Gå til innhold
Hundesonen.no

Utdannelse på hund?


Sirah
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om jeg har lagt denne riktig? Er iallefall bare å flytte den :)

Som overskriften sier, finnes det egentlig noen utdannelse innenfor hund? På hest kan man jo ta alt fra helgekurs til en bachleor... Har googlet mye rundt og funnet flere hundeskoler som tilbyr instruktørutdanninger osv, men er noe av dette godkjent av lånekassen?

Blir kjempetakknemlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få studiestøtte fra Lånekassen er det nok noen krav som må oppfylles fra skolens side - det kan du sikkert finne ved å søke på lånekassen.no eller sende de en mail! :)

Man kan utdanne seg til atferdskonsulent via UMB (heter det det lengre?? :P) på Ås - men det krever også at du har en bachelor i tillegg før du kan si deg ferdig utdannet, og sertifisert atferdskonsulent.
Men man kan ta masse kurs der, som er relatert til hund.

Jeg har slev betalt instruktørutdanning fra egen lomme, og jeg angrer ikke! Det har betalt seg selv rett og slett, går fort i null når man begynner å jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få studiestøtte fra Lånekassen er det nok noen krav som må oppfylles fra skolens side - det kan du sikkert finne ved å søke på lånekassen.no eller sende de en mail! :)

 

Man kan utdanne seg til atferdskonsulent via UMB (heter det det lengre?? :P)  på Ås - men det krever også at du har en bachelor i tillegg før du kan si deg ferdig utdannet, og sertifisert atferdskonsulent.

Men man kan ta masse kurs der, som er relatert til hund. 

 

Det heter nå Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, NMBU. Man utdanner seg ikke til atferdskonsulent, men man kan ta master i etologi. @borderen her inne gjør det. :)

Antrozoologisenteret på Ås (i tilknytning til NMBU) har kurs i dyreassisterte intervensjoner (muligens andre kurs også) som koster penger og ikke er en del av noen grad. Gir muligens studiepoeng? Og er i så fall støttet av Lånekassen. Men det kan man jo undersøke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar min utdannelse på NMBU (tidligere UMB) i Ås. Har en bachelor i biologi herfra med mye etologi, og nå tar jeg en master i husdyretologi der fokuset ligger på hund :)

EDIT: @Ingvild : Jeg får inn antrozoologikurset "Dyreassisterte intervensjoner hund" i min mastergrad. Det koster penger, men studenter ved NMBU får 50% om kurset ikke fylles opp. Jeg samarbeider også med AZS i forbindelse med min masteroppgave :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter nå Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, NMBU. Man utdanner seg ikke til atferdskonsulent, men man kan ta master i etologi. @borderen her inne gjør det. :)

Antrozoologisenteret på Ås (i tilknytning til NMBU) har kurs i dyreassisterte intervensjoner (muligens andre kurs også) som koster penger og ikke er en del av noen grad. Gir muligens studiepoeng? Og er i så fall støttet av Lånekassen. Men det kan man jo undersøke.

Da fikk vi det på det rene! :D

Ja - det kan stemme med med master ja (da gir det jo mening at jeg har hørt at man krever en bachelor som basis :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...