Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighet i Bergen!


Enits
 Share

Recommended Posts

Jeg tenker å trene lydighet med den lille håpefulle valpen.

Men, for å klare det så må jeg finne et miljø jeg kan trene sammen med, og en klubb som jevnlig kanskje arrangerer kurs innen konkurranselydighet osv.

Men, hva finnes det i Bergen? Og hvilken velger man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverklubben på Varden - fast trening hver onsdag, samt mulighet til å bruke banen lørdager. Som regel en del på trening, mindre i skoleferiene enn ellers.

BSBK på Stend, mener de også har trening onsdager.

Bergen Hundehall - ingen klubb, men innetrening. Kjenner ikke opplegget, men det er det sikkert andre som kan forklare deg.

Det er de eg kjenner til som har aktive lydighetsgrupper.

Angående konkurransekurs må en bare følge med hos forskjellige klubber/hundeskoler, og prøve å grabbe seg en plass når noe blir lyst ut. Litt for få kurs i forhold til interessen for øyeblikket :) Se om du finner ett bronsemerkekurs, det er en fin intro til LP. Retrieverklubben har nettopp hatt ett, vil tro de skal ha igjen til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverklubben på Varden - fast trening hver onsdag, samt mulighet til å bruke banen lørdager. Som regel en del på trening, mindre i skoleferiene enn ellers. 

 

BSBK på Stend, mener de også har trening onsdager. 

 

Bergen Hundehall - ingen klubb, men innetrening. Kjenner ikke opplegget, men det er det sikkert andre som kan forklare deg. 

 

Det er de eg kjenner til som har aktive lydighetsgrupper. 

 

Angående konkurransekurs må en bare følge med hos forskjellige klubber/hundeskoler, og prøve å grabbe seg en plass når noe blir lyst ut. Litt for få kurs i forhold til interessen for øyeblikket :) Se om du finner ett bronsemerkekurs, det er en fin intro til LP. Retrieverklubben har nettopp hatt ett, vil tro de skal ha igjen til våren. 

Takk for utfyllende svar. Bronsemerke er kanskje ikke så dumt siden jeg aldri har gjort det før og hun bare er lille valpen. Jeg får holde utkikk!

Er medlem i bsbk men synes det er langt til stend :P

Bergen Hundehall har konkoransekurs med Hege Johnsen i okt/nov og med Synnøve Matre i januar.

Begge kursene er fulle, men å være med som obeservatør kan også være veldig lærerikt :)

http://www.bergenhundehall.com

Ikke dumt, skal sjekke ut :)

Brukslydighet, vet dere hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar. Bronsemerke er kanskje ikke så dumt siden jeg aldri har gjort det før og hun bare er lille valpen. Jeg får holde utkikk!

Er medlem i bsbk men synes det er langt til stend :P

Ikke dumt, skal sjekke ut :)

Brukslydighet, vet dere hva det er?

Lydighet innenfor bruksprogram.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt, skal sjekke ut :)

Brukslydighet, vet dere hva det er?

I NBF er det en skogsdel, spor eller rundering, samt en lydighetsdel.

Noen av de samme øvelsene går igjen ift vanelig lp, og noen er helt forskjellige.

For å få godkjent eller opprykk må man ha en viss poengsum innenfor skogsdelen og en viss poengsum innen for lydigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NBF er det en skogsdel, spor eller rundering, samt en lydighetsdel.

Noen av de samme øvelsene går igjen ift vanelig lp, og noen er helt forskjellige.

For å få godkjent eller opprykk må man ha en viss poengsum innenfor skogsdelen og en viss poengsum innen for lydigheten.

Takk :) kanskje jeg må se litt på det også.

Er du medlem i Bergen hundehall?

Bra? Dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) kanskje jeg må se litt på det også.

Er du medlem i Bergen hundehall?

Bra? Dårlig?

Jeg er medlem ja, og veldig fornøyd med å kunne trene under tak når det regner 40-60 dager i strekk :lol:

Synes det er helt supert at det også åpnes for agilitytrening til neste år.

Og ikke minst såpass fleksible treningstider, mener det er 07-22 (hver dag).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem ja, og veldig fornøyd med å kunne trene under tak når det regner 40-60 dager i strekk :lol:

Synes det er helt supert at det også åpnes for agilitytrening til neste år.

Og ikke minst såpass fleksible treningstider, mener det er 07-22 (hver dag).

Verdt kostnaden med andre ord? Hvordan er miljøet? Bra?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender også at Fjellanger har kurs med flinke folk. Men hvis du synes det er for langt til Stend, så er vel Lysekloster alt for langt  :ahappy:

For kurs er det ikke et problem, men for kjøring på daglig basis for å trene er det i lengste laget :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen klubber så trener i nærheten av Vadmyra, uten at man må ta flere busser dit og bruke oppimot en time for å komme oss en vei? ;P

Ingenting organisert så vidt jeg vet nei.

Men bussen fra Vestkanten til Varden bruker vel ikke mer enn 10 min ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...