Gå til innhold
Hundesonen.no

Byttet fôr


Mozart
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en snart 10 uker gammel valp. Hittil har han bare likt og spist tørrfôr. Men nå var det ikke interessant lenger. Så byttet over til Norwegian Polar. Men i dag hadde han ganske løs mage. Er dette normalt ved bytte av fôr?

Takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunder kan få løs mage i det man bytter fôr, så går det seg til når de blir vant. Derfor er det en del som bytter fôr gradvis i håp om å unngå dette.

Det jeg regnet med. Ja har blandet inn en del tørrfôr i det nye. Men da venner han nok seg til det relativt fort.

Takk for kjapt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være foret eller det kan være noe helt annet, valper spiser jo gjerne på mye rart de finner også så det kan jo like gjerne være at han har spist noe ute. Mine har aldri blitt dårlige i magen ved forbytte.

Kan også være det. Vi ser det an litt. Gidder ikke å bli helt hysterisk som så mange blir om dagen. De tåler jo mer en folk tror. Har jo blitt menneske status på så mange hunder og valper. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder er veldig sensitive i magen, så mange blir løse når man bytter for. Men heldigvis ikke alle.

Norwegian Polar er vel råforing? Det har jeg hørt kan skape løs mage hos mange i starten, for det er så ulikt tørrfor. Så det kan være det. Min Luna var i hvert fall ganske løs da vi byttet til V&H (men vi gikk tilbake på tørrfor).

Jeg ville ikke vært bekymret :) Det er veldig veldig vanlig, og det går seg til bare du gir det tid. Som Malamuten skriver så kan jo valpen ha funnet noe rart ute også :) Så det er bare å fortsette og se det an.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder er veldig sensitive i magen, så mange blir løse når man bytter for. Men heldigvis ikke alle.

Norwegian Polar er vel råforing? Det har jeg hørt kan skape løs mage hos mange i starten, for det er så ulikt tørrfor. Så det kan være det. Min Luna var i hvert fall ganske løs da vi byttet til V&H (men vi gikk tilbake på tørrfor).

Jeg ville ikke vært bekymret :) Det er veldig veldig vanlig, og det går seg til bare du gir det tid. Som Malamuten skriver så kan jo valpen ha funnet noe rart ute også :) Så det er bare å fortsette og se det an.

Ja det stemmer. Er en beagle/Drever blandingsvalp. Jeg fikk med Norwegian Polar fra oppdretteren, men han var ikke interessert så prøvde tørrfôr. Han elsket det, men tror dette kan være fordi det klør i tennene. Men så var plutselig ikke tørrfôret interessant i det hele tatt. Så da prøvde jeg Norwegian Polar igjen og han slukte det. Oppdretteren har fôret sine hunder med dette lenge og sier dette er veldig bra.

Så jeg gir det litt tid og ser. Han eter jo hva som helst han finner så passer på hele tiden. Typisk beagle. Takk for alle svar og deling av dere kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...