Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickspark


Evelina
 Share

Recommended Posts

Av, se det. Takk, @Meg! Hun røyk (!) en Kennel kjørestrikk den gangen en flokk svaler kom flygende ut fra et møne, så her skal ting sikres, ja! :yes:

Dumt spørsmål, men hvor pleier sånne som deg å kjøpe strikk og tau...? :teehe:

du får kjøpt strikk og hulfletta tau samt kroker på feks Troll-hundefor.no og seleverkstedet.

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=18198&groupId=5014#navi_main (side 2- der har de strikk i metervare)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickspark med malamutene var livsfarlig. Finnes jo ikke stabil! Jeg solgte min veldig fort igjen. Jeg syns vanlig spark er mye bedre, men ski og pulk helt klart best :)

Jeg fikk en kickspark billig av noen som ikke hadde hund lenger, men jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til å sette Willy foran den ja... Ikke at jeg noen gang har testet, men jeg innbiller meg at vanlig spark er langt mer styrbar (for oss som ikke er bergensere og forsøker spark for første gang da... @JeanetteH ... :D). Den kommer nok bare til å bli brukt med yngste foran, eller på siden, eller bak, eller mellom, eller... ehhhhh... gudene vet hvordan hun vil oppføre seg sammen med en spark liksom :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kjøpt strikk og hulfletta tau samt kroker på feks Troll-hundefor.no og seleverkstedet.

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=18198&groupId=5014#navi_main (side 2- der har de strikk i metervare)

Men nå vil jeg jo ha fullt linesett. Og mange hunder. :blink:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kickspark billig av noen som ikke hadde hund lenger, men jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til å sette Willy foran den ja... Ikke at jeg noen gang har testet, men jeg innbiller meg at vanlig spark er langt mer styrbar (for oss som ikke er bergensere og forsøker spark for første gang da... @JeanetteH ... :D). Den kommer nok bare til å bli brukt med yngste foran, eller på siden, eller bak, eller mellom, eller... ehhhhh... gudene vet hvordan hun vil oppføre seg sammen med en spark liksom :lol:.

Jeg fikk min veldig billig brukt også. Brukte den 2 ganger uten brems, det var galskap! Kjøpte så en brems, og det hjalp ikke mye :P Ble bare enda vanskeligere i forhold til balanse. Min ble solgt etter kort tid. Det er ikke enkelt å svinge med den heller.. Hadde noen turer ut i grøfta og huet i snøen for å se det sånn! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min veldig billig brukt også. Brukte den 2 ganger uten brems, det var galskap! Kjøpte så en brems, og det hjalp ikke mye :P Ble bare enda vanskeligere i forhold til balanse. Min ble solgt etter kort tid. Det er ikke enkelt å svinge med den heller.. Hadde noen turer ut i grøfta og huet i snøen for å se det sånn! :lol:

Tryggest å sende bergenser'n ( @JeanetteH ) ut på tur med den der da, skjønner jeg, så kan jeg bruke den gode gamle i stedet :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kickspark billig av noen som ikke hadde hund lenger, men jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til å sette Willy foran den ja... Ikke at jeg noen gang har testet, men jeg innbiller meg at vanlig spark er langt mer styrbar (for oss som ikke er bergensere og forsøker spark for første gang da... @JeanetteH ... :D). Den kommer nok bare til å bli brukt med yngste foran, eller på siden, eller bak, eller mellom, eller... ehhhhh... gudene vet hvordan hun vil oppføre seg sammen med en spark liksom :lol:.

Tryggest å sende bergenser'n ( @JeanetteH ) ut på tur med den der da, skjønner jeg, så kan jeg bruke den gode gamle i stedet :D.

:lol:

For hun ligger frivelig i grøften på slep etter imens hun ler og syns det er morro å få vondt? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

attachicon.gifbilde (2).JPG

Sandy: Siden jeg er elendig dårlig på å forklare- så enkelt kan du gjøre det (men husk sikkerhetstau mellom hulfletta tau og spark/sykkel, tilfelle strikken ryker og lag en ORDENTLIG knute på strikken... det har ikke jeg gjort her, for den strikken skal brukes til noe annet (scootermatte på sleden)).

kroken er liten , men tåler mye.

OT slutt :)

Hvis du legger strikken inni hulflettauet, så blir det ikke så mye som kan hekte seg fast i skistaver, greiner, surrete hundebein osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger strikken inni hulflettauet, så blir det ikke så mye som kan hekte seg fast i skistaver, greiner, surrete hundebein osv :)

Risikoen for at det surrrer seg fast i noe når det er festet høyt over bakken er nok ikke så stor, men kan såklart ha det inni hulfletta tau. Det er bare litt mer jobb. Da må en enten sy fast strikken eller bare lage knuter (mindre pent, men fungerer like bra) og huske å gi nok "tau" til at strikken kan dras ut.

vi bruker ren strikk på strikkavlaster til spannet, både slede og vogn, der er jo denne langt nede mot marka, men den har aldri hekta seg fast. (seleverkstedet lager strikkavlaster. det er ekstra tykk strikk, med innebygget tau-sikring).

til kickbike går det også an å bruke strikk som selges for å bytte ut for MR-kobbel. MAKS 2 sterke hunder i såfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...