Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefal meg en frisør i Oslo


tmp
 Share

Recommended Posts

Er det noen som kan gi meg et GODT tips om en god OG billig frisør i Oslo? Til klipp og muligens farge for meg og dattera. Har de siste årene kommet meg unna med like tykk (eller tynn..) lommebok etter frisørbesøket som før, da jeg har pleid å vært hårmodell to ganger i året på Tony & Gui's workshop. Nå er det alt for lenge siden sist og alt for lenge til neste, og vil helst slippe å betale i dyre dommer! Tips mottas med stor takk! BRA og BILLIG (i allefall ikke veldig dyr;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal sjekke ut Hendrix Hair. Det er dem "alle" går til om dagen, både fordi de er veldig kreative og dyktige (helt i tet på farging) og fordi de tar betalt for jobben som gjøres og setter sin ære i å være tilgjengelige, og opererer ikke med startpriser på 2000kr fordi du tilfeldigvis får en "hårstylist" til å klippe tuppa. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal sjekke ut Hendrix Hair. Det er dem "alle" går til om dagen, både fordi de er veldig kreative og dyktige (helt i tet på farging) og fordi de tar betalt for jobben som gjøres og setter sin ære i å være tilgjengelige, og opererer ikke med startpriser på 2000kr fordi du tilfeldigvis får en "hårstylist" til å klippe tuppa. :P

Jeg sjekket ut siden (alltid greit å ha en frisør i bakhånd :) ), og reagerte umiddelbart på utsagnet "Latterlige høye priser betyr ikke nødvendigvis gode frisører , men heller et tegn på ineffektivitet og manglende kunnskap om støtteaktiviteter.". Latterlig høye priser på frisører i Oslo er fordi de kan ta det og folk fortsatt går dit. Det å hevde seg bedre på grunnlag av konkurrenters inkompetanse gjør stort sett at jeg unnviker en aktør, uansett bransje. Man kan godt hevde seg bedre enn konkurrentene uten å si at konkurrenten er dårlige.

Ikke synes jeg de var spesielt billige heller, mulig jeg har flaks med å finne frisører, evt er litt kresen på pris. Og, jeg ville nok betalt den prisen hvis jeg var sikker på at de var dyktige og fikk til håret mitt, hvis jeg i utgangspunktet hadde gått dit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal sjekke ut.. Fant ikke hjemmeside/info om dine tips Simira?

Hendrix hair var ikke veldig billig, men billigere, så det skal jeg absolutt sjekke ut:-) (er forøvrig enig at utsagnet på hjemmesiden er noe merkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg så at du søkte etter frisører i Oslo, men allikevel så tar jeg sjansen på å anbefale en som er 25 minutter unna Oslo sentrum med bil evt en koselig bussreise helt fram til døra. Jeg har gått der i 17 år og tør ikke bytte frisør (tør ikke bytte tannlege heller - der har jeg gått i 27 år). :icon_redface: Ikke fancy. :)

Jeg har langt hår og klipper og farger det jevnlig. Når jeg kun farger betaler jeg sånn ca 600,- og farge og klipp er 820,- eller noe sånt.

Endret av madam mim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal sjekke ut.. Fant ikke hjemmeside/info om dine tips Simira?

Hendrix hair var ikke veldig billig, men billigere, så det skal jeg absolutt sjekke ut:-) (er forøvrig enig at utsagnet på hjemmesiden er noe merkelig)

http://www.gulesider.no/f/st-olav-fris%C3%B8r:84428206

Hun har ikke hjemmeside en gang, driver for seg selv, men er også da tilsvarende fleksibel og veldig hyggelig. Hund har hun også. :)

Husker ikke hva jeg betalte sist jeg farget der, men tror det var rundt 1400-1600 kr (inkl klipp).

Altså...jeg så at du søkte etter frisører i Oslo, men allikevel så tar jeg sjansen på å anbefale en som er 25 minutter unna Oslo sentrum med bil evt en koselig bussreise helt fram til døra. Jeg har gått der i 17 år og tør ikke bytte verken frisør eller tannlege. :icon_redface: Ikke fancy. :)

Jeg har langt hår og klipper og farger det jevnlig. Når jeg kun farger betaler jeg sånn ca 600,- og farge og klipp er 820,- eller noe sånt.

Og hvor er så det da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke dyrt nei :-) men litt skeptisk om hun både fikser tenner og hår :P regner med det var ikke så det var ;-) litt lagt kanskje, men kan du spesifisere hvor hun holder til?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det å fremheve seg sjøl ved å rakke ned på andre er en uting uansett bransje, men jeg veit at en får gjort mye (spesielt mtp farge) hos Hendrix uten at det koster det svarte i øyet. Om en "bare" skal klippe seg og ikke trenger noe fancy, så kan en jo bare gå til hvem som helst, det er jo bare hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, der så jeg blemma og iler til og retter innlegget. :D

Enebakk.

Er det bare meg som fortsatt ikke greier å lese navnet på frisøren? Eller heter den Enebakk Frisør?

...Om en "bare" skal klippe seg og ikke trenger noe fancy, så kan en jo bare gå til hvem som helst, det er jo bare hår.

Lucky you! Hadde det bare vært tilfelle... Mitt faste svar på hva/hvor mye som skal klippes er "minst mulig", dvs oppfrisking av tupper og sånt. Grei sak, ikke sant? Eller... Jeg har naturlig fall i håret (og brukte mange år på å lære hva det faktisk betyr :P ) og frisører har brukt alt fra 10 minutter til en time på den jobben, med varierende resultater. Og varierende pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Hvilken frisør skal jeg gå til på Hendrix da Sandra?

"Alle" går ikke til Hendrix, nei. De er ikke spesielt billige og har utelukkende fått et navn fordi de sponser rosabloggerne, så de som går dit har stort sett blitt påvirket derfra. Har noen bekjente som har vært der, og resultatet var flekkete striping og ujevn klipp. Skal du farge håret rosa eller blått må du gjerne gå dit, det er jo litt i vinden for tiden. Evt lage 10 cm ettervekst og forfekte at det ser så "naturlig" ut. Hehe, hårmoter altså..

Det er veldig mange flinke frisører rundt omkring, de flinkeste har ikke behov for å sponse noen som helst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er så det da? ;)

litt lagt kanskje, men kan du spesifisere hvor hun holder til?

Og disse spørsmålene besvarte jeg med at stedet er Enebakk. :)

Er det bare meg som fortsatt ikke greier å lese navnet på frisøren? Eller heter den Enebakk Frisør?

Jeg har ikke blitt spurt om navnet på frisøren. :)

Kristins salong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som fortsatt ikke greier å lese navnet på frisøren? Eller heter den Enebakk Frisør?

Lucky you! Hadde det bare vært tilfelle... Mitt faste svar på hva/hvor mye som skal klippes er "minst mulig", dvs oppfrisking av tupper og sånt. Grei sak, ikke sant? Eller... Jeg har naturlig fall i håret (og brukte mange år på å lære hva det faktisk betyr :P ) og frisører har brukt alt fra 10 minutter til en time på den jobben, med varierende resultater. Og varierende pris.

Men dette er jo akkurat det jeg snakker om: Om en ikke har noen fancy sveis, så er det litt grenser for hvor gærent det kan bli eller hvor kresen en kan tillate seg å være, synes jeg. :P

Hvilken frisør skal jeg gå til på Hendrix da Sandra?

Jeg kjenner mange som er veldig fornøyde med hun med det blå håret. :D Hun heter Enger til etternavn, mulig Julie eller Elisabeth? Trur kanskje det siste... Trur hun jobber på avdelinga på Frogner. Ikke mye hjelp i meg når det gjelder konkrete frisører, men du kan jo lese noen rosablogger og se hvem folk går til? Er åpenbart bare det som ligger til grunn for hvor folk ender opp med å gå, skal en stole på innspill her. :rolleyes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo akkurat det jeg snakker om: Om en ikke har noen fancy sveis, så er det litt grenser for hvor gærent det kan bli eller hvor kresen en kan tillate seg å være, synes jeg. :P

Det er mulig du misforstod meg. Jo, selv en relativt enkel oppfriskning kan bli ganske gæærn og koste ganske mye. Jeg synes ihvertfall 800 kr er ganske mye for å ta tuppene, og da bør man ihvertfall greie å gjøre en ordentlig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Det er mulig du misforstod meg. Jo, selv en relativt enkel oppfriskning kan bli ganske gæærn og koste ganske mye. Jeg synes ihvertfall 800 kr er ganske mye for å ta tuppene, og da bør man ihvertfall greie å gjøre en ordentlig jobb.

Lærlingene på Tony & Guy tar 300 for klipp og 500 for farge. Det kan ta litt lengre tid, men det er som om de har eksamen hver eneste gang, de følges veldig nøye opp. De er veldig flinke iallefall.

Med mindre man har behov for ekstreme frisyrer er ikke klipp rakettforskning, som student stusset jeg håret selv i 2 år, ingen trodde det når jeg sa det, så jeg ser ikke hvorfor man skal betale i dyre dommer for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig 800kr for 10 min stussing er helt hinsides.

Har nå vært hos Oslo Hair, og er SJUKT fornøyd. Der klarte frisøren å fikse fargen min med en gang, i stedet for den månedslange prosessen jeg har holdt på med nå. Kult også at salongen til tross for å være veldig "fancy" og ligge i Frognerveien, har utrolig variert klientell som åpenbart er veldig glade i frisørene sine. Aner ikke hvordan de stiller på pris sammenligna med andre, men det finnes sikkert på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...