Gå til innhold
Hundesonen.no

God sele til stor hund?


Bananen
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger en god sele til Pøbel. Han er en glad og sterk, høyreist og stor hund på 40 kg. Har Trixieselen nå til ham, men synes kanskje ikke den sitter like bra lenger. Han har noen problemer i skulderen(e) (tror ortopeden), så jeg vil ha en sele som sitter godt og ikke presser for mye på disse punktene, eller som strammer altfor mye i halsen - det virker som om han synes det er ubehagelig. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en god sele til Pøbel. Han er en glad og sterk, høyreist og stor hund på 40 kg. Har Trixieselen nå til ham, men synes kanskje ikke den sitter like bra lenger. Han har noen problemer i skulderen(e) (tror ortopeden), så jeg vil ha en sele som sitter godt og ikke presser for mye på disse punktene, eller som strammer altfor mye i halsen - det virker som om han synes det er ubehagelig. Noen som har noen tips?

Det er jo veldig "in" her inne å foreslå zero dog selen, men jeg slår et slag for ruffwear sin nye sele jeg. Sitter overraskende bra på veldig mange hunder, god polstring, og kan stilles i halsen så den ikke strammer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig "in" her inne å foreslå zero dog selen, men jeg slår et slag for ruffwear sin nye sele jeg. Sitter overraskende bra på veldig mange hunder, god polstring, og kan stilles i halsen så den ikke strammer. :)

Jeg har den til (gamle og nye) RuffWear (om de ikke har kommet med en helt ny type, da, har du bilde?), men han rygger unna hver gang jeg kommer med den. :P Og jeg føler at den gjerne trykker på litt feil plasser? Han er ikke noe spesielt glad i seler sånn egentlig. Zeroselen kaaan vel gå, men jeg aner ikke hvordan den sitter på? Tenker på multiselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har den til (gamle og nye) RuffWear (om de ikke har kommet med en helt ny type, da, har du bilde?), men han rygger unna hver gang jeg kommer med den. :P Og jeg føler at den gjerne trykker på litt feil plasser? Han er ikke noe spesielt glad i seler sånn egentlig. Zeroselen kaaan vel gå, men jeg aner ikke hvordan den sitter på? Tenker på multiselen.

Denne tenkte jeg på:

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Oooh. Den har jeg ikke sett. Hvordan er den ved suldre/under armene?

Den ligger godt bak albuene synes jeg, og begrenser ikke bevegelse i skuldrene. Eneste er at den er ganske bred i fronten, så kan kanskje bli litt bred om man har en hund som er smal i fronten. Men jeg liker den bedre enn de eldre ruffwear-selen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en halvnome? De skal jo stort sett unngå å presse på skuldre. MR-koppel sin kanskje? Nonstop sporsele? Jægerens/Hukens/Troll? Det er jo litt forskjeller i passform mellom merkene, så må nok prøve de før en finner den som passer hunden

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den nye til Ruffwear, og synes den er litt høy foran i halsen, også når jeg har sett den i live på hund. Men er jo verdt et forsøk å prøve den!

Ellers bruker vi Rogz H-sele til Kovu når vi ikke bruker webmasteren, og den er jeg kjempefornøyd med!

(denne selen var før han vokste inn i den, så er litt stor rundt halsen, og glir dermed litt. Den sitter normalt veldig fint rundt albuene). De har den på Dyresjappa på Torshov.

P1010644.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...