Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Er det flere som skal til Karmøy i slutten av juli?

Jeg melder antageligvis på frøkna lørdagen og søndagen :)

Dommerliste her!

Påmeldingsfrister:

Manuell: 30.06.2014
Ordinær: 30.06.2014
Utsatt: 07.07.2014

Edit:

Er det noen som vet om det er mulig å telte på utstillingsplassen? :)

Endret av *mokken*
  • Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg skal dit!
Stiller mopsen alle 3 dagene, og papillonen skal stilles fredag og søndag. Venter fortsatt på svar om det blir øyelysing der, men om ikke så er det ikke så langt til Stavanger heller :)

Skrevet

Hmmm... Kanskje jeg skal avslutte ferien med en helg i Haugesund... Og komme og titte på sonenhundene. :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
  • 2 weeks later...
Skrevet

Er det mulig å stille en valp som er født 27 mars, og er akkuratt 4 mnd på dagen 27 juli? ;p

Jeg får ikke stilt selv da, men tenker hvis oppdretter skal ned og stille om de kanskje får stilt han og.

• Like 1
Skrevet

Har noen kappet av dem hodet eller noe?! Vi vil jo være med!

En welshoppdretter jeg kjenner kommenterte tidligere i vår at hun synes det bare ble færre og færre utstillinger dere fikk være med på. :(

Skrevet

En welshoppdretter jeg kjenner kommenterte tidligere i vår at hun synes det bare ble færre og færre utstillinger dere fikk være med på. :(

Jeg er helt enig! Det er ganske mye vi ikke får være med på. Tragisk :gaah:

Skrevet

Stiller hhv 2, 3 og 4 hunder fred, lørd og sønd. Valpene skal være med alle dager i jr klasse, Ch-hannen lørdag og søndag (har nettopp stilt for fredagsdommeren, og selv om han som en av tre fikk exc ck så gidder jeg ikke å stille han. Får heller se hva han synes om valpene som han ikke har dømt før. Ene tispen stiller jeg kun søndag i håp om at hun blir champion på toårsdagen sin... Gidder ikke stille henne de to andre dagene, selv om det hadde vært kult med et par cert til før hun ble ch... Ødelegger jo muligens for min egen tispevalp i tilfelle... Så, ja... Håper ikke jeg angrer på hvem jeg stiller når...

Og min kjære Molly, jeg får vel holde det jeg har lovet å la henne få bli pensjonist nå som hun er champion. Selv om hun faktisk begynner å like utstilling bedre enn da hun var junior.

Skrevet

Er det veldig trangt der? Har meldt på Dill lørdag og søndag men vurderer å ta turen for sosialisering fredag. Men da må jeg ha med barn og barnevogn også.

Skrevet

Er det veldig trangt der? Har meldt på Dill lørdag og søndag men vurderer å ta turen for sosialisering fredag. Men da må jeg ha med barn og barnevogn også.

God plass de gangene jeg har vært der :)

• Like 1
Skrevet

God plass de gangene jeg har vært der :)

Så bra :)

Også har jeg bestilt leilighet lørdag til søndag, om noen vil dele rom så gi meg et pip!

Skrevet

Jeg endte opp med å melde på Lykketrollet (foreløpig pelsløs :( ) lørdagen og søndagen.

Håper på bra være for telting :)

• Like 1
  • 3 weeks later...
Skrevet

Fikk pm til fredagen nå, der står det litt feil. Der står det at oppmøte er kl 11 (de begynner 11 i ring 2), mens på startnummeret mitt står det oppmøte kl 9... Hva er rett?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...