Gå til innhold
Hundesonen.no

valpekurs


Mud
 Share

Recommended Posts

Valp betyr jo valpekurs, noe jeg gleder meg til.

Men her er vi så heldige å ha flere kurs å velge i , så da lurer jeg litt.

Er det veldig feil å tenke at det egentlig er ett fett så lenge jeg er trygg på hva jeg driver med?

Jeg ser jo ikke for meg å lære enormt mye der, det går vel mest i kontakt med fører, sitt osv liksom?

Jeg går på valpekurs for at hunden skal miljøtrenes, ikke for å lære kjempemasse.

Eller burde jeg heller spytte i masse penger, drasse med meg ungen og gå for det jeg tror har høyest kvalitet?

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tenker som deg at valpekurs for erfarne hundeeiere er for valpens skyld, ikke din. Jeg ville derfor heller brukt penger på dyrere kurs seinere som dere begge vil ha utbytte av, og ikke nødvendigvi

Har jeg ingen formening om, men de jeg vet om som bruker det er veldig fornøyde. Og så må det jo være mye bedre å selv styre hva man driver med, i stede for å betale masse penger for et opplegg man ne

Jeg gikk på valpekurs med Yasmine nå bare for at hun skulle få trene blant små valper på samme nivå som henne. Jeg føler meg rimelig trygg på hvordan jeg skal trene en valp fra starten av, men jeg gre

I hundeparken var det veldig mye mer en sitt, ligg og bli følte jeg. Det var mye mer om hvorfor vi gjør ditt, hvorfor vi gjør datt og hakket over det jeg lærte hos drammen hundesenter. Ble lagt veldig vekt på vanlige feil o.s.v.

Men går du på kurs for å miljøtrene så er det jo strengt tatt det samme, are se hva kursene handler om, noen har veldig mye frislipp, og det er jo liten vits!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg at valpekurs for erfarne hundeeiere er for valpens skyld, ikke din. Jeg ville derfor heller brukt penger på dyrere kurs seinere som dere begge vil ha utbytte av, og ikke nødvendigvis vært så kritisk til hvor jeg gikk på valpekurs, så lenge det var andre valper til stede og en fornuftig instruktør. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Syns det er greit å legge pengene i kurs hos flinke folk jeg. Så støtter man ikke de som ikke har peiling og. Men du trenger kanskje ikke velge det dyreste :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer faktisk å muligens droppe det og bare bruke drop- in trening i Drammen Hundepark.

Går vi glipp av noe viktig da? Det begynner å bli noen år siden jeg var på valpekurs , så jeg aner ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer faktisk å muligens droppe det og bare bruke drop- in trening i Drammen Hundepark.

Går vi glipp av noe viktig da? Det begynner å bli noen år siden jeg var på valpekurs , så jeg aner ikke :lol:

Jeg hadde lyst til å gå valpekurs sist jeg fikk valp av samme grunn som du, men det var ingen valpekurs da.

Det handler jo om å lære å ha hund, og hvordan en innlærer diverse ting, og det kan du jo fra før. For min del gikk jeg ikke glipp av annet enn at jeg ikke ble kjent med de andre i området som hadde valp. Vi var på klubbens treninger, og det hadde vi nok mer utbytte av sånn treningsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer faktisk å muligens droppe det og bare bruke drop- in trening i Drammen Hundepark.

Går vi glipp av noe viktig da? Det begynner å bli noen år siden jeg var på valpekurs , så jeg aner ikke :lol:

Høres mye mer fornuftig ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer faktisk å muligens droppe det og bare bruke drop- in trening i Drammen Hundepark.

Skulle vel ikke være noe problem det :) Er jo like mye lydighet som de andre gjør :P Ikke regne med så mye trening uten bånd da haha, vet om noen der som hadde blitt sure for viltre valper på frifot hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går valpekurs hos hundeskolen jeg jobber på nå. Det er mest for samboern, men også for miljøtreninga av valpen - det å lære seg å trene sammen med ande hunder uten å bry seg om de. Jeg har sittet med eksamen de siste ukene, og har liksom ikke hatt tid til å oppsøke folk å trene med, så da er det veldig fint å kunne sette av en time ila.uka for å trene i forstyrrende miljø via kurs!

men klart; dropin timer er jo like greit! Fordelen ved et valpekurs (så fremt det er en god aktør) er jo at det er mer struktur på treninga, organisert og mer trygt i forhold til at instruktørene gjerne påser at ingen valper plutselig er løse o.l og kan ødelegge for de andre ekvipasjene.

synes du skal gå for magefølelsen jeg! Tipper Nico kommer til å få alt det hun trenger og ha det helt konge uansett! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mange soniser som trener der?

Har jeg ingen formening om, men de jeg vet om som bruker det er veldig fornøyde. Og så må det jo være mye bedre å selv styre hva man driver med, i stede for å betale masse penger for et opplegg man neppe har noe særlig utbytte av?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel ikke være noe problem det :) Er jo like mye lydighet som de andre gjør :P Ikke regne med så mye trening uten bånd da haha, vet om noen der som hadde blitt sure for viltre valper på frifot hehe

Jeg trener hverken valper eller voksne jeg ikke har kontroll på uten bånd :P

Ikke av hensyn til andre, men jeg vil ikke at min hund skal utsettes for hunder som har ressursforsvar på belønningene sine, eller at hunden min - Gud forby - skal erfare å få med seg noen i lek :P

Da blir det nok fellestreninger og så noen mer givende kurs etterhvert.

Jeg synes det er dritviktig at bikkja lærer tidligst mulig at jeg er fokuset selv om det er andre hunder der, og da slipper jeg også å forklare hvorfor jeg ikke vil være med på frislipp.

Jeg tror kanskje fellestreninger dekker vårt behov mer enn valpekurs..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kunnskap, erfaring og ikke minst struktur til å komme deg på fellestreninger/klubbtreninger på egenhånd så tenker jeg at behovet ikke er voldsomt stort for det valpekurset.

Jeg føler jeg har de to første, men jeg er såppas ustrukturert at jeg ville gått grunnkurs/valpekurs med en ny hund uansett, rett og slett for å få en regelmessig oppfølging og plan. Smak og behag (og person).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg går ikke valpekurs. Det er veldig fint for ferske hundeeiere eller noen som trenger litt oppfrisking i det å ha valp. Men for meg blir det litt bortkasta penger. Men jeg er på fellestreninger og jobber mye med hverdagslydighet. Så sparer jeg heller pengene til kurs jeg får mer ut av seinere :)

Men skal du gå kurs syns jeg man heller skal støtte de som er dyktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn ca 0 ambisjoner med Puli-trollet, så det blir nok lite struktur uansett :lol:

Vi er også to som skal bytte på å trene den stakkars hunden ( ca like ambisiøse og strukturerte begge to) , så den bikkja blir nok aldri noen lp ch uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer faktisk å muligens droppe det og bare bruke drop- in trening i Drammen Hundepark.

Går vi glipp av noe viktig da? Det begynner å bli noen år siden jeg var på valpekurs , så jeg aner ikke :lol:

Jeg går ikke på valpekurs, i stedet begynte vi rett på treningsbanen med Quo, 10 uker gammel. Han er eneste valp der nå.

Donna var 11 mnd gammel da vi begynte på treningsbanen, heller ikke hun har gått på valpekurs. Det har gått helt fint.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

Med din hund nr. xxx i rekka? Hvorfor det?

Fordi på valpekurs har jeg muligheten til å bruke omgivelsene til å forme den hunden jeg vil ha. Det er mange som snakker om muligheter til fellestreninger, de færreste lager en plan over hva de skal gjøre, om de i det hele tatt møter opp på fast basis. Jeg liker strukturen jeg får i treninga med kurs. Det gir meg langt bedre verktøy å jobbe med at de andre hundene er på samme nivå som min hund. Så om jeg hadde hatt min fjørtende valp, så velger jeg valpekurs, lett.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi på valpekurs har jeg muligheten til å bruke omgivelsene til å forme den hunden jeg vil ha. Det er mange som snakker om muligheter til fellestreninger, de færreste lager en plan over hva de skal gjøre, om de i det hele tatt møter opp på fast basis. Jeg liker strukturen jeg får i treninga med kurs. Det gir meg langt bedre verktøy å jobbe med at de andre hundene er på samme nivå som min hund. Så om jeg hadde hatt min fjørtende valp, så velger jeg valpekurs, lett.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Og da tar du i betrakting at instruktør ikke nødvendigvis har samme meninger som deg om trening/innlæring, at vedkommende muligens vil prakke på deg masse "tullprat". Har et treningsopplegg som ikke samsvarer med hva du vil for din valp - osv....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Og da tar du i betrakting at instruktør ikke nødvendigvis har samme meninger som deg om trening/innlæring, at vedkommende muligens vil prakke på deg masse "tullprat". Har et treningsopplegg som ikke samsvarer med hva du vil for din valp - osv....?
Hvis man er kompetent nok til å dra med valpen på fellestreninger, så er man vel i stand til å følge et valpekurs på sine egne premisser. Jeg ser ikke helt problemstillingen. Forøvrig har det emm aldri vært farlig å få nye inntrykk og impulser. Sent from my ST27i using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...