Tabris Skrevet 8. Juli 2014 Rapporter Skrevet 8. Juli 2014 Min beste feel-good-bok (les: bøker) er Harry Potter, men det er jo kanskje ikke helt det du er ute etter. XD Signerer denne, jeg tenkte faktisk det samme med en gang jeg leste tråden. Ingen bøker slår HP som feel good-bøker, i hvert fall ikke de første tre-fire bøkene. 1 Siter
Helianthus Skrevet 8. Juli 2014 Rapporter Skrevet 8. Juli 2014 Hva er egentlig en feelgood-bok? Jeg tenker på Marian Keyes og litt lette bøker med humor, men definisjonen avhenger kanskje av leseren? Noen av bøkene som er nevnt (feks "Idas dans") ville iallfall ikke jeg kalle feelgood .. Men det er helt greit å foreslå det allikevel, altså.. bøkene jeg foreslo var ikke direkte feelgood heller Men jeg lurer litt på de ulike genrene og hvordan de defineres. Hva er feelgood? Chicklit? Hva med seriøse skjønnlitterære bøker? Kan de være feelgood eller chicklit, eller defineres de mer som kiosklitteratur? Siter
Anette Skrevet 8. Juli 2014 Rapporter Skrevet 8. Juli 2014 Jeg likte også veldig godt The Curious Incident of the Dog in the Night-Time av Mark Haddon. Ellers: hvis du liker Marian Keyes så kan kanskje Jill Mansell være noe for deg? Marian Keyes etter å ha lest ut alt fra hun endte jeg opp med å gå amokk i Jill Mansell hylla i england Siter
Gjest Skrevet 8. Juli 2014 Rapporter Skrevet 8. Juli 2014 Siri Østli; Vår norske Marian Keyes. På høye hæler over Grønland og Det søte liv. Også kommer det en ny bok i sommer Bør leses i rekkefølge selv om de er uavhengige, fordi noen karakterer dukker opp igjen. Siter
Tabris Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Jeg var vel en av de få som ikke ble spesielt imponert av "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time" av Mark Haddon, da. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"! Les på svensk. Siter
Fillerya Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"! Les på svensk. Enig! Den er så morsom! Kan noe av Helene Uri passe? Kjerringer? Siter
Tabris Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Forresten - jeg storkoste meg med "Jeg skal gjøre deg så lykkelig" av Anne B. Ragde. Ordentlig nostalgi-trip til "gamle Norge" med husmannskost og husmødre. Kjempekos bok! Den kan jeg virkelig anbefale som feel good-bok. Siter
tmp Skrevet 12. Juli 2014 Rapporter Skrevet 12. Juli 2014 "Et helt halvt år" av Jojo Moses. "Hvite tenner" av Sadie Smith. Siter
Recommended Posts