Debbie Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Imorgen men vet ikke akkurat når Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 14.30 ca, men dobbelsjekk imorgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Sliter det ikke enormt på korsbåndene til hestene denne "reining"? Bruker de virkelig "cowboysporer" på skoene som de slår inn i sidene på hesten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Sliter det ikke enormt på korsbåndene til hestene denne "reining"?Bruker de virkelig "cowboysporer" på skoene som de slår inn i sidene på hesten?Sporene i western ser annerledes ut enn i klassisk dressur, men de sitter ikke fast, slik som i klassisk dressur, taggene på sporene sitter på et hjul. De ser brutale ut, men de er ikke det og skal ikke brukes mye, men for å være et presist signal til hesten ved behov. De skal ikke slås inn sidene til hestene, men klemmes I reining så trener de ikke de øvelsene man viser i konkurranse hele tiden, det er bare en liten del av treningen jeg vet ikke noe om helse på quarter/paint (som er de rasene som brukes mest) i forhold til beinslitasje og andre raser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Sliter det ikke enormt på korsbåndene til hestene denne "reining"? Bruker de virkelig "cowboysporer" på skoene som de slår inn i sidene på hesten? Cowboysporer er mildere enn dressur/sprangsporer. Testet på meg selv for jeg trodde ikke på det men cowboysporer ruller 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Cowboysporer er mildere enn dressur/sprangsporer. Testet på meg selv for jeg trodde ikke på det men cowboysporer ruller Ja, det ser ikke sånn ut, men de er mildere ja på grunn av at de ruller Bra du har prøvd på deg selv, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Jaaaaa..... Rolf Gøran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Ja,det var gøy Synd ikke Marcus Ehning og Cornado også er blandt de fire. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Hvilke fire var det tilslutt? Tordnet her så måtte slå av tv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Startlisten for finalen nederst http://score.normandie2014.com/results/jumping/JUM-PRI-IND-FT.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Startlisten for finalen nederst http://score.normandie2014.com/results/jumping/JUM-PRI-IND-FT.pdf Vet du når klokken det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 6. September 2014 Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Nei,jeg er ikke hjemme i morgen så jeg har ikke sjekket det. Får ikke sett uansett. Men regner med de kjører midt på dagen,kl14 - 16 eller noe sånt i og med at det er finale? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 NÅ begynner superfinalen i sprang. Geir Gulliksen er med i kommentatorfeltet - han er jo omtrent så sjarmerende som en glassmanet både på tv og privat Flink mann, for all del, men det er jammen ikke ofte man ser han smile! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 NÅ begynner superfinalen i sprang. Geir Gulliksen er med i kommentatorfeltet - han er jo omtrent så sjarmerende som en glassmanet både på tv og privat Flink mann, for all del, men det er jammen ikke ofte man ser han smile! Det går live på svt1 med to damer som er ganske OK å høre på hvis man får fnatt av nrk! Noen som vet hvordan de er sikre på at hesten ikke må pisse og drite midt under konkurransen? (Litt som med hunder som setter seg ned midt under agility? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Smiler da ofte han? husker ikke han som sur/alvorlig da jeg var i miljøet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Neeeei 4 feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Jeg syns det er rart de tør å bytte sal egentlig. Saltilpassning som er SÅ viktig. Hva om salen ikke passer i det hele tatt og irriterer hesten = dårlig runde. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Smiler da ofte han? husker ikke han som sur/alvorlig da jeg var i miljøet Tjaa, da har vi forskjellig oppfatning Han trente mye på min gamle stall, og jeg husker han som veldig bisk. Men han har nok en humor gjemt godt under lagene der! Jeg har egentlig veldig sansen for han altså, så det er ikke ment som kritikk. Jeg syns det er rart de tør å bytte sal egentlig. Saltilpassning som er SÅ viktig. Hva om salen ikke passer i det hele tatt og irriterer hesten = dårlig runde. ENIG!!! Jeg ville heller ridd med ny og ukjent sal som jeg visste passet godt til hesten enn omvendt. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Tjaa, da har vi forskjellig oppfatning Han trente mye på min gamle stall, og jeg husker han som veldig bisk. Men han har nok en humor gjemt godt under lagene der! Jeg har egentlig veldig sansen for han altså, så det er ikke ment som kritikk. ENIG!! Jeg ville heller ridd med ny og ukjent sal som jeg visste passet godt til hesten enn omvendt. Jeg red jo en del sammen med dattra og hold til på storemark, så jeg har møtt han en god del men kanskje i en annen "setting" Kom igjen nå Rolf! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 bahhhhh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Det går live på svt1 med to damer som er ganske OK å høre på hvis man får fnatt av nrk! Noen som vet hvordan de er sikre på at hesten ikke må pisse og drite midt under konkurransen? (Litt som med hunder som setter seg ned midt under agility? ) Må de drite så får de gjøre det i fart rett og slett. De fleste hester pleier å vente med å tisse til de er ferdige/får stå i ro og slappe av eventuelt til de er satt på plass i boksen. Litt ot, men mange hester som foretrekker å gjøre fra seg inne på flis så de venter til de får komme inn fra paddock/beite før de tisser. Ute kan det jo skvette rundt på beina deres må vite! (Sære dyr noen hester gitt) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Jeg red jo en del sammen med dattra og hold til på storemark, så jeg har møtt han en god del men kanskje i en annen "setting" Kom igjen nå Rolf! Aha, du red der du ja! Jeg red på Dikemark, men var innom Storemark innimellom. Hadde egentlig mer sansen for Storemark (bedre skolehester by far!), men var så inne i miljøet på Dikemark at jeg aldri byttet ... Rart egentlig, for jeg vokste opp på Engelsrud, så veien til Storemark var jo veldig kort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Må de drite så får de gjøre det i fart rett og slett. De fleste hester pleier å vente med å tisse til de er ferdige/får stå i ro og slappe av eventuelt til de er satt på plass i boksen. Litt ot, men mange hester som foretrekker å gjøre fra seg inne på flis så de venter til de får komme inn fra paddock/beite før de tisser. Det er SÅ irriterende, spesielt når man har møkket hele stallen og alle skal inn, så kommer de inn en etter en og driter og pisser så fort de kommer inn 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Aha, du red der du ja! Jeg red på Dikemark, men var innom Storemark innimellom. Hadde egentlig mer sansen for Storemark (bedre skolehester by far!), men var så inne i miljøet på Dikemark at jeg aldri byttet ... Rart egentlig, for jeg vokste opp på Engelsrud, så veien til Storemark var jo veldig kort. Ja Red der i veldig mange år, og vi var heldige å fikk låne skolehestene i konkuranse ( jeg hadde egen på for så jeg var jo der omtrent hver dag). Trivdes veldig godt der, og lærte veldig mye! Vi hadde også mange gode trenere, bla annet Ulf med jevne mellomrom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. September 2014 Rapporter Share Skrevet 7. September 2014 Teite kommentatorer: "Casall er lite tokig, se hur han giper, hihihi". Ehh… Hestene geiper jo ikke på moro liksom… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts