chain Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 hei, jeg har en blandingshund på ett år som jeg lurer på om er dverg?han veier bare 23kg faren var rottweiler og moren var shæfer/border collie blanding. hvordan kan dette ha seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Tja, blandingshunder er uforutsigbare, man vet aldri hvordan de ender opp:) Border collie er jo ikke så store, så kanskje hun har fått mye fra den ene siden til mor? Og du er sikker på blandingsforholdene her? Har du bilde? Lettere å se om hunden har dvergpreg da. Tviler på at hunden din er dverg da, har den normale proporsjoner sånn bortsett fra at den er "liten"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 tipper det er BC genene som har slått igjennom på størrelse og i den verden er det vanlig med stort sprik ca 15 - ca 30 kg men bilde fint oppstilt vil hjelpe oss å si noe mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 En hund på ett år er ikke ferdig utvokst, så den kan fremdeles bli større. Jeg vil tro mine har lagt på seg rundt en ti kilo etter at de fylte et år. De er for ordens skyld berner sennenhunder, altså ikke så veldig avvikende fra rottweiler i tyngde og masse. Kroppsbredde tar tid å få på plass, selv om hundene ikke blir høyere med årene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chain Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 takk for svar:) her er ett bilde av han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Vel, min blandingshund er også ca 23 kg. Han har bl.a elghund i seg. Så lenge hunden er frisk og spiser som den skal, så ville jeg ikke vært så bekymret. Hunder i den alderen er gjerne litt spjelkete også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chain Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 takk for svar:) hvordan laster jeg opp bide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Bruk Photobucket eller Facebook Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chain Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Synes han ser helt fin ut jeg. Hunder i den alderen er som sagt gjerne litt skranglete, det var min også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 ut fra bilde ville jeg si at den ser fin ut og ville tippe at den ville legge seg litt ut i bredden. HVor mye kommer som sakt ann på gener. Men tiden får bare vise hva den har plukekt av hvilken rase Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Så fin Ser ikke spesielt liten ut til å være den blandingen han er synes jeg, ikke noe å bekymre seg for. Helt normal unghund basert på det bildet der. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linda=D Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Er nok ingen dverg Tipper den har fått størelsen etter border collien. Mulig den vil legge seg litt ut den neste tiden. Så utrolig pen den så ut til å være Jeg har en som er blanding av scæhfer, labrador, border collie og lundehund. Veier 22 kg og er veldig nett. Han er 10 mnd. Tenker han er ferdig med å vokse i høyden, men muligens legger seg ut noe mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lissi123 Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Fin hund Synes ikke den ser liten ut jeg . Hadde den vært blanding mellom to store raser ville størrelsen blitt mye større, men i og med at det er Border collie i han så regner jeg med at han ikke vil bli noe større men han vil nok som de andre sier bli litt bredere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Veldig søt gutt! Synes han ser veldig "unghund" ut, han vil ikke nødvendigvis vokse noe mer i høyden, men tipper han skal legge seg ut litt. Min gutt la seg ut fra 26 kg til 32 kg mellom ca 1 og 2 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm00018 Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Har også blandingshund som er betydelig mindre enn kullsøsknene Har hørt snakk om dette med dverg, kan noen utdype dette? Ella (7 år) er 3 kg, de andre er 8 kg og oppover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Hunden din har litt BC i seg, disse får du jo i alt fra 14ish kg og opp til 30ish kg selv om 18-22kg er vel foretrukket. Min er ren BC og veier 21kg så din er fremdeles tyngre enn min, han er samme alder og blir nok ikke så mye tyngre. Men en hund på 1 år med slike raser bak seg kan jeg lett se for meg at den legger til noen kg innen 1-2 år Den skal jo enda legge seg ut og bli voksen i kroppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Synes ikke det er lite jeg. Det er jo en blanding. Min border collie er 14kg. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Dverg er den ihvertfall ikke. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts