Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål til dere med Kela-bur


Recommended Posts

Helianthus, skumplaten er løs og bare til å løfte opp, og kroken kan skrangle litt om den er slapp,noe den ble med tiden hos meg, siden den på en måte snurrer seg opp når man åpner og lukker og vrir feil vei.

Ingen av mine har skrangla, jeg har hatt både netting og kant nederst. Hårmessig er det best med kant, men fikk beskjed av Kelamannen om å passe på at det ikke ble for varmt da det er helt tett og sort.

Dobbeltburet mitt var tungt, men jeg klarte å flytte på det alene men foretrakk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det er også er litt viktig at man sier i fra til han, så han får rettet opp i problemene Jeg er veldig glad i burene hans, men skal det bli slik at han begynner å slurve, vel da vil jeg ikk

Hvor tungt det er, kommer jo åpenbart an på størrelsen - mitt er tungt, og jeg klarer ikke løfte det selv på grunn av størrelsen. Jeg får det ikke ut av bilen alene, også fordi det er på millimeteren

jeg ville tatt kontakt med dem. Jeg kjøpte et gammelt godt brukt Khelabur, og det er så godt som nytt.

15 cm er 15 cm, og kan du få det ut ved å flytte det den veien så kan det flytte seg ganske mye ved rundkast også. Tenkte bare å nevne det siden ikke alle tenker på at bilen kan rulle rundt :)

Men som jeg skriver - jeg har ikke noe å feste det i for å holde det i spenn ned mot gulvet.

Hvis bilen skulle rulle rundt, tror jeg for øvrig at hundene blir mer skadet av at jeg har romslige bur til dem enn at buret kanskje flytter på seg - det er store bur som de i teorien kan bli slengt rundt i om bilen går rundt. Men jeg prioriterte komfort på lange turer, slik at de kan sitte oppreist uten å få kink i nakken. I teorien kan et kraftig spinn på bilen slenge en hund gjennom sponplata som skiller burene, og skade den andre hunden også. I teorien kan noen kjøre inn i meg på sida og rett i bilburet, fordi det fyller hele bredden, selv om jeg har grei klaring bak for å bli påkjørt bakfra.

Det finnes ingen perfekte løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helianthus, skumplaten er løs og bare til å løfte opp, og kroken kan skrangle litt om den er slapp,noe den ble med tiden hos meg, siden den på en måte snurrer seg opp når man åpner og lukker og vrir feil vei.

Ingen av mine har skrangla, jeg har hatt både netting og kant nederst. Hårmessig er det best med kant, men fikk beskjed av Kelamannen om å passe på at det ikke ble for varmt da det er helt tett og sort.

Dobbeltburet mitt var tungt, men jeg klarte å flytte på det alene men foretrakk hjelp.

Ja, skrudde den til, og nå skrangler det ikke lenger :thumbs: Og skumplata er helt perfekt. Valpen sparker hele tiden unna teppet, så kjekt at det er litt polstring under :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Dere soniser som har Kela-bur, jeg har noen spørsmål :P Kommer sikkert på flere senere :P

1. Har dere valgt å få laget med plater på sidene eller har dere "netting" hele veien? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor mye dyrere ca blir buret med plater? (Ja jeg kan spørre Kela-mannen selv men jeg har plaget han masse med mine dumme spørsmål allerede og så går det ofte fortere å spørre hjelpsomme Soniser :D ) Blir buret veldig mye tyngre med slike?

Eksempel på hva jeg mener med plater på sidene:

87_88780857.jpg

2. Hvordan bunn er det i burene deres? Er bunnen løs eller sveises den fast?

3. Hvor mye måtte dere betale i porto? Kan de sendes med posten?

4. Er burene veldig tunge? Ser jo ut som solide tunge materialer.

Ellers tips og råd til hva man bør tenke på og som dere skulle ønsket dere kom på før dere bestilte tar jeg gjerne i mot :ahappy:

Har gitter hele veien.

Har trebunn.

Fikk buret i posten, husker ikke porto. Det var ikke dyrt.

Hvor tungt buret er, kommer an på størrelsen. Jeg klarer fint å håndtere mitt bur ut og inn av bilen. Hunden er liten, og har god plass.

Hadde jeg visst at det gikk an da jeg bestilte, hadde jeg bestilt ekstra dør..

Ellers blir det jo en del hår og skitt rundt omkring, så kanskje det hadde vært lurt med plater istedenfor bare gitter rundt hele, men så er det jo det med lufting og å se ut, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Heller mest mot å bestille med støvkant, selv om det nok er mer luftig for hundene hvis man har gitter hele veien ned... Hm... Mye man må tenke på og vurdere kjenner jeg når man har så mange forskjellige valg :P

Hvor lang leveringstid ca pleier det å være?

Dere som har lakket platene selv - hvordan lakk bruker man til sånt? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Heller mest mot å bestille med støvkant, selv om det nok er mer luftig for hundene hvis man har gitter hele veien ned... Hm... Mye man må tenke på og vurdere kjenner jeg når man har så mange forskjellige valg :P

Hvor lang leveringstid ca pleier det å være?

Dere som har lakket platene selv - hvordan lakk bruker man til sånt? :innocent:

Jeg brukte bengalack :) Du kan dra på en butikk å spørre om råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som har bestilt Kelabur som har fått de sendt i posten? :) Lurer fortsatt på om han sender i posten og ca hvor dyrt det er :) :)

Jeg har fått tilsendt, ble anbefalt av selger å ta kontakt med Langeland transport som han hadde benyttet tidligere.

Frakten kom på 600 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virkelig ikke.... Har vært veldig fornøyd, men det ruster i låsen. Og jeg tror ikke jeg har gjort noe rart med det. Blir nok herkules neste gang.

Enig med Kaja, ta kontakt. Da fikser han sikkert gratis evt lager et nytt bur. Ville kreve det om jeg var deg ihvertfall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kaja, ta kontakt. Da fikser han sikkert gratis evt lager et nytt bur. Ville kreve det om jeg var deg ihvertfall!

Burde vel det, men er generelt ikke spesielt imponert. Han lagde feil mål første gangen, så jeg måtte kjøre tur/retur Askim to ganger for å få det riktig. Og jeg ba ettertrykkelig om at hele baggasjerommet måtte utnyttes og det har han på ingen måte fått til. Så vurderer å bite i det sure eplet, og heller kjøpe ett herkulesbur, i passende størrelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel det, men er generelt ikke spesielt imponert. Han lagde feil mål første gangen, så jeg måtte kjøre tur/retur Askim to ganger for å få det riktig. Og jeg ba ettertrykkelig om at hele baggasjerommet måtte utnyttes og det har han på ingen måte fått til. Så vurderer å bite i det sure eplet, og heller kjøpe ett herkulesbur, i passende størrelse. :)

jeg har kjøpt flere brukte bur uten rust så jeg ville ringt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt og trebunn, hvordan går det? For det er sjeldent Keo er verken ren eller tørr når vi drar hjem fra trening eller tur :lol:

Jeg nevte det tidligere i tråden men jeg tenkte som deg pluss at jeg har badehund :P Jeg har lakket/malt både trebunn og skillevegg sort med bengalack ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Burde vel det, men er generelt ikke spesielt imponert. Han lagde feil mål første gangen, så jeg måtte kjøre tur/retur Askim to ganger for å få det riktig. Og jeg ba ettertrykkelig om at hele baggasjerommet måtte utnyttes og det har han på ingen måte fått til. Så vurderer å bite i det sure eplet, og heller kjøpe ett herkulesbur, i passende størrelse. :) 

Da sier du det vettu, og ber om å levere inn buret og få pengene eller ihvertfall noe av pengene tilbake :)

Jeg syntes også han sliter litt på utnyttelse av kombi/stasjonsvogn bagasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du det vettu, og ber om å levere inn buret og få pengene eller ihvertfall noe av pengene tilbake :)

Jeg syntes også han sliter litt på utnyttelse av kombi/stasjonsvogn bagasjerom.

Jeg synes det er også er litt viktig at man sier i fra til han, så han får rettet opp i problemene :) Jeg er veldig glad i burene hans, men skal det bli slik at han begynner å slurve, vel da vil jeg ikke leke mer

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helianthus, skumplaten er løs og bare til å løfte opp, og kroken kan skrangle litt om den er slapp,noe den ble med tiden hos meg, siden den på en måte snurrer seg opp når man åpner og lukker og vrir feil vei.

Hvor kjøpte du sånn skumplate som du nevner @SiriEveline? :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...