Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundihuset telt vs originalt Easy up


mokken
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med Hundihuset teltet?

Er det samme type "slå opp løsning" som på Easy up teltet?

Andre fordeler eller bakdeler man skal være obs på?

Planen var å kjøpe Easy up, men nå er ZooSupply tom og de får ikke inn nye før til våren.

Alternativet er PetWorld, de har jeg ingen erfaring med, er det et "trygt" sted å bestille fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme måte å sette opp teltet på.
Dette er lettere og stengene er tynnere.
Jeg bestilte fra HundiHuset, og fikk teltet kjapt levert.

Mitt stod oppe på terassen fra mai til midten av juli, da hadde det blåst ned fordi jeg ikke hadde festet det annet enn med én bardun i veggen. Det er like helt og har tålt mengder med regn og vind.

PetWorld har jeg ingen erfaring med å bestille fra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme måte å sette opp teltet på.

Dette er lettere og stengene er tynnere.

Jeg bestilte fra HundiHuset, og fikk teltet kjapt levert.

Mitt stod oppe på terassen fra mai til midten av juli, da hadde det blåst ned fordi jeg ikke hadde festet det annet enn med én bardun i veggen. Det er like helt og har tålt mengder med regn og vind.

PetWorld har jeg ingen erfaring med å bestille fra.

Takk for svar :)

Har det teltet også nettingvegger sånn at man får luftet gjennom på varme dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte telt fra hund i huset for noen uker siden og er super misfornøyd.. Det er samme måte å sette opp på, veldig enkelt, men stengene er myye tynnere og fryktelig ustabilt. Jeg har brukt det på to utstillinger og selv når det er helt vindstille så faller det sammen. Sist gang festet vi det med stramme tau i alle fire hjørnene og likevel greide det å bøye seg i alle mulige retninger. Tror @Toril kan bekrefte at det var håpløst når vi var på Ransäter i juli :P

Når det er sagt så har jeg hørt om flere som er veldig fornøyde med sine telt, så kanskje det bare er mitt det hviler en forbannelse over..

Du er mer enn velkommen til å kjøpe det :sleep:

post-609-0-07882500-1408481798_thumb.jpg

post-609-0-29533300-1408481818_thumb.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Har det teltet også nettingvegger sånn at man får luftet gjennom på varme dager?

Jepp. Og alle fire sidene kan åpnes helt, det går ikke på Easy-Up'en som jeg har.

Jeg kjøpte telt fra hund i huset for noen uker siden og er super misfornøyd.. Det er samme måte å sette opp på, veldig enkelt, men stengene er myye tynnere og fryktelig ustabilt. Jeg har brukt det på to utstillinger og selv når det er helt vindstille så faller det sammen. Sist gang festet vi det med stramme tau i alle fire hjørnene og likevel greide det å bøye seg i alle mulige retninger. Tror @Toril kan bekrefte at det var håpløst når vi var på Ransäter i juli :P

Når det er sagt så har jeg hørt om flere som er veldig fornøyde med sine telt, så kanskje det bare er mitt det hviler en forbannelse over..

Du er mer enn velkommen til å kjøpe det :sleep:

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Sånn så ikke en gang mitt ut når det "endelig" hadde blåst ned.

Det stod, som nevnt, i over to mnd, i regn og vind, og det uten annet feste enn til veggen på huset her, med én bardun. Men ja, stengene er mye tynnere og mer bøyelige enn Easy-Up.

Jeg har begge, og er vel tryggest på Easy-Up.

Petworld, er ikke det valpefabrikken Hagen sin nettbutikk?

Jo, det er det.

Har ingen erfaring med å bestille derfra, men har ei venninne som har bestilt diverse katteting derfra, og hun var ikke helt fornøyd. Tok visst lang tid før hun fikk tingene, og da hun fikk dem var ikke hele bestillingen med. Hun purret ganske mange ganger før noe skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte telt fra hund i huset for noen uker siden og er super misfornøyd.. Det er samme måte å sette opp på, veldig enkelt, men stengene er myye tynnere og fryktelig ustabilt. Jeg har brukt det på to utstillinger og selv når det er helt vindstille så faller det sammen. Sist gang festet vi det med stramme tau i alle fire hjørnene og likevel greide det å bøye seg i alle mulige retninger. Tror @Toril kan bekrefte at det var håpløst når vi var på Ransäter i juli :P

Når det er sagt så har jeg hørt om flere som er veldig fornøyde med sine telt, så kanskje det bare er mitt det hviler en forbannelse over..

Du er mer enn velkommen til å kjøpe det :sleep:

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Oida! :o

:lol:

Kan se ut som det blir Easy up da! Må bare finne en forhandler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det på mitt Easy-Up. :)

Åpnes helt?

Slik at man kan bruke alle fire sidene som inngang?

Mitt kan ikke det. Derfor jeg skaffet meg det som HUNDiHUSET har, for det lot seg åpne helt på alle fire sider.

Mitt kan åpnes på alle fire sider, men det er netting på to av sidene og disse kan ikke brukes som innganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnes helt?

Slik at man kan bruke alle fire sidene som inngang?

Mitt kan ikke det. Derfor jeg skaffet meg det som HUNDiHUSET har, for det lot seg åpne helt på alle fire sider.

Mitt kan åpnes på alle fire sider, men det er netting på to av sidene og disse kan ikke brukes som innganger.

Feil quote kanskje, men ja åpnes helt to sider og nettingvegg to steder. Så alt er "åpent" for gjennomtrekk som Monica spurte om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte telt fra hund i huset for noen uker siden og er super misfornøyd.. Det er samme måte å sette opp på, veldig enkelt, men stengene er myye tynnere og fryktelig ustabilt. Jeg har brukt det på to utstillinger og selv når det er helt vindstille så faller det sammen. Sist gang festet vi det med stramme tau i alle fire hjørnene og likevel greide det å bøye seg i alle mulige retninger. Tror @Toril kan bekrefte at det var håpløst når vi var på Ransäter i juli :P

Når det er sagt så har jeg hørt om flere som er veldig fornøyde med sine telt, så kanskje det bare er mitt det hviler en forbannelse over..

Du er mer enn velkommen til å kjøpe det :sleep:

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Ohno, og eg som virkelig hadde tenkt å kjøpe meg et rosa telt:/ Trur eg droppa det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med mitt easy-up-telt. Tror ikke jeg skal satse på hundihuset sitt etter å ha sett bildene her. XD

Easy-up-teltet kan åpnes fra alle sider (men på to sider så er det en "strek" av stoff nederst" når du har åpnet den), og har myggnetting på alle sider. :) Bruker ca 2 minutter på å sette det opp alene, og 2 minutter på å ta det ned igjen alene.

Det ser ut som morene produkter har easy up inne. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med vårt rååsa, står støtt enda det tidvis har blåst mye når det har vært oppe. Tror nok @Monab88 har vært ekstremt uheldig med sitt, ville nok spurt om å få bytta det! :)

Tja, uheldig? det er vel det en får? Et telt med veldig tynne stenger som ikkje er like stødig som dei ekte easy-up-telta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...