maysofie Skrevet 15. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2014 Ikke det at vi er i nærheten til å kunne 75% av alle skiltene, men vi stiller gjerne opp som testpersoner i alle klasser, @simira (Så lenge det er åpent for å drite seg ut og at verken hunden eller matmor slett ikke kan alt, samt å kunne ta det som en trening) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lica Skrevet 15. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2014 Har dere slike treff om våren/sommeren også? Kunne tenkt meg å være med, men er så langt over fjellet om høsten/vinteren syns jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 15. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2014 Har dere slike treff om våren/sommeren også? Kunne tenkt meg å være med, men er så langt over fjellet om høsten/vinteren syns jeg Jeg mistenker at da er det altfor mange kurs, stevner og happenings til at det er noe poeng i å prøve en gang, dessverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 15. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2014 Har dere slike treff om våren/sommeren også? Kunne tenkt meg å være med, men er så langt over fjellet om høsten/vinteren syns jeg Da er de ofte veldig spontante, type vi møtes til helga som simira sier skjer det MYE og det er vanskelig å stake ut helger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Vi kommer også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 (endret) Uffda, kondolerer RL1 er ikke stort vanskelig, dette er skiltene i klasse 1. Vi har trent litt rally (har faktisk en 1. premie, vøtt ), kan gjerne ha en gjennomgang av skilter og en liten trening om du vil? Edit: Det ser ut til at jeg har fått meg sjåfør, forresten! Takk I og med at hunden er i bånd så burde det gå sånn nesten OK Sjåfør og plass i bilen? Isåfall skal jeg snakke mer med mamma og pappa! Trenger nok noe annet å tenke på Og hvis det blir noe av sier jeg ikke neitakk til en liten trening og gjennomgang av skilt(litt dobbelt-kommandoer i hytt og pine får vi overlever), kunne jo vært morsomt å prøve Ikke veldig i det hele tatt. I klasse 1 bør hunden kunne følge deg i bånd, sitt (og bli litt), dekk (og bli litt). Du finner øvelsene med beskrivelser her: http://www.rally-lydighet.com/Skilt%20beskrivelser%20med%20bilde/Rallylydighet%20%C3%83%C2%B8velser.doc Jeg går selvfølgelig gjennom banen med de som vil prøve. Tja, han kan jo gå i slakt bånd uten å dra, han kan sitt og bli, dekk(riktig nok ikke dekk fra stå...) og bli, men det kunne jo vært morsomt å prøve hvis jeg får lov til å dra innover Og der oppdaget jeg at det er dekk fra sitt som er en av øvelsene jo Edit: og der fant jeg ut at man kan bruke både tegn og verbal kommando samtidig Endret 16. Oktober 2014 av Nathalie98 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Takk I og med at hunden er i bånd så burde det gå sånn nesten OK Sjåfør og plass i bilen? Isåfall skal jeg snakke mer med mamma og pappa! Trenger nok noe annet å tenke på Og hvis det blir noe av sier jeg ikke neitakk til en liten trening og gjennomgang av skilt(litt dobbelt-kommandoer i hytt og pine får vi overlever), kunne jo vært morsomt å prøve Plass i bilen har vi, vett! Rallytrening på grusbanen på Vearåsen(?) neste torsdag 1730-ish, hvis du har mulighet? Hvis ikke kan vi snoke sammen noe før den tid, men dagtid i helga er jeg i Drammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Tror jeg skal klare å manne meg opp til en runde med RL. Vi har ikke trent noe på det, men må jo prøve 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lica Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Jeg mistenker at da er det altfor mange kurs, stevner og happenings til at det er noe poeng i å prøve en gang, dessverre... Da er de ofte veldig spontante, type vi møtes til helga som simira sier skjer det MYE og det er vanskelig å stake ut helger. Så kjedelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Plass i bilen har vi, vett! Rallytrening på grusbanen på Vearåsen(?) neste torsdag 1730-ish, hvis du har mulighet? Hvis ikke kan vi snoke sammen noe før den tid, men dagtid i helga er jeg i Drammen Så fint! Fikk lov også når jeg slapp å ta toget Får avtale mer på FB ang når dere kjøre osv og hvor dere kjører fra Torsdag vet jeg ikke om jeg kan... Skal egentlig på trening med retrieverklubben, itillegg til at pappa drar på jobb, så kommer meg ikke opp til Vear. Men ellers er jeg hjemme hele uka bortsett fra tirsdags kveld(agilitytrening) Kan vel ta det på FB også? Tror jeg skal klare å manne meg opp til en runde med RL. Vi har ikke trent noe på det, men må jo prøve Det var akkurat det samme jeg fant ut Hva er det verste som kan skje? At man roter det helt til? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Så fint! Fikk lov også når jeg slapp å ta toget Får avtale mer på FB ang når dere kjøre osv og hvor dere kjører fra Torsdag vet jeg ikke om jeg kan... Skal egentlig på trening med retrieverklubben, itillegg til at pappa drar på jobb, så kommer meg ikke opp til Vear. Men ellers er jeg hjemme hele uka bortsett fra tirsdags kveld(agilitytrening) Kan vel ta det på FB også? Det var akkurat det samme jeg fant ut Hva er det verste som kan skje? At man roter det helt til? Yupsyups! Det værste som kan skje er å få en 270° venstre, hilsen Keo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 16. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2014 Yupsyups! Det værste som kan skje er å få en 270° venstre, hilsen Keo Hehe Vi hadde akkurat en økt på gulvet bestående av PC med skilt og forklaringer, en hundefører som forvirra seg selv og en hund som gjorde akkurat det han fikk beskjed om(bortsett fra at dekk har blitt den nye yndlingskommandoen...) Også er det faktisk ikke mer enn 10 dager til! Det passer fint å ha noe og glede seg til nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2014 Eg kommer og blir kjørt til ekeberg av min mor 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2014 Rallybane tegnet, testet og godkjent. Må bare huske på å ta med plugger til ringbåndet, og fikse de tre ødelagte skiltholderene... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2014 Rallybane tegnet, testet og godkjent. Må bare huske på å ta med plugger til ringbåndet, og fikse de tre ødelagte skiltholderene... Kan Ellie prøve seg (klasse 1) uten at jeg har satt meg noe som helst inn i det på forhånd? Eller burde jeg det først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2014 Kan Ellie prøve seg (klasse 1) uten at jeg har satt meg noe som helst inn i det på forhånd? Eller burde jeg det først? Jeg skal prøve klasse 1, med kun en liten trening bak meg Treninga finner sted i morgen, så det er begrenset hva vi rekker å endre på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2014 Kan Ellie prøve seg (klasse 1) uten at jeg har satt meg noe som helst inn i det på forhånd? Eller burde jeg det først? Ja, selvfølgelig. Jeg kjørte "uoff-stevne" på hundeklubben hjemme i Molde med et ti minutters lynkurs først, der de færreste hadde sett et rallyskilt før. Null problem! Kommer til å ta en grundig briefing-runde så alle kan stille spørsmål. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2014 Ja, selvfølgelig. Jeg kjørte "uoff-stevne" på hundeklubben hjemme i Molde med et ti minutters lynkurs først, der de færreste hadde sett et rallyskilt før. Null problem! Kommer til å ta en grundig briefing-runde så alle kan stille spørsmål. Hurra, nå skal jeg og Ellie bli rally stjerner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 Veldig usikker på om jeg rekker å komme. Akkurat fått plass til Tetris på veterinærkurs der han får undersøkt litt testikkel lokasjon (noe jeg har håpet/ventet på lenge). Noen tanker om hvor lenge det vil vare? Så kan jeg se om jeg rekker innom etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 22. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 ring oss og hør om vi fortsatt er der etterpå? jeg veet ikke hvor lenge vi er der jeg jeg har fått 3 ruller ringbånd,så tror vi har nok 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 Ingen som reiser herfra som vi kan sitte på med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 Ingen som reiser herfra som vi kan sitte på med? Mams kjører, men tror ikke vi har plass til 2Y Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 Oppfordring til lydighetsringen: Tenk gjennom hva du vil gjøre og hvordan du skal belønne det sinnsykt bra etterpå! Så du virkelig overrasker hunden med hvor kult det var! Det blir premie til "Mest kreative / beste belønning av hund" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 23. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2014 Vi får ikke kommet da kurset er flyttet til søndagen Men kos dere masse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 23. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2014 Skal på Leto den dagen, og har ikke oppmøte før kl 12, ellers hadde jeg gjerne dratt innom etter utstillingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts