Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det har vært en flott og varm dag på Vålerbanen i dag, og det ryktes at opptil flere Soniser har gjort det veldig bra :D.

Siden jeg er litt i ekstase her jeg sitter, så får jeg starte showet da, og fortelle at unge frøken Yasmine slo til så det sang i dag... eller... vel... jeg skal innrømme at det ikke helt føltes veldig "syngende" da vi løp i ringen, for det kan neppe se spesielt lekkert ut med en valp som henger en halvmeter bak handleren, og som tidvis forsøker å bite seg fast i anklene på samme handler *himle*.

Men altså, frøken Fryd travet seg først inn til en BIR for dommer Anna Albrigo, Italia, og fikk denne kritikken:

"Correct bite, very nice, feminine head with excellent breed expression. Excellent neck and topline. Correct front and rear angulations. Correct texture in coat for a puppy. Excellent and typical in movement. Very promissing."

For samme dommer vant hun utrolig nok gruppa - og for dommer Francesco Cochetti, Italia, gikk hun pinadø helt til topps i BIS-finalen og ble BIS-valp!!!! Jeg finner ikke ord, for jeg må innrømme at jeg hadde gitt opp hele valpen da vi stod og skulle inn i finalen. Hun var sååå lite samarbeidsvillig, ikke var hun interessert i noe godbit og ja - når hun bare luntet inn BAK meg, og forsøkte å angripe anklene mine på hele den første langsiden, så tenkte jeg at herremin - dette går jo bare ikke :lol:. Dommeren må ha sett noe jeg ikke greide å se i hvert fall *ler*.

Takk til alle som heiet på oss :).

Og Willersen - han ble 2. beste hannhund :).

  • Like 22
Skrevet

Det har vært en flott og varm dag på Vålerbanen i dag, og det ryktes at opptil flere Soniser har gjort det veldig bra :D.

Siden jeg er litt i ekstase her jeg sitter, så får jeg starte showet da, og fortelle at unge frøken Yasmine slo til så det sang i dag... eller... vel... jeg skal innrømme at det ikke helt føltes veldig "syngende" da vi løp i ringen, for det kan neppe se spesielt lekkert ut med en valp som henger en halvmeter bak handleren, og som tidvis forsøker å bite seg fast i anklene på samme handler *himle*.

Men altså, frøken Fryd travet seg først inn til en BIR for dommer Anna Albrigo, Italia, og fikk denne kritikken:

"Correct bite, very nice, feminine head with excellent breed expression. Excellent neck and topline. Correct front and rear angulations. Correct texture in coat for a puppy. Excellent and typical in movement. Very promissing."

For samme dommer vant hun utrolig nok gruppa - og for dommer Francesco Cochetti, Italia, gikk hun pinadø helt til topps i BIS-finalen og ble BIS-valp!! Jeg finner ikke ord, for jeg må innrømme at jeg hadde gitt opp hele valpen da vi stod og skulle inn i finalen. Hun var sååå lite samarbeidsvillig, ikke var hun interessert i noe godbit og ja - når hun bare luntet inn BAK meg, og forsøkte å angripe anklene mine på hele den første langsiden, så tenkte jeg at herremin - dette går jo bare ikke :lol:. Dommeren må ha sett noe jeg ikke greide å se i hvert fall *ler*.

Takk til alle som heiet på oss :).

Og Willersen - han ble 2. beste hannhund :).

Greit å være "dust" når man er smashing!

  • Like 1
Skrevet

Hipp hurra for Yasmine!

Her ble det beste hannhund og BIR på Jäger og KIP på Nora pga. halting.

I gruppefinalen ble det en "ikke møtt" da det var alt for varmt til å vente der så lenge!

  • Like 5
Skrevet

Hipp hurra for Yasmine og Siri :D

Det finnes bildebevis hos @Evelzz sitt kamera som jeg hadde knabbet :P

Pi overrasket massivt idag og klinket til med exc, ck, cert, beste tispe og BIM :D dommeren elsket henne og syntes at bir hannen kunne være faren hennes :lol:

994133_10154319248240464_117761622204373

  • Like 9
Skrevet

Jeg og Zera gikk lydighet klasse 2. Fikk 1. premie og 1. plass :D

suzogzers_zpsef50d7a6.jpg

Så flott!!! Grattis så masse :). Godt gjort det, i den varmen :)

Hipp hurra for Yasmine og Siri :D

Det finnes bildebevis hos @Evelzz sitt kamera som jeg hadde knabbet :P

Pi overrasket massivt idag og klinket til med exc, ck, cert, beste tispe og BIM :D dommeren elsket henne og syntes at bir hannen kunne være faren hennes :lol:

994133_10154319248240464_117761622204373

Grattis med Pi'en :D. Hun er søt, hun :). Også gleder vi oss til bilder fra store ringen :D

Jeg måtte jo ut i dag og ta bilde av valpisen bare litt sånn fordi oppdretter og hannhundeier maser... :).

10549898_903227209704489_210694837437388

  • Like 6
Skrevet

Jeg og Zera gikk lydighet klasse 2. Fikk 1. premie og 1. plass :D

suzogzers_zpsef50d7a6.jpg

Satt og så på dere :)

Dere var kjempeflinke - virkelig bra prestasjon i varmen. Så mange hunder som gjorde mye rart, men dere klarte dere virkelig bra. Bra jobba :D

  • Like 1
Skrevet

Denne helgen var virkelig varm, og merker det godt på FixIt, men 3. Plass i klasse 2 i dag, poengsummen snakker vi ikke om! :lol: men, fikk iallefall en god pekepinn på hva som trengs å jobbe med videre :) merker også at han er veldig ung og uerfaren! :P men alt i alt, en fin helg :)

Gratulerer til dere andre! :)

  • Like 2
Skrevet

Gratulerer så mye til flotte utstillings- og lydighetsresultat - men BISsevovven er vel krumptappen blant sonisene denne helga!

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...