Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det virkelig så mye jobb å ha en hund?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Vi hadde tre hunder da vi fikk barn, og fikk så hjem en hund til - som egentlig hadde fått et nytt hjem et år tidligere - og jeg synes det ble for mye med fire.

Men to hunder gikk fint.

Kommer jo veldig an på hunden også.

Wachtelhunden vi har nå, er en energibunt, som krever aktivisering på en helt annen måte enn de andre hundene vi tidligere har hatt (chihuahua).

Ville ALDRI hatt to wachtelhunder i hus, men en går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ironisk nok opplever jeg stadig at de mest velfungerende hundene er rene familiehunder som bor hos folk som ikke har vært på haugevis av kurs eller lest tonnevis av bøker, de bare gjør det som virker

Det jeg tror de fleste glemmer her er at TS i tråden denne tråden er inspirert av, er uerfaren som hundeeier. Selv erfarne hundefolk flest vil helst ikke ha valp, baby og toddler, eller baby, ungh

Det er da ikke hunden som er jobben, eller barna. Det er egentlig feil å kalle det jobb, enten det gjelder barn eller hund. Det gjelder mengden oppmerksomhet og tid man har å gi. Er oppmerksomhet og t

Det jeg lurer på er hvorfor folk som virkelig ønsker å trene systematisk mot f.eks en LP "karriere" eller bruks, skaffer seg hund av en rase som ikke er kjent for å være så lett å jobbe med mot disse målene.

Jeg kjenner ingen som vil ha "karriære" innen LP/bruks som ikke skaffer seg egnet rase. Men jeg kjenner mange med hunder som er egnet som gode familiehunder som driver med både LP og bruks, fordi det er morsomt og givende å trene sammen med bikkja. Hvor langt man kommer er underodnet. Poenget er å ha det hyggelig og være aktive sammen. Og så lærer man veldig mye om hund og hvordan trene hund uansett hundens forutsetning, ved å trene med hunder som ikke er bare lette å jobbe med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...