Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille valp med en testikkel.


Wachita
 Share

Recommended Posts

Khal er jo snart 5 mnd'er nå, men har bare fått en testikkel ned til nå.

Hvordan blir det å stille da?

Onkelen hans var treig med å få ned testikkel, og den kom ikke ned før han var 6 mnd.

Vi tenker å stille Khal på BSBK, og han er da 6 mnd.

Fristen for utstillingen er 1 september, er det vits å melde på i håp om at den kommer ned innen den tid, eller er det unødvendige penger å bruke?

Vi tenker å ta oss en tur til vet for å sjekke om den ligger i buken eller om den bare ikke er kommet enda før fristen for å melde på går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt hannvalper med én stein, og til og med helt uten steiner, uten å noen gang ha blitt dømt ned pga det. Plassering har de fått ut i fra andre kvaliteter :) Faktisk har jeg til og med opplevd å få BIR på steinløs hannvalp da dommeren mente at han var bedre enn tispevalpen -selv til tross for mangelen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT! Er han bedre ved berøring nå? Husker du trente litt på det på treningen på Kronegården.

Ja, i det siste så er han blitt mye bedre (: Nå kan vi løfte opp føtter etc.

Han er dog fortsatt verbal, men ingen sammenheng mellom når/hvor eller hvorfor.

Fortsatt sterke meninger, men klarer å holde dem for seg selv i store deler av tilfellene ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster opplevde å bli trukket for det rundt halvparten av gangene. Syns egentlig det er fair å trekke på, dersom det er lite annet som skiller to valper. Akkurat som at jeg syns det er fair å bli trukket for valpeører som er over alt, dersom motstander har perfekte ører.

God trening å stille som valp uansett, så kjør på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og stille det er jo god trening iallefall :D Noen dommere tar hensyn til at det er en valp,men særlig de landene som har junior champioons osv tar ikke hensyn til manglende testikler på valper..Jeg stilte min hanne med kun en testikkel på daværende tidspunkt..noen tok hensyn til det og andre ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tror ikke manglene testikler blir trukket for på valper, så det er bare å stille!

Det kommer helt an på dommeren :)

Jeg har stilt valp med steinene i buken og lysken to ganger. Begge dommerne ga han 0.

Den ene dommeneren mente at han var "waste of time", og prøvde å kaste oss ut av ringen uten kritikk.

Begge dommerne var fra Belgia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra svenske og norske dommere har jeg aldri vært ute for dommere som sjekker at ballene er på plass.... Min champion kunne vært kastrert uten at noen hadde merket det :P

Jeg har aldri vært borti en dommer som ikke sjekker ballene faktisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...