Gå til innhold
Hundesonen.no

13 årig rumensk jente redder gatehunder


MiO
 Share

Recommended Posts

13 årige rumenske Ana-Maria elsker hunder og omplasserer løshunder / gatehunder via en Facebook side hun har opprettet. Det finnes minst 60.000 løshunder på gaten i Rumenia.

Tenåringsjentas Facebook-side har blitt et adopsjonsforum for gatehunder, og rundt 150 hunder er sendt ut av landet.

(Vi advarer mot sterke bilder)

http://www.tv2.no/2014/04/21/nyheter/romania/utenriks/hund/5512331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Flott tiltak å redde hunder såklart, men kunne virkelig ønske det var andre måter folk kunne hjelpe hundene på enn å sende de til kaldere strøk der vi ikke er vant til slike helseplager disse hundene bringer.

Å derimot evt. omplassere de til nærliggende land ser jeg derimot ikke problemet med. (Orker ikke bilder, så gikk ikke inn på artikkelen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle hundene skal reddes og settes i en sofa for å være familiehund. Det er nok langt fra alle hundene som vil trives slik.

Det er jo et løshundproblem, de fleste hundene har nok aldri bodd innendørs. Det hadde nok vært best å ta inn hundene for kastrering, slik at det på sikt ble slutt på problemet.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje litt kynisk, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det å kastrere hunder og sette dem ut igjen hjelper noe mer i Romania enn å omplassere de til et annet land? Vil ikke den beste løsningen være holdningskampanjer og total "opprensking" av området når dette ofte er land med meget begrensede ressurser? De klarer jo ikke å se etter befolkningen sin engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...