Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Lenge siden jeg har laget en EFIT, men i går klarte jeg (sånn ca :P ) å huske det.

Startet dagen med å slippe Mona ut i hagen, og oppdaget at der satt nabokatten :| Mona ble veeeldig interessert, men heldigvis hører hun på meg. Katten fikk forlate hagen i fred, men selvfølgelig måtte området inspiseres grundig etterpå :lol:

2014-11-01%2009.20.50.jpg

Etter frokost var det tid for litt prokastinering - dvs netflix og sofakos. Jeg har en stoor hjørnesofa og en liten 2-seters stoffsofa. Av en eller annen grunn foretrekker både jeg og Mona stoffsofaen, så det blir "litt" trangt av og til.

2014-11-01%2010.41.32.jpg

Så måtte vi ut på tur. Mona fikk prøve det nye vinterdekkenet sitt. Det var ikke populært, og hun satt med ryggen til meg på bussen :ermm:

2014-11-01%2011.26.25.jpg

Vel ute fant hun heldigvis ut at jo, det GÅR an å løpe og fjase med dekkenet på. Jeg tok flere bilder på turen og valgte ut de som ble best, så her bryter jeg EFIT-reglene litt...

2014-11-01%2012.08.43.jpg

2014-11-01%2012.46.13.jpg

Vel oppe fant jeg ut at (1) det var en jeger i området, og (2) det nye dekkenet var ikke spesielt egnet for turer i dypsnø (for den var ganske dyp flere steder), da snø samlet seg innenfor bryst/magestykket. Dermed gikk vi ned igjen - Mona ble glad for det, så hun var nok ganske kald på magen sin :hmm:

2014-11-01%2013.03.25.jpg

Vel hjemme spiste jeg lunsj, og laget liste for ukens butikktur (gud, så mye penger jeg sparer nå som jeg har innført handling 1 gang i uka :bananas: )

2014-11-01%2014.38.37.jpg

Siden været var så fint gikk jeg til butikken istedenfor å ta bussen. Her litt reklame :)

2014-11-01%2015.24.48.jpg

Vel hjemme koste jeg meg med mer Netflix og rester fra gårsdagens pizzakveld...

2014-11-01%2016.33.44.jpg

...før det var på tide å shine huset. Jeg kom på EFIT midt i støvsuginga, så her kommer vel det rareste bildet jeg noen gang har tatt :P

2014-11-01%2018.24.47.jpg

Siden ei venninne skulle komme på besøk, laget jeg blåbær-smuldrepai. Den ble veldig god!

2014-11-01%2019.04.35.jpg

Ingen bilder ble tatt under besøket (hvordan i all verden skulle jeg forklart det :lol: ). Men etter at hun var gått avsluttet jeg dagen med å drikke opp vinglasset mitt, spise potetgullrestene og se på...tada: Netflix!

2014-11-01%2023.07.54.jpg

• Like 11
Skrevet

Så fine bilder. Og det er sant som du sier, man sparer faktisk penger på å ikke gå på butikken hver dag. Jeg handler nå 2 ganger i uken og det er så deilig å slippe å dra på butikken og finne på middag hver dag.... :)

• Like 1
Skrevet

Takk :flowers:

Det ER flotte turområder her -det er en av de store fordelene med å bo i Tromsø :) nå er forøvrig snøen stort sett smeltet bort (nedenfor tregrensa), pga sterk vind og mye regn i natt/formiddag. Gleder meg virkelig til det stabiliserer seg!

Skrevet

Skulle til å spørre om du bor i Tromsø, søstra mi studerte medisin der så jeg var en del turer på besøk - kjempefin by!!!! :ahappy::ahappy::ahappy: Er det et Hurttadekken du har kjøpt til henne? Dumt det ikke fungerte så godt i snøen. Så ut som en veldig fin dag da, og den smuldrepaien ble sikkert dødsgod?! Sånn vil jeg også lage en dag :D

• Like 1
Skrevet

Åh, herlige herlige snø! Og kjenner igjen det der med fornærma hund som nekter å se på deg :lol:

Ble nysgjerrig på hva du så på netflix jeg :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Skulle til å spørre om du bor i Tromsø, søstra mi studerte medisin der så jeg var en del turer på besøk  - kjempefin by!!  :ahappy:  :ahappy:  :ahappy:  Er det et Hurttadekken du har kjøpt til henne? Dumt det ikke fungerte så godt i snøen. Så ut som en veldig fin dag da, og den smuldrepaien ble sikkert dødsgod?! Sånn vil jeg også lage en dag  :D

Ja, det er hurtta ultimate - dekken. Jeg liker veldig godt at det dekker bakpart og lårmuskler så godt, men skulle ønske det fungerte bedre i dypsnøen. Skal prøve å sy på borrelås eller trykknapper for å tette det litt mer, men hvis det ikke går får det vel bli et dekken for skiturer i oppkjørte spor.
Skrevet
Åh, herlige herlige snø! Og kjenner igjen det der med fornærma hund som nekter å se på deg :lol: Ble nysgjerrig på hva du så på netflix jeg :ahappy:
Så bare ulike krimserier -har ikke noe jeg "må" følge med på a'la game of thrones etc. Men jeg er veldig glad i netflix/viaplay, for jeg liker ikke realityserier a'la farmen, idol, x-faktor og alt det andre som går på TV nå :P
  • Like 1