Kaja Skrevet 2. September 2014 Rapporter Share Skrevet 2. September 2014 150 hindre er søren meg ganske store når man ser de up-close altså! I hvert fall når man går banen til fots. Tja, jeg har aldri konkurert så høyt, men har hoppet det på treninger uten at jeg syns det var så stort som det virker på tv. Første gang var jeg dog livredd Da sa ikke trenern at han satt opp så mye (Ulf faktisk ) så jeg fikk det ikke med meg før jeg var to skritt foran at dette var sabla mye større enn 120 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 2. September 2014 Rapporter Share Skrevet 2. September 2014 Jeg har hoppa 110 med en welsh mountain, sikkert omtrent samme følelse, haha 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Nasjonshopning i dag. Banen så ut til å bli en styrkeprøve. Heia Sverige Og til alle som var bekymret for Cederic Z i går,den kommer ikke til start i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Hvor finner du den informasjonen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 .....og helt alvorlig, jeg synes det norske laget burde vært disket også......... man denger ikke hesten - DET er ikke pent. Smikke til den ja, men ikke regelrett denging - den type handtering av hest burde medført direkte hjemsendelse fra VM og utestengelse fra alle offisielle konkurranser i minst ett år. Jeg er helt for pisk som en ekstra hjelper, for å få litt push bakfra - men når du snur pisken i hånda og denger løs så har du kryssa en grense. Og jeg er så kjip at jeg håper det går skikkelig RÆVA for han i dag. Neh.... nå skal jeg jobbe........ *fortsatt opprørt og skulle ønske jeg ikke hadde gått inn i denne tråden* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 ....og helt alvorlig, jeg synes det norske laget burde vært disket også... man denger ikke hesten - DET er ikke pent. Smikke til den ja, men ikke regelrett denging - den type handtering av hest burde medført direkte hjemsendelse fra VM og utestengelse fra alle offisielle konkurranser i minst ett år. Jeg er helt for pisk som en ekstra hjelper, for å få litt push bakfra - men når du snur pisken i hånda og denger løs så har du kryssa en grense. Og jeg er så kjip at jeg håper det går skikkelig RÆVA for han i dag. Neh.... nå skal jeg jobbe.... *fortsatt opprørt og skulle ønske jeg ikke hadde gått inn i denne tråden* *signerer* Bildene taler for seg selv, man kan liksom ikke prøve å forsvare det. Man denger ikke en hest over hinderet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Står innpå nrk.no at fire hinder er 1.60. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Åh WOW! Om man synes det var morro å se én voltigeartist jogge i går; å se et helt lag jogge inn - priceless! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Hvor finner du den informasjonen? startliste og banetegning ligger på arrangørsiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Cure voltige det er noe helt annet. Tyskerene er stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Er det bare jeg som synes voltige ser klumsete og lite elegant ut selv på dette nivået? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Noen ser kjempe klumsete ut. Men både frankrike og tyskland har gjort det kjempe bra, og det så veldig elegant ut (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Går det ann å bare se sprangen noen plass? Finner ikke på nrk, og voltige er KJEDELIG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Streames på nrk.no under følg vm i hestesport. Får ikke til å legge inn link. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 ....og helt alvorlig, jeg synes det norske laget burde vært disket også... man denger ikke hesten - DET er ikke pent. Smikke til den ja, men ikke regelrett denging - den type handtering av hest burde medført direkte hjemsendelse fra VM og utestengelse fra alle offisielle konkurranser i minst ett år. Jeg er helt for pisk som en ekstra hjelper, for å få litt push bakfra - men når du snur pisken i hånda og denger løs så har du kryssa en grense. Og jeg er så kjip at jeg håper det går skikkelig RÆVA for han i dag. Neh.... nå skal jeg jobbe.... *fortsatt opprørt og skulle ønske jeg ikke hadde gått inn i denne tråden* Veldig stygt og ikke akseptbelt,MEN: Akkurat i situasjonen (mener ikke å unskylde eller bortforklare) så kan jeg forstå at det er lett å miste hodet. Tenk hvilket enormt press de har på seg,fra seg selv,sponsorer,arbeidsgivere og laget. De skal ri VM i morgen,de er tre stykker på laget,alle teller i nasjonshopningen = alle MÅ til mål. De har ingen tid til å løse problemet slik de kunne gjort om et problem oppstod hjemme i trening. Den hesten KAN bare ikke spooke på vann i morgen. Hverken Ole Kristoffer eller Dag Ove har vært i et så stort mesterskap før og nervene ligger sikkert utenpå,de har mye rutine men VM er helt spesielt.. Sannsynligvis får de nok også en kraftig reprimande for dette i etterkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Veldig stygt og ikke akseptbelt,MEN: Akkurat i situasjonen (mener ikke å unskylde eller bortforklare) så kan jeg forstå at det er lett å miste hodet. Tenk hvilket enormt press de har på seg,fra seg selv,sponsorer,arbeidsgivere og laget. De skal ri VM i morgen,de er tre stykker på laget,alle teller i nasjonshopningen = alle MÅ til mål. De har ingen tid til å løse problemet slik de kunne gjort om et problem oppstod hjemme i trening. Den hesten KAN bare ikke spooke på vann i morgen. Hverken Ole Kristoffer eller Dag Ove har vært i et så stort mesterskap før og nervene ligger sikkert utenpå,de har mye rutine men VM er helt spesielt.. Sannsynligvis får de nok også en kraftig reprimande for dette i etterkant. Da står "fame and fortune" høyere enn dyrets individuelle verdi, og da har man - i min mening - ingen ting å gjøre i konkurranser med dyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Du må tenke på at det tross alt er VM,jeg tror ikke noen av oss kan sette oss inn i hvilket enormt press de har på seg. De som lever av å konkurrere på dette nivået er helt avhengige av sponsorkroner,heste-eiernes penger og en arbeidsgiver. De aller færreste finansierer dette sevl og det er vel bare motorsport som er dyrere? Som sagt så er det en så spesiell setting at det går an å forstå at enkelte kan miste hodet selv om det ikke burde skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Du må tenke på at det tross alt er VM,jeg tror ikke noen av oss kan sette oss inn i hvilket enormt press de har på seg. De som lever av å konkurrere på dette nivået er helt avhengige av sponsorkroner,heste-eiernes penger og en arbeidsgiver. De aller færreste finansierer dette sevl og det er vel bare motorsport som er dyrere? Som sagt så er det en så spesiell setting at det går an å forstå at enkelte kan miste hodet selv om det ikke burde skje. At minstemann mister huet - vel, kan kanskje forstås - MEN det burde allikevel få konsekvenser - det har vel kommet kommentarer på dette med at "uheldig men......" Dag Ove - han har ridd på internasjonalt nivå siden tenåringsalderen - så at han skal miste huet er overhodet ikke akseptabelt - han burde ha tilegnet seg mer kunnskap enn som så på de årene han har ridd, og han er vokst opp på hesteryggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 At minstemann mister huet - vel, kan kanskje forstås - MEN det burde allikevel få konsekvenser - det har vel kommet kommentarer på dette med at "uheldig men..." Dag Ove - han har ridd på internasjonalt nivå siden tenåringsalderen - så at han skal miste huet er overhodet ikke akseptabelt - han burde ha tilegnet seg mer kunnskap enn som så på de årene han har ridd, og han er vokst opp på hesteryggen. De i den uheldige situasjonen at de kun er 3 på laget. Ingen kan drite seg ut. Vi får satse på at rette instanser tar grep når de kommer hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Så bra gjort av hun fra Hong Kong å støtte hesten sin når den vegret, og så bryte Der har man noen som ikke presser hesten, men respekterer dens egenvilje... Er det bare jeg som tenker hver gang land som Syria og andre araberland - så får hesten bank når den ikke presterer Tenker bare på hvordan mennesker behandles f.eks i Saudi Arabia… Håper jeg tar feil da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Så mer ut som rytteren fra Hong Kong fikk seg en trøkk, og feiget ut etter nesten å ha falt av hesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Fytti for no høye hindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 Synes hesten fra Sadui Arabia hadde litt rar hoppteknikk…. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 3. September 2014 Rapporter Share Skrevet 3. September 2014 ....og helt alvorlig, jeg synes det norske laget burde vært disket også... man denger ikke hesten - DET er ikke pent. Smikke til den ja, men ikke regelrett denging - den type handtering av hest burde medført direkte hjemsendelse fra VM og utestengelse fra alle offisielle konkurranser i minst ett år. Jeg er helt for pisk som en ekstra hjelper, for å få litt push bakfra - men når du snur pisken i hånda og denger løs så har du kryssa en grense. Og jeg er så kjip at jeg håper det går skikkelig RÆVA for han i dag. Neh.... nå skal jeg jobbe.... *fortsatt opprørt og skulle ønske jeg ikke hadde gått inn i denne tråden* Jeg har ikke fått med meg dette jeg :/ Høres ikke bra ut. Er det noe sted man kan se det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts