Gå til innhold
Hundesonen.no

Et laaaangt og tungt dyr. Og snill som en labrador

skoTner

Recommended Posts

Skrevet

:scared: :scared: :scared: *gjemmer meg bak Odin* :scared:

-jeg er glad den der bare er på bilde...og ikke i nærheten av meg..hihihi

Skrevet

*Har så lyst på*

Men alikevel ikke, en slange har jo egentligt ingenting å gjøre oppi ett lite "bur".

Så kanskje det er samvittigheten min som tar over.

Men det er noen herlige krypdyr, og du er heldig. :D

Skrevet
Kan du fortelle litt om den? :D

Hva vil du vite? Nesten 3 meter lang og snart 14 kilo... Mer nysgjerrig enn den verste nyskjerrige unge og snillere enn dagen er lang.

Skrevet

*fyttikatta og jeg skvatt*

må ikke skremme meg sånn...

det var slemt-..

holdt jo på å besvimer her jeg satt...

noe så ekkelt...

Skrevet
*fyttikatta og jeg skvatt*

må ikke skremme meg sånn...

det var slemt-..

holdt jo på å besvimer her jeg satt...

noe så ekkelt...

Cleopatra er da langt i fra ekkel :D Hun er den snilleste boa'n som finnes! Og så vakker!

Skrevet

Uff. klør hele meg når jeg ser sånt.

Men allikevel bladde jeg 3 ganger opp for å se på bildet igjen. Stilige dyr er de jo :D

Skrevet

Slanger er kule de, men det er ikke sånn at jeg springer bort til dem akkurat :oops:

Hvor får du egentlig kjøpt mat til henne da?

Skrevet
Slanger er kule de, men det er ikke sånn at jeg springer bort til dem akkurat :oops:

Hvor får du egentlig kjøpt mat til henne da?

Ikke et lett prosjekt nei. Men Sverige har som regel et bra lager i de fleste dyrebutikker, og i og med at hun er bosatt i Sverige så går det greit. Nå har det seg slik at fruen på bildet spiser kaniner og andre dyr på samme størrelse, så lett å få tak i er det ikke her til lands.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...