Gå til innhold
Hundesonen.no

Mykt "nylon"-kobbel med ringer på?


Recommended Posts

Noen som vet hvor man får kjøpt et slikt kobbel som dette (se bilde)? Dette båndet er i alle fall 8-9 år gammelt, jeg kjøpte det på Obs! i sin tid, mener merket er Dogman. Den har to ringer på seg, en på ca. midten av kobbelet, og en ring helt nederst. Det er pistolkrok (er det det det heter? Det var mange det-er!). Også er det mykt og godt å holde i, og jeg liker det fordi jeg kan ta det rundt hoftene med kroken rundt selve kobbelet, siden kroken er såpass "stor" (det er kroker i begge ender).

Bilde. Selv om det ikke er verdens beste.

8230100400_fdc57edfa8_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine hundeartikler skal ha et som ligner på det. Evt. så kan de helt sikkert sy til deg :)

Butikker i Buddykjeden forhandler Trine sine produkter :)

Takk! Har sendt en forespørsel til de. Når jeg tenker meg om så trenger det jo ikke å være ringer på det, men det ville kanskje vært logisk å masseprodusere med ringer på dersom det er krok i begge ender. Også må det selvsagt være basenjistørrelse, for kroken til Pøbel sitt bånd på bildet blir litt stor/tung til lille Kamar, hehe. Så får vi se. Bare det er mykt nok og godt nok. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coop obs, jeg kjøpte et slikt der i alle fall

Har tittet rundt på noen forskjellige, men de forhandler ikke Dogman mer, virker det som. Best Friends eller noe sånt?

Jeg ville prøvd Coop OBS igjen, de har ihvertfall noen ok lignende bånd på Løren i Oslo.

Ellers har Rogz fine multi-purpose-leads (som de kaller det): http://www.rogz.com/product/alpinist-soft-webbing-multi-purpose-lead/

Tror som sagt de ikke forhandler Dogman mer, og de jeg har funnet har ikke vært så tykke/myke som det på bildet. Jeg har et spesialflettet et i paracord, men jeg får så vondt i hendene av det når det blir litt trekking. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har sendt en forespørsel til de. Når jeg tenker meg om så trenger det jo ikke å være ringer på det, men det ville kanskje vært logisk å masseprodusere med ringer på dersom det er krok i begge ender. Også må det selvsagt være basenjistørrelse, for kroken til Pøbel sitt bånd på bildet blir litt stor/tung til lille Kamar, hehe. Så får vi se. Bare det er mykt nok og godt nok. :P

De har forskjellige størrelser på krokene også, så du kan nok få et av hver :) Det er ikke sikkert de syr direkte til privatpersoner, men du kan evt. høre med en Buddy butikk feks. Det bør ikke være noe problem :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får kjøpt et slikt kobbel som dette (se bilde)? Dette båndet er i alle fall 8-9 år gammelt, jeg kjøpte det på Obs! i sin tid, mener merket er Dogman. Den har to ringer på seg, en på ca. midten av kobbelet, og en ring helt nederst. Det er pistolkrok (er det det det heter? Det var mange det-er!). Også er det mykt og godt å holde i, og jeg liker det fordi jeg kan ta det rundt hoftene med kroken rundt selve kobbelet, siden kroken er såpass "stor" (det er kroker i begge ender).

Bilde. Selv om det ikke er verdens beste.

Noe sånt?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - takk! Sånn ca., men tror pistolkrok hadde vært bedre for å få "rundt" kobbelet når jeg har det rundt livet. Men en BGB-krok hadde jo selvsagt vært greit i bunnen til å feste sele/halsbånd, men skjønner at det blir for mye forlangt. :lol:

Ingen problem å feste kobbelet rundt livet med BGB-krok. Har omtrent bare sånne kroker på mine kobbel :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskjøpet har Dogmanprodukter, og har nettbutikk. Får ikke til å linke, men mener jeg så et Dogmanbånd med mange D-ringer på der til 189.-.

Tror jeg må titte på Felleskjøpet, ja når jeg er i nærheten av de, ja! :)

Hunter har endel slike regulerbare, samme med hurtta.

Men ikke i samme stoffet, tror jeg. :(

Fk er mitt tips. Og spar mener jeg har hatt sånt.

Ellers om det ikke mååå være nylon, så har hooks noen gode myke i skinn som ikke koster allverdens. I passe basseluskstørrelse.

Har kikket på Hööks, men har ikke funnet den typen. Ønsker den typen med krok i begge ender så jeg kan binde det lett rundt livet, og at det er godt å holde i også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat samme, men jeg har to fra Hunter som er veldig myke og gode. Mindre og smalere, men myk nylon. Skal se om jeg finner dem..

Edit, fant ikke - de er ganske gamle de jeg har, så det er kanskje ikke så rart. Nærmeste er disse http://www.hundsomhobby.no/index.php/nettbutikk/hundeutstyr/kobbel/hunter-training-leash-detail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket på Hööks, men har ikke funnet den typen. Ønsker den typen med krok i begge ender så jeg kan binde det lett rundt livet, og at det er godt å holde i også. :)

Har dette http://www.hooks.no/product.aspx?productid=041012&deptid=195&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC overraskende godt å holde i, så endte med å kjøpe til lupin også, men er ikke nylon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat samme, men jeg har to fra Hunter som er veldig myke og gode. Mindre og smalere, men myk nylon. Skal se om jeg finner dem..

Edit, fant ikke - de er ganske gamle de jeg har, så det er kanskje ikke så rart. Nærmeste er disse http://www.hundsomhobby.no/index.php/nettbutikk/hundeutstyr/kobbel/hunter-training-leash-detail

Tror jeg må ha litt tykkere/mykere enn det - men takk anyway! :)

Har dette http://www.hooks.no/product.aspx?productid=041012&deptid=195&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC overraskende godt å holde i, så endte med å kjøpe til lupin også, men er ikke nylon da.

Men går det an å få kroken i selve kobbelet for å binde det rundt livet (dersom ringene sitter for lang/kort fra hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror jeg må ha litt tykkere/mykere enn det - men takk anyway! :)

Men går det an å få kroken i selve kobbelet for å binde det rundt livet (dersom ringene sitter for lang/kort fra hverandre?

Glemte denne tråden jeg, så regned med du har fått tak i bånd, men ja, får kroken inn i ringene tror jeg. Mener det hvertfall - kan dobbelsjekke om det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte denne tråden jeg, så regned med du har fått tak i bånd, men ja, får kroken inn i ringene tror jeg. Mener det hvertfall - kan dobbelsjekke om det trengs :)

Ja, jeg fant ut hva de kaller det på polyester padded air webbing/cushion lead eller noe sånt. Eller politikobbel. Og da fant jeg et her. Hurra! Det er veldig godt å holde i, og jeg bestilte et til i dag, da man plutselig kjenner at det Pøbel har er, uhm, godt brukt. :P

jeg har et slikt- det er kjøpt på coop obs :)

Ja, jeg kjøpte det på coop obs for veldig mange år siden, men har dessverre ikke sett det der igjen siden.

Men takk for hjelpen, folkens!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg fant ut hva de kaller det på polyester padded air webbing/cushion lead eller noe sånt. Eller politikobbel. Og da fant jeg et her. Hurra! Det er veldig godt å holde i, og jeg bestilte et til i dag, da man plutselig kjenner at det Pøbel har er, uhm, godt brukt. :P

 

 

Ja, jeg kjøpte det på coop obs for veldig mange år siden, men har dessverre ikke sett det der igjen siden.

 

Men takk for hjelpen, folkens!

Finnes det ikke norske nettbutikker som selger slike? Fant et likt idag, bare kortere og uten ringer, og ble helt forelska. Men null vits i å ha kobbel på 1 meter med sniffetroll i andre enden :/ Såå behagelig å holde i! :D

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke norske nettbutikker som selger slike? Fant et likt idag, bare kortere og uten ringer, og ble helt forelska. Men null vits i å ha kobbel på 1 meter med sniffetroll i andre enden :/ Såå behagelig å holde i! :D

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Jo, Trine Hundeartikler lager sånne. @Marthe skrev om de litt om de tidligere i denne tråden og la til denne lenken; http://trinehundeartikler.no/

Jeg fant og bestilte fra ebay, som sagt. Kostet bare litt over 170,- inkl. frakt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, Trine Hundeartikler lager sånne. @Marthe skrev om de litt om de tidligere i denne tråden og la til denne lenken; http://trinehundeartikler.no/

 

Jeg fant og bestilte fra ebay, som sagt. Kostet bare litt over 170,- inkl. frakt.

Første jeg ser på siden deres: "Vi leverer ikke til privatpersoner!" What? Ebay it is :P

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg ser på siden deres: "Vi leverer ikke til privatpersoner!" What? Ebay it is :P

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Jeg tror alle Buddybutikker har produkter fra Trine. Hør om noen kan bestille for deg :) Evt. ring til Trine og hør om de har noen forhandlere i nærheten av deg som de kan sende båndet til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...