Gå til innhold
Hundesonen.no

Šiella, min spesielle øyenstein


Unor
 Share

Recommended Posts

`Liten snusk` er kanskje ikke rette betegnelsen,hehe mellomstor og veier 33 kg. Hun kom til oss annonsert som Shar-pei/Labrador mix, men etter som tiden gikk var det lite labradorisk ved henne. Søskenene hennes derimot var det(sorte), men det var også en Jamthund "løs" på kennelen hun kom fra, så det oppklarte resten.. Sta, sær, stoisk og typisk Shar-pei psyke.

Šiella er veeldig rolig og stille, men kompenserer med de beste snorkelydene og djupe bass-koselyder. Hun er ganske maskulin, og blir ofte tatt for å være en han.Markerer som en han-hund, og mye. ( vokst opp den første tiden med en gammel han-Shar-pei) Største i kullet sitt, og vil dominere ifht andre hunder,særlig tisper noe som kan være litt slitsomt i lengden.

Hun liker lange fjellturer,i likhet med meg, og liker å sove i telt. trekker på ski, spark og sykkel, men ingen langdistanseløper. Så er hun bånd-bikkje, med et tydelig jakt-instinkt-og ikke stø på innkalling. Hun blir fort glad i mennesker, og `leser` folk ganske raskt. klok.Tøff.Følsom.sterk. Hun har ennå ikke hatt valper, noe jeg planlegger ila 2015 om hun vil (Shar-peier er selektive ifht valg av "partner") .Ellers kan jeg nevne at hun er kjernesunn,aldri vært sjuk eller hatt problemer av noe slag. (som renrasete Shar-peier ofte kan ha, ex øye/ørebetennelser). Kloklippes hos veterinær 2 hver mnd, siden hun plent nekter meg å gjøre det, etter et uhell med klotanga

Lidenskapelig spissmus/lemen-dreper, avskyr vann-men brøyter seg gjerne over elver på tur, elsker snø, griseører og natur.Misliker by-liv,brautende folk og TV ( der er vi like)

Kjenner meg heldig som ble valgt som leder & kompis av henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Veldig fin! Men hvorfor vil du ha kull på henne? Ettersom hun ikke er renraset så får du jo ikke registrert valpene, og da vil hverken helsen eller gemyttet hennes bidra noe til rasen. Og selv om du vet at hun er frisk så vet du jo ikke hvilke sykdommer hun kan være bærer av bakoveri slekta?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...