Gå til innhold
Hundesonen.no

Khal Drogo & Legendary Leela


Wachita
 Share

Recommended Posts

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det endelig min tur og, til å lage en tråd her!   Khal Drogo er en tervueren hanne født 27 mars 2014 hos Kennel Nadjarah! Han er etter IT CH Valkohampaan Batticuore og Nadjarah's Dora.   Vi har

Kom nye bilder av valpene som er tatt i dag! Leela og Lobo, eneste hann i kullet!

Lille bolle er endelig hjemme Han er så fantastisk søt og herlig å ha her! Han har tatt alt på strak arm, til og med kattene! De bryr han seg ikke om i det hele tatt, selvom han blir nesten fotfulgt

Posted Images

Nei, æsj! Flere bilder er helt forferdelig  :teehe:

Hva kaller dere han nå? Jeg syns Khal Drogo er så tøft navn! Han høres så barsk ut, men akkurat nå er han bare så søt :wub: Jeg vil ta bilder av han! :D 

Vi kaller han Khal ^^

Han er supersøt og kjempe herlig :D og du er hjertelig velkommen til å ta bilder altså!! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vokser så foort, det er skummelt..

Men han er fortsatt ufattelig herlig :D

Han har en fantastisk flott av-knapp inne, er han trøtt, går han å legger seg og sovner av seg selv, og sover meeeget tungt. Blir han vekket av en lyd så kommer han med noen herlige lyder før han sovner igjen :wub:

Han koste seg litt mer ute i dag, det var litt kjøligere og mer vindt, så han ble ikke så veldig varm når vi var ute en tur. Det var han meeeget fornøyd med og løp tulling på gresset utenfor :ahappy: Men det er fortsatt viktig å lukte på blomster å legge seg ned med en pinne han fant :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til meg?

Dotreningen vår går litt så som så, det er liksom ingen logikk i når han går på do, og hver gang vi går ut så løper han til nærmeste gressflekk, legger seg ned og makulerer gresset. Han nekter å flytte seg før han selv vil, setter seg ned hver 5 meter. Eneste måten vi har fått han til å tisse ute er å slite han ut. Og han bæsjer ikke ute i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som har bedre råd enn meg, men jeg prøver no :)

Jeg ville fortsatt å ta han ut etter mat, lek, søvn osv. Det kommer til å bli bedre etterhvert når han forstår hva han skal gjøre. Noen valper trenger lengre tid enn andre på å bli husrein, og din er jo ikke så gammel så det kommer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på feltet men dette er mine tanker:

- Bruk sele, og når dere skal gå fra A til B, så går dere fra A til B. Vil han sitte på denne gressflekken så too bad, for nå går vi. Og kjempefest med snacks og kvitring når han går og ikke blir slept etter lengre, selvsagt :P

- Har dere prøvd å gå evt stå i ro på et "kjedelig" sted f.eks. midt på en asfaltert parkeringsplass hvor det ikke er noe å se på? Han er jo fryktelig glad i snusing og tygging og å utforske verden, så det kan jo være at han glemmer av å gå på do.

- Tissing/bæsjing ute = SÅ masse belønning at naboene lurer på hvorfor hun hundedama ikke er innlagt for lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på feltet men dette er mine tanker:

- Bruk sele, og når dere skal gå fra A til B, så går dere fra A til B. Vil han sitte på denne gressflekken så too bad, for nå går vi. Og kjempefest med snacks og kvitring når han går og ikke blir slept etter lengre, selvsagt :P

- Har dere prøvd å gå evt stå i ro på et "kjedelig" sted f.eks. midt på en asfaltert parkeringsplass hvor det ikke er noe å se på? Han er jo fryktelig glad i snusing og tygging og å utforske verden, så det kan jo være at han glemmer av å gå på do.

- Tissing/bæsjing ute = SÅ masse belønning at naboene lurer på hvorfor hun hundedama ikke er innlagt for lenge siden

Sikkert noen som har bedre råd enn meg, men jeg prøver no :)

Jeg ville fortsatt å ta han ut etter mat, lek, søvn osv. Det kommer til å bli bedre etterhvert når han forstår hva han skal gjøre. Noen valper trenger lengre tid enn andre på å bli husrein, og din er jo ikke så gammel så det kommer nok.

Takk for tips!

Jeg føler meg så slem om jeg drar han sånn med sele på ;P

Vi kan jo prøve å stå midt på asfalten utenfor blokken, så kan vi se hva som skjer ^^

Lurer dog på om selen klør veldig, for når han ser selen vil han ikke ha den på og løper vekk, klør veldig når den er på ogsånn. Så prøvde å gå ut en tur uten selen nå, da var det plutselig mer fart i han. Vi har en hurtta Y sele til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg føler meg så slem om jeg drar han sånn med sele på ;P

Vi kan jo prøve å stå midt på asfalten utenfor blokken, så kan vi se hva som skjer ^^

Lurer dog på om selen klør veldig, for når han ser selen vil han ikke ha den på og løper vekk, klør veldig når den er på ogsånn. Så prøvde å gå ut en tur uten selen nå, da var det plutselig mer fart i han. Vi har en hurtta Y sele til han.

Haha, jeg beundrer alltid de som orker å vente på slike treige valper. Jeg eier ikke tålmodighet. Her må man gå når jeg sier vi skal gå. Det er veldig vanlig at de syns halsbånd og sele klør når de ikke er vandt med det.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg beundrer alltid de som orker å vente på slike treige valper. Jeg eier ikke tålmodighet. Her må man gå når jeg sier vi skal gå. Det er veldig vanlig at de syns halsbånd og sele klør når de ikke er vandt med det.

Haha, jeg har god tålmodighet altså, men når vi kan bruke 30 min til butikken, som er 3 min unna blir man litt lei xD

Vi har ikke hatt selen så veldig lenge, en ukes tid ellenore (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fire år nå og liker fortsatt ikke å få selen over hodet. Han har ikke noe i mot å ha den på, bare prosessen med å få den på :P Litt sånn som barn som ikke liker å få genseren tredd ned over hodet selv om de evt at de må for å få gå ut og leke. Så det trenger ikke være noe galt med selen selv om han vegrer seg altså :) Men hvis han bare har hatt den en uke og fortsatt er liten er det jo ikke rart om han syns sele er unødvendig heller :) Tar ofte litt tid å venne seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her vil omtrent ikke ut han! På vei hjem derimot, da løper han hele veien og drar i båndet xD

Også må han sette seg ned for nesten hver person vi går forbi, så ting tar tid! Han er veldig flink i sentrum da, for da har han funnet seg en person å følge etter..

Stakkaren var så trøtt etter en liten tur i byn, så når vi dro på dyrebutikken for å kjøpe nye tennisballer så sovnet han på gulvet. Heisbildet er tatt etter vi måtte bære han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her vil omtrent ikke ut han! På vei hjem derimot, da løper han hele veien og drar i båndet xD

Også må han sette seg ned for nesten hver person vi går forbi, så ting tar tid! Han er veldig flink i sentrum da, for da har han funnet seg en person å følge etter..

Stakkaren var så trøtt etter en liten tur i byn, så når vi dro på dyrebutikken for å kjøpe nye tennisballer så sovnet han på gulvet. Heisbildet er tatt etter vi måtte bære han ut!

Nico legger ikke merke til passerende mennesker med mindre de setter seg på huk og prater med henne. Puli vøtt :lol: Tut og kjør, her kommer jeg.

Men kjenner veldig godt til den med å sovne overalt :lol:

Det er så deilig med valper som faktisk sover når de er trøtte :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, herlig :D

Søsteren til Khal er stikk motsatt tydligvis. Hun blir kjempe sur om ingen hilser på henne, og blir sur når hun må inn igjen og stritter skikkelig i mot ;P

Ja, han er sovner over alt han. Sovnet midt på torgallmenningen, på en lørdags ettermiddag med masse folk og gatemusikanter. Vi skulle liksom bare gå gjennom, men det var han for trøtt til, så da legger man seg for å sove. Endte opp med at min samboer måtte bære han til bussen, og da sovnet han likegreit på armene hans (:

Han er veldig stille og rolig inne og. Leker gjerne for seg selv med lekene sine når han er våken, sover når han er trøtt og går ikke over i overtrøtt fasen så fort (: Merker nesten ikke at vi har han i hus en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, herlig :D

Søsteren til Khal er stikk motsatt tydligvis. Hun blir kjempe sur om ingen hilser på henne, og blir sur når hun må inn igjen og stritter skikkelig i mot ;P

Ja, han er sovner over alt han. Sovnet midt på torgallmenningen, på en lørdags ettermiddag med masse folk og gatemusikanter. Vi skulle liksom bare gå gjennom, men det var han for trøtt til, så da legger man seg for å sove. Endte opp med at min samboer måtte bære han til bussen, og da sovnet han likegreit på armene hans (:

Han er veldig stille og rolig inne og. Leker gjerne for seg selv med lekene sine når han er våken, sover når han er trøtt og går ikke over i overtrøtt fasen så fort (: Merker nesten ikke at vi har han i hus en gang!

:| :|

Lyst til å byttelåne valp litt? Denne er renslig, men MERKES i aller høyeste grad :lol: Hun har ikke et forsiktig eller rolig ben i kroppen :lol:

Neida, er fornøyd forsåvidt, selv om det er hektisk med en aktiv valp og et aktivt barn.

Han høres jo ut som den herlige koseklumpen :aww: Må være deilig med valp man kan kose med uten å få vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| :|

Lyst til å byttelåne valp litt? Denne er renslig, men MERKES i aller høyeste grad :lol: Hun har ikke et forsiktig eller rolig ben i kroppen :lol:

Neida, er fornøyd forsåvidt, selv om det er hektisk med en aktiv valp og et aktivt barn.

Han høres jo ut som den herlige koseklumpen :aww: Må være deilig med valp man kan kose med uten å få vondt.

Haha, tror det går heeelt fint jeg :D Vi koser oss masse med slik han er!

De som har søsteren er full i småsår på hendene for hun biter så sinnsykt masse. De var to i kullet, og de er to rake motsetninger i alt sammen omtrent!

Jeg var jo forberedt på at det skulle bli mye værre egentlig, så ble nesten skuffa når han var så rolig xD Men nå syns jeg det er helt perfekt egentlig :D

Han er en veldig koseklump, ligger gjerne helt inntil oss i sofaen, ligger gjerne på fanget, "gnager" litt på oss da, men han er så ufattelig forsiktig når han gjør det, og lar resten gå ut over lekene sine (:

Han hadde faktisk ingen uhell i natt i det hele tatt, det er første natten det ikke skjer! Tok han ut klokken 7, så tisset han ute, så dro vi inn igjen og la oss. Han våknet av at samboer sto opp klokken 9, og da ble han så glad at han tisset igjen. Og siden jeg ikke har vært helt i form i dag så sov vi til 1, ikke heeelt planlagt. Men han holdt seg helt til vi hadde kommet til gangen for å gå ut, men det var helt min feil, så jeg syns han har vært veldig flink i dag ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror det går heeelt fint jeg :D Vi koser oss masse med slik han er!

De som har søsteren er full i småsår på hendene for hun biter så sinnsykt masse. De var to i kullet, og de er to rake motsetninger i alt sammen omtrent!

Jeg var jo forberedt på at det skulle bli mye værre egentlig, så ble nesten skuffa når han var så rolig xD Men nå syns jeg det er helt perfekt egentlig :D

Han er en veldig koseklump, ligger gjerne helt inntil oss i sofaen, ligger gjerne på fanget, "gnager" litt på oss da, men han er så ufattelig forsiktig når han gjør det, og lar resten gå ut over lekene sine (:

Han hadde faktisk ingen uhell i natt i det hele tatt, det er første natten det ikke skjer! Tok han ut klokken 7, så tisset han ute, så dro vi inn igjen og la oss. Han våknet av at samboer sto opp klokken 9, og da ble han så glad at han tisset igjen. Og siden jeg ikke har vært helt i form i dag så sov vi til 1, ikke heeelt planlagt. Men han holdt seg helt til vi hadde kommet til gangen for å gå ut, men det var helt min feil, så jeg syns han har vært veldig flink i dag ^^

Søsteren høres mer kjent ut :lol:

Han høres veldig fin ut da. Skikkelig Ferdinand :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren høres mer kjent ut :lol:

Han høres veldig fin ut da. Skikkelig Ferdinand :wub:

haha, jeg gleder meg til å treffe søsteren igjen! De bor i Bergen, vi bor i Bergen og oppdretter bor i Bergen så vi skal treffe dem en gang denne uken eller neste uke ^^

Han er en skikkelig ferdinand! Nesten litt irriterende iblandt, for han vil heller sitte i ro å se på livet og tisse når vi kommer hjem, istedenfor å gå på tur og se på livet og tisse ute xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se han tar igjen om noen måneder :P

Når det gjeller do gåing her, så sto jeg bare å ventet til han gikk, skrøyt og roste han i skyene og så kunne vi løpe hjem igjen. Han forsto fort at hvis han bare dreit så kunne vi løpe i full fart hjem igjen xD Men så fikk jeg han jo i oktober og høsten ble kald veldig tidlig i tillegg, så kom han fra det vindstille innland og ut på blås-bort-kysten, så kanskje været hjalp meg litt. Var vel i midt November han begynte å si ifra når han måtte ut på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se han tar igjen om noen måneder :P

Når det gjeller do gåing her, så sto jeg bare å ventet til han gikk, skrøyt og roste han i skyene og så kunne vi løpe hjem igjen. Han forsto fort at hvis han bare dreit så kunne vi løpe i full fart hjem igjen xD Men så fikk jeg han jo i oktober og høsten ble kald veldig tidlig i tillegg, så kom han fra det vindstille innland og ut på blås-bort-kysten, så kanskje været hjalp meg litt. Var vel i midt November han begynte å si ifra når han måtte ut på do.

Står vi i ro så tar han sin sjans til å legge seg ned å se på livet!

Skal legge ved noen bilder så ser du xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...