Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sover hunden om natten?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Omtrent som alle andre mannfolk å sove sammen med altså

@Helianthus, du skulle hatt en litt småbarsk soveglad hund fra før til å lære små duraceller at i senga SKAL det være ro. Her sover begge biskene i seng ja.. og de ligger dønn rolig, no discussio

Hvor de vil. Dvs at Salo ligger på hodeputa mi (bra han er en liten dalmis, da), Stina oppå hele dyna foran beina mine, Dita ligger sånn ca på midten. Jeg ligger i sprekken inntil veggen (uten pute. o

Vår 8 uker gamle valpebolle sover på gulvet på soverommet. Tar vi ham opp i senga, hender det han sovner der også, men vanligvis gnåler han fordi han vil ned igjen. Håper han endrer mening med tiden, for er så kos å ha hund i senga. Både jeg og samboer savner ham masse når han er på gulvet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå: Arya i gangen. Simi på hundestuen med sine valper. Oliver på kjøkkenet. Ivy på soverommet til S, Fenris med meg.

Lyra er hos min far for øyeblikket (besøk bare, men har ikke hatt tid til å hente a :P ) Arya kommer nok snart tilbake på soverommet vårt igjen, for hun savner nærhet.Fenris ligger helst under huden vår, så det er fryktelig irriterende. Oliver elsker å ligge i sengen, men han irriterer seg hele nattn om han må dele soverom med Fenris og lager klagelyder hver gang Fenris rører seg, så han får sove på kjøkkenet isteden :lol: Lyra sover som regel i gangen eller sammen med en av ungene når jeg er alene. Er guden hennes tilstedet er hun limet på han og der han er :P Simi pleier også å sove med oss, men nå har hun valper.

Bestilt ny svæær seng jah :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bur uten dør ved siden av senga vår.

Han sov i senga vår inntil for en mnd siden, men vi ble lei av å sove på sand at jeg satte opp buret og gjorde det lunt (han ville ikke bruke senga si fordi han frøs), så nå går han gladelig dit og legger seg om kvelden.

Helt ærlig savner jeg ikke så veldig å ha han i senga :P Han tar utrolig mye plass til å være så liten, og det er deilig å sove i ren seng! Han bruker senga flittig om dagen når vi er på skole da, men da ligger sengeteppet over uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie får lov å ligge i sengen min og ligger stort sett der. Hun var også så søt at hun egentlig skulle sove på guvet, men fikk lov å sove i sengen tilslutt. Tidi skal ikke ligge i sengen, hun er større og tar dermed mer plass, og med tanke på potensiell fremtidig partner, tenker jeg at en hund er nok i sengen. Hun lå i bur til å begynne med som valp, og det gikk kjempe fint. Åpnet opp døren på buret når hun ble eldre, og fjernet buret helt da hun heller la seg andre steder. Nå våkner jeg ca hver morgen med to hunder i sengen. Den som ikke får lov å ligge der sniker seg umerket opp i løpet av natten :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt siden kasta vi Trym og Vigdis ut av senga og soverommet, da var jeg lei av å aldri få en god natt søvn. Trym tar fryktelig stor plass og smatter og sparker i søvne, Vigdis spenner ifra med bakbeina alt hun har sånn ca 10 ganger iløpet av natta og det gjør fryktelig vondt :P Så nå sover de to nede i 1 etasje, mens Tuva som kan oppføre seg om natta sover fortsatt i armkroken min. Litt forskjellsbehandling, men de to nede har ikke vist noe om at de ikke liker å sove der (de blir liggendes når vi går og legger oss) Men når jeg jobber natt så pleier C å ha alle 3 oppe :)

På hytta ligger alle 3 i senga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg heller skulle ha stappet de inn i et bur (stort og fint, selvfølgelig :sleep: ) og lukket igjen døra? :thumbs::lol::teehe:

Ja, tenk så ufattelig fælt de hadde hatt det mens de sov! :thumbs:

Keo sover stort sett der han vil sove. Om han er på stua når jeg går å legger meg så får han innimellom en invitasjon, om ikke får han ligge på stua. Han er dog min egne personlige klokke, når det begynner å nærme seg 2300 så tusler han inn på rommet og i senga mi. Når jeg sovner så ligger han i senga sammen med meg, gjerne på rygg på tvers og drømmer (:aww::wub:), når jeg våkner så ligger han i buret sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover på soverommet. Er jeg alene så får de ligge i sengen (om de vil) og de har seng stående på gulvet. De periodene jeg har hatt samboer har det kommet an på størrelse på seng/plass (jeg heler ikke å ligge trangt) og hvorvidt min samboer synes hunder i sengen er greit eller ikke. På sommeren står døra oppe for gjennomlufting så da får de ligge hvor de vil, stort sett på soverommet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ved 8 måneder hadde hun ligget i senga vår og egentlig forstyrret ganske mye, ikke minst fordi hun våknet veldig til liv når vi la oss. I tillegg breiet hun seg godt i senga :) Da hun fikk løpetid for en uke siden og dyna mi ble full av blodflekker, skaffet vi et bur på null komma niks og der har hun ligget siden. Det funker kjempebra! Hun legger seg frivillig i buret i løpet av dagen, og hun blir liggende etter at vi kommer ned og åpner burdøren om morgenen. AT vi ikke gjorde det tidligere :P

Buret er forresten kjempestort (100x65, og 70+ høyt), og det er nok en stor del av årsaken til at det funker så bra, for hun hatet transportburet som var akkurat passe da vi fikk henne ved 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...