Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte tjukkiser


Recommended Posts

Til trekk mener du? Vi har dette fra Gaupa, og er veldig fornøyd med det. Veldig regulerbart, så jeg og gubben bruker samme (ca. en halvmeter i forskjell i omkrets. :P Ok, ikke helt, men ihvertfall 15-20 cm over hoftene tipper jeg. )

http://www.gaupa.no/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=7&virtuemart_category_id=1&Itemid=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Spørsmålet blir vel hvor tykk en person er. For det er jo de som er over i cm rundt enn det vi får til. Mitt baggen kan gå ut til ca 122cm i omkrets men da må en gjøre noe med innfestet til hunden hvis den ikke ligger i trekk hele tiden.

Det er nemlig ikke hensiktsmessig for dem som lager beltene å lage noe som dekker alle størrelser på mennesket. Men som tidligere snakk med dem som lager da kan en få den bredden og lengden som er hensiktsmessig for hundeeieren

Edit: Og er hundeeier såpass tykk så bør vel egentlig foring være bredere og lengere så det bir liggende på rett plass i forhold til hvor stor hundeeieren er. ikke bare det at betet er langt men resten må også stemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette og er veldig fornøyd! Fikk det tilpasset med litt ekstra lange stropper og to 'panikk-kroker' i stedet for én, veldig kjekt å kunne hive på termovekse eller feste skrittstropper om man skal på lang trekktur. Holdt godt i flere år, ligger stabilt og holder formen godt, har tålt 3x grønlandshund på godt overvektig skigåer med pulk bak :)

14.jpg15.jpg
tolkbalte_princip.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Altså, jeg er ikke så tjukk. Bare litt tjukkas! Så jeg trenger ikke sånn kjempemasse på lengde, ikke det som er problemet med at de fleste ikke er brede nok, så de glir opp :P Vanskelig å forklare, men takk for tipset :)

beinstropper er et must

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne beinstropper, det fare for at slike kan gnage? Da tenker jeg på at man jogger tur med hunder som er delvis trekkvillig, og ikke vanlig gåtur.

Er ikke tjukk jeg heller, men har litt ekstra spekk på hoftene, låra og sikkert litt på magen også. Jeg har samme problem som Lill, mitt sklir opp, spesielt når hundene trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at beltet sitter riktig og er stramt nok om det glir opp? Beltet mitt fra Gaupa glir opp når jeg ikke har strammet det nok og Kovu legger vekt på det. Da blir det magebelte, og ikke hoftebelte. :P Men vanligvis sitter det fint altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg prøver ikke å være vanskelig med vilje altså, lover :lol: Men jeg vet benstropper er noe jeg kommer til å synes er ubehagelig og ork, så derfor må jeg finne en god uten :P 

Du kan låne mitt baggen belte og prøve det. Jeg er veldig fornøyd med det til tross for at jeg er litt tjukkas også.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...