Ginaml Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Har lenge tenkt på å lage en tråd til Freia, så her kommer den! Freia er en dansk-svensk gårdhund på 3 år som nyter livet som gårdshund på bondelandet. Hun er en fantastisk hund som sjarmerer alle på sin vei. Det finnes ingenting bedre enn nye mennesker og nye dyrevenner, og hun tar nye utfordringer med strak arm! Hun er en skikkelig mat motivert og smart hund, så å lære henne nye kunster er aldri vanskelig. Jeg tror helt ærlig det må være en feil med stemmebåndet hennes, bjeffing og boffing er tydeligvis ikke "inn" her. Jeg vil si hun er en miljøsterk hund, finnes ikke stresset eller redd for noe eller noen! Hun er fra Aridgeocrat's Q kull. Stamtavle navn er Aridgeocrat's Quickstep. Mor er NOCH Yacatis Yrsa af Nordic. Far er NOCH WW'12 NW'12 NKKW'12 Falkenberg's Tjalfe. Freia har vært på utstilling en gang som unghund. Hun ble da BIM junior. Bilder: Aner ikke hvorfor bildene blir så store, noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan sette de inn slik at bildene blir i passelig størrelse? 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Såå fin! Alltid likt gårdshunder, når jeg var mindre og faktisk bodde på gård så maste jeg alltid etter å få en Bildene er i grei størrelse syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Så søt! Holder hun seg på gården eller har dere noe problemer med at hun stikker av? En DSG jeg kjenner stikker så fort han ser en sjanse nemlig, og den andre er litt tvilsom på det området han også, så jeg har blitt litt skeptisk.. Men har skjønt at det ikke er typisk for rasen? (Jeg synes også bildene var i passe størrelse, forresten ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 4. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juli 2014 Så søt! Holder hun seg på gården eller har dere noe problemer med at hun stikker av? En DSG jeg kjenner stikker så fort han ser en sjanse nemlig, og den andre er litt tvilsom på det området han også, så jeg har blitt litt skeptisk.. Men har skjønt at det ikke er typisk for rasen? (Jeg synes også bildene var i passe størrelse, forresten ) Vi har aldri hatt problemer med at hun har stukket av. Vi slipper henne ofte ut alene, da går hun bare rundt på området i sin egen lille verden, hun holder seg alltid i nærheten! Og nei, det er heller ikke typisk for rasen at de stikker av, men selvfølgelig så er det jo forskjellig fra hund til hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 16. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2014 Var heeerlig og se Freia igjen etter ett par dager! Hun har hatt så mye energi idag, forstår ikke hvor alt kommer fra! Skulle tro at varmen måtte "slått" henne litt ut, men neeeida. Dagen idag har gått til kloklipp som endelig etter masse,masse,masse øving begynner å gå bra! Har lenge hatt et problem med kloklipp da hun er den største pysehunden, men nå går det så fint atte! Har forresten funnet ut for 100 gang at hun er halvt hund og halvt katt. Hun kommer seg fram og opp på de rareste plassene, søteste hunden min.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 20. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2014 I dag var jeg og Freia på en 2,5 timers lang tur opp på fjellet! Det var varmt, så det ble endel pauser underveis. Jeg hadde med kamera så det ble en del bilder! Fiiine bondelandet Vi møtte noen sauer på veien, og Freia så ikke ut til å bry seg om dem. Fin natur! Hahaha, sjarmtrollet. Så møtte vi på nabohunden Bonzo på vei hjem! Ble en del bilder, ops... Det var ihvertfall en veldig fin tur! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 20. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2014 Så ut som en herlig tur - og Freia er jo bare skjønn! Jeg har to DSGer i min treningsgruppe - herlige og livlige vesener! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 20. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2014 Så søt Freia er Veldig fine bilder, hvor er det du har vært på tur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 20. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2014 Så søt Freia er Veldig fine bilder, hvor er det du har vært på tur? Det blir hogget ved på fjellet, så de har laget en slags traktorvei opp! Er ikke en kjent plass hvor folk pleier å gå tur siden det er en privat-vei, men det er en fin tur. Det er på Forsand i Rogaland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 3. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. August 2014 Var på en joggetur i "finværet" idag, trodde jeg. Jogget et godt stykke hvor vi kom til en fiin inngjerdet mark. Her er to bilder: Plutselig begynte det og tordne og regne, så ble ikke en like vellykket joggetur som først planlagt.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 16. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. August 2014 (endret) Nytt kamera måtte testes og Freia var den utvalgte til å være foran kamera. Her er noen bilder: (dårlig lys på dette bildet) Håper ikke fb har ødelagt kavliteten helt.. Endret 16. August 2014 av Ginaml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 17. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. August 2014 I dag syklet vi et godt stykke til en av favoritt plassene mine i nærheten av her jeg bor. Se så fint: hadde egentlig tenkt å være på denne fine marka, men sauene hadde blitt sluppet ut så da ble det ikke slik alikevell. Her er noen bilder av frøkna: Hatet at solen skulle ødelegge hele bildet her.. Så syklet vi hjem igjen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 17. August 2014 Rapporter Share Skrevet 17. August 2014 Synes bildet hvor sola "ødela" var finest Søt hund! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 29. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Var på en tur igår og tok noen bilder Slik så jeg hun 90% av tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 5. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. September 2014 Jeg og to venninner gikk til Uburen idag med hundene. Virkert som Freia storkoste seg! På vei opp På toppen! Fiine hjemplassen min 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 5. September 2014 Rapporter Share Skrevet 5. September 2014 Får bare mer og mer sansen for DSG, jeg, og synes de er ekstra pene når de har mye hvitt slik som din Freia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 5. September 2014 Rapporter Share Skrevet 5. September 2014 Fiine hjemplassen min Freia er jo bare nydelig, og du tar veldig fine bilder! Likte spesielt godt det hvor du mente sola ødela, faktisk Og hva heter plassen du kommer fra? Så jo nydelig ut, skikkelig idyllisk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 5. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. September 2014 Freia er jo bare nydelig, og du tar veldig fine bilder! Likte spesielt godt det hvor du mente sola ødela, faktisk Og hva heter plassen du kommer fra? Så jo nydelig ut, skikkelig idyllisk Tusen hjertelig! Ja likte også bildet veldig godt, men hadde blitt enda bedre om ikke solen lyste ned på hodet hennes på den måten.. Jeg bor på Forsand, er skikkelig glad i hjemplassen min faktisk! En nydelig plass, om sommeren spesielt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 5. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. September 2014 Får bare mer og mer sansen for DSG, jeg, og synes de er ekstra pene når de har mye hvitt slik som din Freia. De er herlige hunder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lissi123 Skrevet 5. September 2014 Rapporter Share Skrevet 5. September 2014 Mange fine bilder du har tatt av e en vakker hund Jeg har fått sansen for dsg etter jeg hadde 2 på besøk hos meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 6. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. September 2014 Mange fine bilder du har tatt av e en vakker hund Jeg har fått sansen for dsg etter jeg hadde 2 på besøk hos meg Tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 19. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. September 2014 Siden sist har vi kommet oss på en utstilling (på tide). Resultatet var ikke noe og skryte av, men kjekt og øve seg i ringen Dommer var Øystein Eikeseth. Han mente hun hadde lite vinkler bak og lite hode for kropp, noe jeg er helt enig i. Slenger med ett bilde fra ringen: Her ser dere ganske tydelig det med vinklene bak. Og her et par slakke bilder av Freia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 5. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2014 Vi var på Strands fineste hund forrige torsdag, her er noen bilder fra dagen ; Vinneren! Mange fine hunder var med i konkurransen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 6. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2014 Idag var vi på en fin tur i høstværet (vil si nesten storm). Var fint når vi kom oss litt inn i skogen, og det ble noen fine bilder når lyset og naturen var så fin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 9. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2014 Hadde en liten minishoot med Freia idag. Prøvde og redigere bildene litt annerledes, vet ikke om jeg liker det eller ikke.. Tror jeg liker det litt To bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts