Gå til innhold
Hundesonen.no

Foring av en border collie på 4 år.


border_collie89
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg har nettopp fått en border collie (hannhund) 4 år som jeg mener er alt for tynn. Kan legge til at den mister mye hår.

Den fikk ormekur for noen uker siden.

Hvilket fòr er det beste for min hund og bør jeg være forsiktig hvor mye jeg trimmer den, eller hvordan trimmer jeg den best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ville tatt en god vask og masere godt så den får av en del av pelsen som skal av.

Når hunden er for tynn så skal den gjerne ha mer mat eller mer næringstett mat. Mer mat av adult for mer næringstett heter gjerne noe med performansce eller agillity. Eller så har du for som vom og hundemat

Fysisk trening når det er dårlig med muskler er variert ute i naturen den beste. Altså gå ut av stien og la hunden gå i band og løpe uten band. Hvor dårlig stand hunden er i kommer også ann på hvor mye vi kan foreslå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en unghund som alltid har vært ganske tynn. I det siste har jeg fôret ham med Vom og Hundemat og Orijen (regional red) tørrfor (jeg blander tørt og vom i hvert måltid) og nå har han gått opp fra 8 kg til 10 kg siden august :) Før jeg begynte med vom og hundemat hadde jeg ikke sjans til å fore ham opp, prøvde i mange månder med tørrfor. Men nå har han fått en flott pels og mye finere fasong i kroppen. Så jeg anbefaler v&h hvis du ikke har prøvd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar!

Er det hos vetrinæren man kjøper disse merkene dere har nevnt?

Er ikke ny med border collie, men det er veldig lenge siden jeg har hatt hund.

Fikk hunden i går kveld litt spontant pga eigeren bare hadde sluppet den ut i storbyen aleine. Da tilbydde jeg meg å ta meg av den stakkars hunden.

Tenkte meg en tur til dyrebutikk i morgen å få kjøpt inn ting.

Noen som vet Hvor mye det koster å få dyrlegen til å sjekke tilstanden til hunden? Den har noen små sår på labbene har jeg også sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tja veterinæren har tørrfor. Jakt og fiskerlaget har gjerne tørrfor. vom og hndemat prøvde jeg å finne forhandler på hjemmesiden men fikk det ikke til. så sjekk hjemmesiden dems og får du det ikke til send e-post. Sportsbutikker kan også ha for

Bor du høyt oppe i Setesdalen så kan nærmeste være Rauland på Vom og hundemat. Han står registrert i Skien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...