Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det har vært en flott og varm dag på Vålerbanen i dag, og det ryktes at opptil flere Soniser har gjort det veldig bra :D.

Siden jeg er litt i ekstase her jeg sitter, så får jeg starte showet da, og fortelle at unge frøken Yasmine slo til så det sang i dag... eller... vel... jeg skal innrømme at det ikke helt føltes veldig "syngende" da vi løp i ringen, for det kan neppe se spesielt lekkert ut med en valp som henger en halvmeter bak handleren, og som tidvis forsøker å bite seg fast i anklene på samme handler *himle*.

Men altså, frøken Fryd travet seg først inn til en BIR for dommer Anna Albrigo, Italia, og fikk denne kritikken:

"Correct bite, very nice, feminine head with excellent breed expression. Excellent neck and topline. Correct front and rear angulations. Correct texture in coat for a puppy. Excellent and typical in movement. Very promissing."

For samme dommer vant hun utrolig nok gruppa - og for dommer Francesco Cochetti, Italia, gikk hun pinadø helt til topps i BIS-finalen og ble BIS-valp!!!! Jeg finner ikke ord, for jeg må innrømme at jeg hadde gitt opp hele valpen da vi stod og skulle inn i finalen. Hun var sååå lite samarbeidsvillig, ikke var hun interessert i noe godbit og ja - når hun bare luntet inn BAK meg, og forsøkte å angripe anklene mine på hele den første langsiden, så tenkte jeg at herremin - dette går jo bare ikke :lol:. Dommeren må ha sett noe jeg ikke greide å se i hvert fall *ler*.

Takk til alle som heiet på oss :).

Og Willersen - han ble 2. beste hannhund :).

• Like 22
Skrevet

Det har vært en flott og varm dag på Vålerbanen i dag, og det ryktes at opptil flere Soniser har gjort det veldig bra :D.

Siden jeg er litt i ekstase her jeg sitter, så får jeg starte showet da, og fortelle at unge frøken Yasmine slo til så det sang i dag... eller... vel... jeg skal innrømme at det ikke helt føltes veldig "syngende" da vi løp i ringen, for det kan neppe se spesielt lekkert ut med en valp som henger en halvmeter bak handleren, og som tidvis forsøker å bite seg fast i anklene på samme handler *himle*.

Men altså, frøken Fryd travet seg først inn til en BIR for dommer Anna Albrigo, Italia, og fikk denne kritikken:

"Correct bite, very nice, feminine head with excellent breed expression. Excellent neck and topline. Correct front and rear angulations. Correct texture in coat for a puppy. Excellent and typical in movement. Very promissing."

For samme dommer vant hun utrolig nok gruppa - og for dommer Francesco Cochetti, Italia, gikk hun pinadø helt til topps i BIS-finalen og ble BIS-valp!! Jeg finner ikke ord, for jeg må innrømme at jeg hadde gitt opp hele valpen da vi stod og skulle inn i finalen. Hun var sååå lite samarbeidsvillig, ikke var hun interessert i noe godbit og ja - når hun bare luntet inn BAK meg, og forsøkte å angripe anklene mine på hele den første langsiden, så tenkte jeg at herremin - dette går jo bare ikke :lol:. Dommeren må ha sett noe jeg ikke greide å se i hvert fall *ler*.

Takk til alle som heiet på oss :).

Og Willersen - han ble 2. beste hannhund :).

Greit å være "dust" når man er smashing!

• Like 1
Skrevet

Hipp hurra for Yasmine!

Her ble det beste hannhund og BIR på Jäger og KIP på Nora pga. halting.

I gruppefinalen ble det en "ikke møtt" da det var alt for varmt til å vente der så lenge!

• Like 5
Skrevet

Hipp hurra for Yasmine og Siri :D

Det finnes bildebevis hos @Evelzz sitt kamera som jeg hadde knabbet :P

Pi overrasket massivt idag og klinket til med exc, ck, cert, beste tispe og BIM :D dommeren elsket henne og syntes at bir hannen kunne være faren hennes :lol:

994133_10154319248240464_117761622204373

• Like 9
Skrevet

Jeg og Zera gikk lydighet klasse 2. Fikk 1. premie og 1. plass :D

suzogzers_zpsef50d7a6.jpg

Så flott!!! Grattis så masse :). Godt gjort det, i den varmen :)

Hipp hurra for Yasmine og Siri :D

Det finnes bildebevis hos @Evelzz sitt kamera som jeg hadde knabbet :P

Pi overrasket massivt idag og klinket til med exc, ck, cert, beste tispe og BIM :D dommeren elsket henne og syntes at bir hannen kunne være faren hennes :lol:

994133_10154319248240464_117761622204373

Grattis med Pi'en :D. Hun er søt, hun :). Også gleder vi oss til bilder fra store ringen :D

Jeg måtte jo ut i dag og ta bilde av valpisen bare litt sånn fordi oppdretter og hannhundeier maser... :).

10549898_903227209704489_210694837437388

• Like 6
Skrevet

Jeg og Zera gikk lydighet klasse 2. Fikk 1. premie og 1. plass :D

suzogzers_zpsef50d7a6.jpg

Satt og så på dere :)

Dere var kjempeflinke - virkelig bra prestasjon i varmen. Så mange hunder som gjorde mye rart, men dere klarte dere virkelig bra. Bra jobba :D

• Like 1
Skrevet

Denne helgen var virkelig varm, og merker det godt på FixIt, men 3. Plass i klasse 2 i dag, poengsummen snakker vi ikke om! :lol: men, fikk iallefall en god pekepinn på hva som trengs å jobbe med videre :) merker også at han er veldig ung og uerfaren! :P men alt i alt, en fin helg :)

Gratulerer til dere andre! :)

• Like 2
Skrevet

Gratulerer så mye til flotte utstillings- og lydighetsresultat - men BISsevovven er vel krumptappen blant sonisene denne helga!

• Like 1