen søte tversoversløyfer i ulike farger som jeg bruker til disse anledningene, og jeg kommer til å bruke dem i år også. Men jeg vil ikke ha helt like bilder. Så har dere noen forslag til jule- og nyttårsmotiv/effekter jeg kan bruke? (Snø er vanskelig da jeg bor på det forblåste vestland hvor snø kommer en gang midt i februar og smelter etter et døgn).

Fjorårets bilder var:

1474655_10151780316451721_2105431912_n.j

1505477_10151783450876721_242909963_n.jp

(I know, forferdelig uklart og dårlig bilde).

1524834_10151796065616721_1043822516_n.j

Så jeg lurer på om har tips til hvilke motiver/effekter/bakgrunner/staffasje jeg kan ha som er julete og nyttår-ete, men ikke helt likt? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul: Ozu i en julepakke, biter på en julegave, i en kurv med julepynt, på et pledd/saueskinn foran peisen, eller om du kjenner noen med nissekostyme så kan du ta et bilde med Ozu på fanget etc.

Nyttår: 2015-banner hengt i bakgrunnen og Ozu med partyhatt, partyblåser eller en fargerik sløyfe? :)

Kjempefine bilder! Tenker å prøve meg på et julebilde av hunden selv i år, men satser ikke like høyt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozu med nisselue

Ozu som holder en nisselue i munnen

Ozu som bærer/er insvøpt/løper rundt med glitter

Ozu som bærer en liten pakke

Ozu som sitter i en stor julepakke (pakk inn en pappeske i fint julepapir og sett på sløyfe)

Ozu med en stor, rød sløyfe

Ozu med reinsdyrhorn (fås kjøpt som hårbøyle)

Ozu med raketter i bakgrunnen (ha svart bakgrunn og manipulere inn raketter)

Ozu med partyhatt

Ozu som har en partyfløyte i munnen

Ozu som åpner julegaven fra MEG! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! Og takk for fine ord! Jeg er veldig fornøyd med nyttårsbildet selv. Problemet med det er at jeg ikke vet hvordan jeg kan toppe det. :P

En del av forslagene faller antagelig ut fordi Ozu ikke kan apportere/holde fast enda. Hadde vært kult med ham i en stor, innpakket eske, ja. Jeg har en lang nisselue (den som er på øverste bildet). Men den er for liten til at jeg får den over hodet hans, derfor jeg brukte den mer som jakke/skjerf på bildet.

(Og gaven ligger pent og venter til julaften, @Tuvane. :sleep: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul:

-Ozu sitter ved bordet, ikledd pensløyfa, julemiddagen/desserten er pent pådekket foran ham

-Ozu sitter/ligger i sofaen, dandér puter og teppe litt sånn hipster-interiør, og koser seg med en kopp gløgg og en god bok

-Ozu sitter oppi striesekken med alle julegavene i, og kikker ut/Ozu står på to og kikker nysgjerrig oppi sekken

-Ozu foran juletreet, ved ham ligger et kjøttbein med sløyfe rundt

-Kjøp en slik minihatt med spenne, den blir jo perfekt størrelse på Ozu! Også er den liksom "morsom påkledning" uten å bli for harry :P jeg kjøpte vel min på glitter for to år siden, 20kr

Nyttår:

-Ozu holder et stjerneskudd, rediger inn sparkles

-Ozu tilbakelent i badekar fylt med roseblader, et glass champagne på kanten

-Ozu, ikledd svart sløyfe, i liten limousin. Evt med to lekre tisper rundt ham

-Ozu, døddrukken i senga morgenen 1. Jan. Han har sovnet i omfavnelse med en tom flaske ouzo

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttår:

-Ozu holder et stjerneskudd, rediger inn sparkles

-Ozu tilbakelent i badekar fylt med roseblader, et glass champagne på kanten

-Ozu, ikledd svart sløyfe, i liten limousin. Evt med to lekre tisper rundt ham

-Ozu, døddrukken i senga morgenen 1. Jan. Han har sovnet i omfavnelse med en tom flaske ouzo

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Jeg dauer!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...