Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund skambet 4 åring - får leve


roxie88
 Share

Recommended Posts

..."Pitbullen Mickey (5) sto i overhengende fare for å bli avlivet etter å ha skambitt fireåringen Kevin i ansiktet og påført ham varige skader. Men etter en omfattende Facebook-kampanje og rettssak er det nå klart at hunden får leve, skriverThe Arizona Republic.

Hunden blir imidlertid kastrert, hjørnetennene blir filt ned, og han må bo på et rehabiliteringssenter for hunder resten av livet."

Link:

http://www.dagbladet.no/2014/03/27/nyheter/utenriks/dyr/hunder/hundebitt/32525138/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i artikkelen at eier selv og et vitne begjærte hunden avlivet, er jo disse som startet facebookaksjonen som står bak at han blir reddet :huh: I tillegg drepte han en 7 mnd gammel hund kort tid før dette skjedde.... Kunne de ikke bruke pengene og tida på å berge andre hunder som ikke er så skadet som denne? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke at "hundevenner" som de som kjører antiavlivingskampanjer ikke forstår at dette ikke er bedre for hunden enn en sprøyte.... Jeg forstår ikke hvorfor de skal spare hunden i utgangspunktet, bare så det er sagt, men sånn sett utifra en dyrevenns ståsted (som da ofte går på dyrets velferd) så fatter jeg ikke at de så ofte er så utrolig korttenkte.... Men tydeligvis er alt bedre enn og bli avlivet for mange...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at dette er voksne mennesker som har sviktet på både den ene og den andre fronten. En hund avlives da virkelig ikke for å straffes, men fordi den er farlig for omgivelsene. Det er mye mer humant å avlive dyret enn å file ned tennene på den (what's up with that??) og la den leve på kennel resten av sitt naturlige liv.

Og dette er en såpass alvorlig sak for barnet og hans familie at det vil kunne hjelpe dem å vite at hunden ikke lever lengre. Det mener jeg man bør ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det er sikkert bare noen instinkter som har slått feil, hunden er sikkert bare understimulert og hatt en eier som ikke tok ansvar for å gi den en meningsfull jobb og ordentlig oppdragelse. Det er godt den får være hos noen som forstår den og tar vare på den :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det er sikkert bare noen instinkter som har slått feil, hunden er sikkert bare understimulert og hatt en eier som ikke tok ansvar for å gi den en meningsfull jobb og ordentlig oppdragelse. Det er godt den får være hos noen som forstår den og tar vare på den :aww:

Og her er det vel bra summert opp i et innlegg hvorfor jeg ikke liker å diskutere på sonen. Men takk for påminnelsen, jeg trengte den så jeg kan holde meg borte fra diskusjoner fremover. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er det vel bra summert opp i et innlegg hvorfor jeg ikke liker å diskutere på sonen. Men takk for påminnelsen, jeg trengte den så jeg kan holde meg borte fra diskusjoner fremover. :)

Strengt tatt var vel heller ikke dette innlegget et saklig bidrag i diskusjonen. :ahappy: Og det er ikke lett å holde seg borte fra diskusjoner. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt var vel heller ikke dette innlegget et saklig bidrag i diskusjonen. :ahappy: Og det er ikke lett å holde seg borte fra diskusjoner. :icon_redface:

Nei, det er ikke lett, derfor er jeg glad jeg fikk en slik påminnelse. Jeg trengte den. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er det vel bra summert opp i et innlegg hvorfor jeg ikke liker å diskutere på sonen. Men takk for påminnelsen, jeg trengte den så jeg kan holde meg borte fra diskusjoner fremover. :)

Jupp. Sånn tenker jeg og, best å bare holde seg unna. For det finnes ikke rom for å ha flere meninger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere mener - etter å ha sett hvordan denne gutten så ut etterpå - at hunden skal få leve sine "lykkelige" dager i et "rehabiliteringshjem" med nedfilte tenner og begrenset liv? Er det bedre enn å være død? Eieren var til og med innstilt på å avlive hunden liksom - men en facebookaksjon, av alle ting, har reddet denne stakkars, akk så misforståtte hunden...

NÅR er det ok å avlive en hund når DETTE åpenbart ikke er det?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva slags bakgrunn denne hunden har er det idioti å ikke avlive den. Den har skambitt en unge, kanskje ødelagt fjeset til et barn for livet – noe sånt skal ikke få leve videre uavhengig av om hunden har vært mentalt skadet siden den ble født eller om den har blitt sånn pga. mishandling og vanskjøttelse.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det er sikkert bare noen instinkter som har slått feil, hunden er sikkert bare understimulert og hatt en eier som ikke tok ansvar for å gi den en meningsfull jobb og ordentlig oppdragelse. Det er godt den får være hos noen som forstår den og tar vare på den :aww:

Hva pokkern har det med denne saken å gjøre? Jorda er blå, forøvrig, det har akkurat like lite å gjøre her.

Vil nevne at en artikkel om en artikkel om en artikkel om en nyhet om en historie på andre siden av jorda ofte mister sin detaljrikdom og fakta på vegen. Når ting høres for sjukt ut, så er de ofte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Sånn tenker jeg og, best å bare holde seg unna. For det finnes ikke rom for å ha flere meninger.

Det er vel bare til å skrive i vei og mene det man vil, man er på et forum åpent for alle og alles meninger. :ahappy:

Er ikke alle enige (eller noen i det hele tatt), neivel :icon_confused::D Noen ganger er det medvind, alle ganger storm i kastene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare til å skrive i vei og mene det man vil, man er på et forum åpent for alle og alles meninger. :ahappy:

Er ikke alle enige (eller noen i det hele tatt), neivel :icon_confused::D Noen ganger er det medvind, alle ganger storm i kastene.

Disse kommentarene er mer intetsigende og mer irriterende enn original-innleggene du plukker på :/ Ville bare nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen saker er like, ingen hunder, angrep, ofre eller eiere er like, hver sak i sin nyanse, hvorfor skal det da dras paralleller mellom nylige hendelser hver eneste gang? Det er tydeligvis veldig morsomt å latterliggjøre andres meninger og uttalelser på denne måten, men det bringer slett ingen saklig diskusjon.

Jeg får litt vondt av å lese denne saken, hvorfor skal man stue bort et problemindivid av denne graden om eier har sagt seg mer enn nok villig til å avlive?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere mener - etter å ha sett hvordan denne gutten så ut etterpå - at hunden skal få leve sine "lykkelige" dager i et "rehabiliteringshjem" med nedfilte tenner og begrenset liv? Er det bedre enn å være død? Eieren var til og med innstilt på å avlive hunden liksom - men en facebookaksjon, av alle ting, har reddet denne stakkars, akk så misforståtte hunden...

NÅR er det ok å avlive en hund når DETTE åpenbart ikke er det?

Ikke skriv "dere", er du snill. Jeg snakker ikke for andre enn meg selv, og det tror jeg ingen andre gjør heller. :)

Forøvrig mener jeg denne hunden bør avlives, men det må være lov å si at man kan forstå årsaken til handlingen selv om man ikke forsvarer handlingen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig mener jeg denne hunden bør avlives, men det må være lov å si at man kan forstå årsaken til handlingen selv om man ikke forsvarer handlingen.

Men hvorfor er du så bastant på at denne må avlives, mens BC'n som har bitt fire personer burde får en sjanse til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er du så bastant på at denne må avlives, mens BC'n som har bitt fire personer burde får en sjanse til?

Jeg kommer ikke til å ta opp dette igjen. Hvis du ikke forstår forskjellen utfra det jeg har skrevet i den forrige tråden, så vet jeg ikke hva jeg kan tilføye. Og jeg orker ikke en runde til.

Ellers synes jeg ikke det er så bastant å si at hunden "bør" avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...